Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Juan Diaz Canales, Rubén Pellejero
‹Corto Maltese #15: Tarowean›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCorto Maltese #15: Tarowean
Scenariusz
Data wydania11 sierpnia 2021
RysunkiRubén Pellejero
PrzekładMaria Mosiewicz
Wydawca Egmont
CyklCorto Maltese
ISBN9788328158542
Format84s. 216x285mm
Cena69,99
Gatunekprzygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Zataczając koło
[Juan Diaz Canales, Rubén Pellejero „Corto Maltese #15: Tarowean” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Odyseja awanturniczych przygód Corto Maltese na naszym rynku na swój sposób dobiegła końca. Wszystkie zaległe albumy już się ukazały, a kolejne są wydawane praktycznie równolegle z premierami na Zachodzie. To bardzo dobra wiadomość dla miłośników komiksowych klasyków, tym bardziej, że najnowszy tom trzyma przyzwoity poziom.

Marcin Osuch

Zataczając koło
[Juan Diaz Canales, Rubén Pellejero „Corto Maltese #15: Tarowean” - recenzja]

Odyseja awanturniczych przygód Corto Maltese na naszym rynku na swój sposób dobiegła końca. Wszystkie zaległe albumy już się ukazały, a kolejne są wydawane praktycznie równolegle z premierami na Zachodzie. To bardzo dobra wiadomość dla miłośników komiksowych klasyków, tym bardziej, że najnowszy tom trzyma przyzwoity poziom.

Juan Diaz Canales, Rubén Pellejero
‹Corto Maltese #15: Tarowean›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCorto Maltese #15: Tarowean
Scenariusz
Data wydania11 sierpnia 2021
RysunkiRubén Pellejero
PrzekładMaria Mosiewicz
Wydawca Egmont
CyklCorto Maltese
ISBN9788328158542
Format84s. 216x285mm
Cena69,99
Gatunekprzygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Po przygodach na „czarnym lądzie” Maltańczyk powraca w rejon Mórz Południowych. I, jak się okazuje, nie tylko miejsce akcji połączy ten tom z pierwszą częścią przygód Corto, „Opowieściami słonych wód”. Po zakończeniu lektury albumu „Tarowean”, polecam gorąco sięgnąć właśnie po „Opowieści…”, uśmiech gwarantowany. Ale po kolei.
Corto wraz ze swoim specyficznym druhem Rasputinem spotykamy na terenie byłej brytyjskiej kolonii karnej Port Arthur na Tasmanii. Miejsce jest w sumie nieistotne, ważne jest zadanie, jakie mają do wykonania i to, kto im to zadanie zlecił. Pamiętacie Mnicha ze wspomnianych „Opowieści słonych wód”? Postać zleceniodawcy wygląda podobnie, ale wszak każdy może włożyć na siebie mnisi habit, ukrywając pod kapturem twarz. Sprawy się komplikują, gdy dwójka awanturników po drodze zawija do królestwa Sarawaku na Borneo.
Tutaj warto wspomnieć, że wzorem Pratta, Canales lubi umieszczać akcję w mało znanych, ale autentycznych miejscach - takich właśnie jak Sarawak czy wspomniany wcześniej australijski Port Arthur. I tak jak u Pratta, pojawiają się historyczne postacie, jak choćby rządząca Sarawakiem brytyjska rodzina Brooke’ów. To za ich sprawą Maltese podejmuje się kolejnego zadania (nie zrealizowawszy zresztą jeszcze pierwszego). Jak łatwo się domyślić, z misji tych Corto wychodzi cało, ale całość układa się w jedną z najbardziej ckliwych opowieści w całym cyklu. Jak we wcześniejszych albumach, Maltańczyk spotyka na swojej drodze wiele nieszablonowych postaci. W tej odsłonie przygód Corto ich losy niekoniecznie układają się szczęśliwie. Jeśli coś można zarzuć „Tarowean”, to to, że nie zawsze jasne są motywy działania poszczególnych postaci. A że bohaterów drugo- i trzecioplanowych jest sporo, wkrada się poczucie lekkiego chaosu.
Canales, podobnie jak wcześniej twórca serii Hugo Pratt, tworzy mniej lub bardziej bezpośrednie nawiązania do literackich klasyków. W historii „Tarowean” znajdziemy między innymi elementy z przygód malezyjskiego pirata Sandokana, czy też scenę żywcem wyjętą z „Lorda Jima” Conrada. Jak widać, scenarzysta dobrze wczuł się w atmosferę całej serii, pod tym względem nie można mu nic zarzucić. Jedyny problem w tym, że cierpi na tym jego flagowe dzieło „Blacksad”, którego kolejny tom ukazał się niedawno po ośmiu latach przerwy.
koniec
12 grudnia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zbrodnia, miłość i bolszewicy
Agata Włodarczyk

20 V 2022

Wystarczy jedna przypadkowa rozmowa, aby zmienić życia wielu osób i prawie doprowadzić wielkie imperium do upadku. Na szczęście tyle samo trzeba, aby tragedii zapobiec. No, jak pokazuje Agatha Christie, tyle – oraz trochę przebiegłości i logicznego myślenia.

więcej »

Na wakacje zabierz… diagram?
Agata Włodarczyk

19 V 2022

Niektóre opowieści niezwykle łatwo poddają się adaptacjom i różnego rodzaju transformacjom, a inne – nie bardzo. Jedna z najsłynniejszych powieści królowej kryminału, „Śmierć na Nilu” wydana w 1937 roku, należy do tej drugiej kategorii, przynajmniej w przypadku tak krótkiego komiksu, jakim jest ten napisany przez Isabelle Bottier i narysowany przez Callixte.

więcej »

Gdy autor gra w kości
Marcin Knyszyński

18 V 2022

Kieron Gillen, znany w Polsce z serii „The Wicked + The Divine”, jest wielkim fanem gier fabularnych i scenarzystą komiksowym. Dwudziestoodcinkowe już „Die” łączy obydwa obszary zainteresowań Brytyjczyka. Nakładem Non Stop Comics ukazał się właśnie trzeci zbiorczy tom zawierający odcinki od jedenastego do piętnastego.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Byle nie na Itakę
— Marcin Osuch

Gdy Blacksad spotyka Corto
— Marcin Osuch

Tegoż autora

Więźniowie terraformacji
— Marcin Osuch

Materiał na film
— Marcin Osuch

Miażdżąc Hammurabiego
— Marcin Osuch

Smutne pożegnanie
— Marcin Osuch

Fotorelacja z wystawy prac Władysława Nehrebeckiego
— Marcin Osuch

Głowa Charliego Browna
— Marcin Osuch

Dr Jekyll i Mr Usagi
— Marcin Osuch

Człowiek z wysokiego zamku
— Marcin Osuch

Drobne smaczki
— Marcin Osuch

Prequel, a udany
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.