Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Tsai Chaiko, Benjamin von Eckartsberg
‹Agatha Christie: Herkules Poirot. Morderstwo w Orient Expressie›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAgatha Christie: Herkules Poirot. Morderstwo w Orient Expressie
Scenariusz
Data wydania22 stycznia 2020
RysunkiTsai Chaiko
PrzekładPaweł Łapiński
Wydawca Egmont
CyklAgatha Christie
ISBN9788328198029
Format64s. 216x285mm
Cena34,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Najsłynniejsza z powieściowych zbrodni
[Tsai Chaiko, Benjamin von Eckartsberg „Agatha Christie: Herkules Poirot. Morderstwo w Orient Expressie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Są takie zagadki logiczno-kryminalne, które zostają w kulturze popularnej na zawsze, dając życie kolejnym i kolejnym adaptacjom. Jedną z nich jest ta, którą rozwiązać musiał słynny belgijski detektyw, Herkules Poirot, w pociągu ze Stambułu do Calais, zatrzymanym pośrodku Jugosławii przez śnieżycę.

Agata Włodarczyk

Najsłynniejsza z powieściowych zbrodni
[Tsai Chaiko, Benjamin von Eckartsberg „Agatha Christie: Herkules Poirot. Morderstwo w Orient Expressie” - recenzja]

Są takie zagadki logiczno-kryminalne, które zostają w kulturze popularnej na zawsze, dając życie kolejnym i kolejnym adaptacjom. Jedną z nich jest ta, którą rozwiązać musiał słynny belgijski detektyw, Herkules Poirot, w pociągu ze Stambułu do Calais, zatrzymanym pośrodku Jugosławii przez śnieżycę.

Tsai Chaiko, Benjamin von Eckartsberg
‹Agatha Christie: Herkules Poirot. Morderstwo w Orient Expressie›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAgatha Christie: Herkules Poirot. Morderstwo w Orient Expressie
Scenariusz
Data wydania22 stycznia 2020
RysunkiTsai Chaiko
PrzekładPaweł Łapiński
Wydawca Egmont
CyklAgatha Christie
ISBN9788328198029
Format64s. 216x285mm
Cena34,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W ekskluzywnym Orient Expressie, którym podróżować może każdy niezależnie od pochodzenia czy klasy społecznej, dochodzi do morderstwa. Ofiarą jest jeden z pasażerów – wybitnie nieprzyjemny Amerykanin. Kiedy dobry znajomy Poirota, odpowiadający za Orient Express, prosi go o pomoc w rozwiązaniu sprawy – detektyw tej prośby zignorować nie zamierza. Zwłaszcza, że zadanie wcale nie jest takie proste: jak bowiem wyjaśnić zabójstwo kogoś, kto przebywał w zamkniętej kabinie, a wszyscy pasażerowie mają solidne alibi? I to gdy część z nich miała naprawdę solidny motyw, aby owego mężczyznę wyprawić na inny świat?
„Herkules Poirot. Morderstwo w Orient Expressie” to kolejna komiksowa adaptacja powieści Agathy Christie, wydanych z okazji stulecia jej literackiego debiutu. Tym razem jedną z jej najsłynniejszych historii przypominają nam niemiecki scenarzysta Benjamin von Eckartsberg i Cai Feng, chiński rysownik posługującego się pseudonimem Chaiko. Obaj panowie już wcześniej współpracowali przy fantastycznych „Kronikach nieśmiertelnych”, w Polsce jak na razie niewydanych. Biorąc na tapet tak znaną powieść, musieli zmierzyć się z jej logiczną strukturą oraz faktem, że większość czytelników zapewne w takiej bądź innej formie zdążyła już ją poznać. Efekt ich pracy jest naprawdę przekonujący.
Von Eckartsbergowi przycięcie fabuły do formy komiksowej wyszło całkiem nieźle – choć nie obyło się bez dwóch nagłych olśnień dedukcyjnych Poirota; na szczęście tylko dwóch, bo nie ma w końcu niczego bardziej irytującego w historii kryminalnej niż ukrywanie istotnych dla zagadki faktów przed czytelnikami. Większość wskazówek zostaje wspomniana na kartach komiksu – ci, co znają rozwiązanie zbrodni, mogą z radością je odnajdywać i sprawdzać, w jaki sposób scenarzysta umieścił je w swojej adaptacji. A ci, którzy albo jej nie pamiętają dokładnie, albo spotykają się z nią po raz pierwszy, mogą również spróbować swoich sił w śledztwie.
Od strony graficznej „Morderstwo w Orient Expressie” prezentuje się naprawdę dobrze: rysunki są czyste i klarowne, ale pozbawione nadmiernej szczegółowości, bohaterów łatwo od siebie odróżnić. Poirot przypomina swoim projektem bohatera, jakiego większość osób kojarzy z innych adaptacji tej książki: jest niski, krępy, ale jednocześnie zadbany od czubka butów po charakterystyczny wąsik. Ciasne wnętrze tytułowego pociągu Chaiko oddał w zgodzie z duchem epoki i odpowiednio klaustrofobicznie. Naprawdę, właściwe ustawienie punktu spojrzenia pozwoliło rysownikowi pokazać jak najwięcej przestrzeni, jednocześnie nie tracąc tego charakterystycznego klimatu kolejowego wagonu.
„Morderstwo w Orient Expressie” jest dobrym komiksem – poprawnym fabularnie, ładnym graficznie, skomponowanym harmonijnie. Będzie niezłą rozrywką dla fanów klasycznych powieści detektywistycznych, Agathy Christie, jak też logicznych zagadek. Nie należy do prac wybitnych czy szczególnie się wyróżniających, ale to akurat nic złego – ani nie przyćmiewa oryginału, ani nie przynosi mu wstydu.
Plusy:
  • zachowane zostały najważniejsze elementy zagadki
  • dobry, estetyczny rysunek
  • klaustrofobiczny klimat pociągu
Minusy:
  • dwa niezrozumiałe dla czytelnika olśnienia Poirota
koniec
29 czerwca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Dobry diabeł w krainie potępionych
Andrzej Goryl

18 X 2021

Hellboy zginął i trafił do Piekła. Dokładnie tak jak głosi tytuł niniejszego albumu. Teraz błąka się po zaświatach, jednak przeznaczenie wciąż nie daje mu spokoju. Bohater spotyka swoją rodzinę, bierze udział w piekielnej rewolucji, ściera się z demonami i duszami potępionymi.

więcej »

Podwodne wykopywanie przybysza z kosmosu
Konrad Wągrowski

17 X 2021

Jeśli narzekałem nieco na jakość scenariusza „Bogów z gwiazdozbioru Aquariusa”, to muszę przyznać, że w porównaniu do kolejnego dwuodcinkowca fantastycznonaukowego z rysunkami Zbigniewa Kasprzaka z lat 80., tamten scenariusz to majstersztyk. Seria złożona z zeszytów „Gość z kosmosu” i „Zbuntowana”, choć ładnie narysowana, pod względem skryptu razi banałem i naiwnością.

więcej »

Pęknięta porcelana
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

16 X 2021

Nie ważne, jak mężczyzna (a w zasadzie dwóch) zaczyna, ale jak kończy. Trzeci, ostatni, tom cyklu „Porcelana” z podtytułem „Wieża z kości słoniowej”, to zarazem najlepsza, jak i najbardziej wstrząsająca odsłona trylogii.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Inne recenzje

Okrutna zbrodnia na Bałkanach
— Sebastian Chosiński

Tegoż autora

Gdy Wars umiera, Sawa odchodzi
— Agata Włodarczyk

Kryzysy dotykają wszystkich, herosów w szczególności
— Agata Włodarczyk

Miłość od pierwszego… zrzucenia?
— Agata Włodarczyk

Galopkiem w kolejny rok
— Agata Włodarczyk

Nie tylko cyfra w statystyce
— Agata Włodarczyk

Wrodzony talent
— Agata Włodarczyk

Gdy absolutnie wszystko się wali
— Agata Włodarczyk

Nareszcie wolna
— Agata Włodarczyk

Wakacje i po wakacjach, a Marigold wciąż błyszczy
— Agata Włodarczyk

W potrzasku koszmaru
— Agata Włodarczyk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.