Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 października 2023
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #3
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2019
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520388
Format416s.150x210 mm
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Cześć bohaterom
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Naoki Urasawa nadal snuje swoją opowieść wielowątkowo, przenosząc narrację to w przeszłość, to w przyszłość. W trzecim tomie „Chłopaków z dwudziestego wieku” zbliżamy się do punktu kulminacyjnego tylko po to, by w decydującym momencie niespodziewanie przenieść się o czternaście lat do przodu. Dzięki takim zaskakującym zbiegom narracyjnym autor nieustannie utrzymuje uwagę czytelników w stanie pełnego skupienia.

Paweł Ciołkiewicz

Cześć bohaterom
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #3” - recenzja]

Naoki Urasawa nadal snuje swoją opowieść wielowątkowo, przenosząc narrację to w przeszłość, to w przyszłość. W trzecim tomie „Chłopaków z dwudziestego wieku” zbliżamy się do punktu kulminacyjnego tylko po to, by w decydującym momencie niespodziewanie przenieść się o czternaście lat do przodu. Dzięki takim zaskakującym zbiegom narracyjnym autor nieustannie utrzymuje uwagę czytelników w stanie pełnego skupienia.

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #3
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2019
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520388
Format416s.150x210 mm
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W wyniku zdarzeń opisanych w poprzednim tomie Kenji został uznany na za terrorystę i musi teraz się ukrywać. Nie ustaje jednak w staraniach, by zebrać całą ekipę z dawnych lat i zapobiec realizacji planu zniszczenia świata, który… sami kiedyś wymyślili. Dziś jednak najwyraźniej próbuje go zrealizować ktoś inny. Nieubłaganie zbliża się opisany w „Księdze przepowiedni” sądny dzień – 31 grudnia 2000 roku. Czy faktycznie dojdzie do zagłady? Kto za nią stoi? Czy ma to związek z kolejnymi szemranymi działaniami „Przyjaciela” i kierowanej przez niego Partii Przyjacielsko-Demokratycznej? Gdy już wszystko zaczyna zmierzać w stronę spektakularnego finału i rozpoczyna się ostateczne odliczanie… autor nagle przenosi akcję czternaście lat do przodu, sytuując na pierwszym planie Kannę, córkę siostry Kenjiego. Teraz dziewczyna ma już siedemnaście lat i najwyraźniej ma zamiar dowiedzieć się prawdy o zniknięciu swojego wujka. Pozbawiona strachu dziewczyna pracuje w niebezpiecznej dzielnicy i wikła się w porachunki pomiędzy gangami. Co więcej, udaje jej się dotrzeć do świadka dziwnego morderstwa, w które uwikłana jest policja. Sprawa jest o tyle poważna, że Tokio przygotowuje się do wizyty papieża, a społeczne niepokoje mogą ją bardzo utrudnić. Jaki to wszystko ma związek ze zdarzeniami z „Krwawego Sylwestra 2000”? Jaka jest rola w tych zdarzeniach samego „Przyjaciela”? No cóż na odpowiedzi zapewne przyjdzie nam jeszcze długo poczekać, bo autor prowadzi nas do kluczowych odpowiedzi bardzo okrężną drogą. Na szczęście jest to droga obfitująca emocjonujące zdarzenia, opisane w taki sposób, że nie można oderwać się od lektury.
Akcja mangi cały czas rozgrywa się w kilku planach czasowych. Główne zdarzenia rozgrywają się w roku 2000, gdy dochodzi do dramatycznych zdarzeń znanych później jako „Krwawy Sylwester”, ale w decydującym momencie autor bez ceregieli przenosi nas do roku 2014, nie wyjaśniając oczywiście, co wydarzyło się sądnego dnia. Zabieg to dość ryzykowny, ale sprawdza siew całej rozciągłości. Początkowo ta wolta wywołuje oczywiście irytację, ale szybko angażujemy się w poczynania Kanny, bo odważna licealistka z miejsca kradnie całe przedstawienie. Okazuje się, że Urasawa ma wiele asów w rękawie, a wyraziste i skupiające na sobie całą uwagę postacie potrafi tworzyć na zawołanie. Śledząc poczynania rezolutnej dziewczyny, budujemy sobie obraz zdarzeń od drugiej strony. Obserwujemy mianowicie ich polityczno-społeczne konsekwencje. Kanna żyje w bardzo niebezpiecznym świecie. Oddaje się tu cześć bohaterom, którzy uratowali ludzkość (nie wiemy jeszcze kto to jest) oraz czci się „Przyjaciela”, który najwyraźniej stał się postacią otaczaną religijnym kultem. Z rozmów bohaterów wyłaniają się szczegóły dotyczące życia w nowej rzeczywistości kontrolowanej przez represyjny system polityczny. Wszystko to zostało przedstawione w charakterystycznej szacie graficznej. Odtworzone z ogromną dbałością o szczegóły tła oraz specyficzne, rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, twarze bohaterów i dynamiczne sceny walk oraz pościgów to charakterystyczne cechy twórczości Naoki Urasawy. Mistrz wspólnie ze swoimi asystentami znów zadbał o wykreowanie odpowiedniej dla opisywanych zdarzeń atmosfery.
„Chłopaki z dwudziestego wieku” pozostają świetną lekturą dla fanów dobrych i trzymających w napięciu opowieści. Naoki Urasawa w mistrzowski sposób prowadzi narrację, budując obraz zdarzeń z różnych perspektyw. Wielowątkowa opowieść dostarcza zróżnicowanych emocji i daje mnóstwo radości podczas lektury. Starym zwyczajem tom kończy się mocnym cliffhangerem zapowiadającym dalsze atrakcje.
koniec
15 kwietnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Gdy szukasz własnej drogi
Wojciech Gołąbowski

2 X 2023

Czy podpada pod „religijny” komiks rozpoczynający się od wyjścia z kościoła zbuntowanego bierzmowańca, którego kapela śpiewa o apostazji? A może „Fos-Zoe” jest tylko biografią pewnego otrutego księdza?

więcej »

Tajfun powraca, by dać łupnia
Maciej Jasiński

1 X 2023

„Tajfun” to obok „Binio Billa” moja ulubiona seria, jaką czytałem w „Świecie Młodych”. Bardzo lubiłem klimaty science fiction, a połączenie tego z sensacją i elementami kung-fu tworzyło mieszankę, która zawładnęła moim dziecięcym umysłem. To nie były dopieszczone scenariuszowo i graficznie komiksy jak „Yans” czy „Thorgal”. Ale miały w sobie to coś, co elektryzowało kilkadziesiąt lat temu. Widać było w tym wszystkim wielką radość tworzenia. Czułem podświadomie, że Tadeusz Raczkiewicz świetnie (...)

więcej »

Cham, prostak i… bohater
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

30 IX 2023

Znany z rewelacyjnego cyklu „Baśnie” Jack Horner powraca. Tym razem jednak jako pierwszoplanowa postać swojej własnej serii „Jack z Baśni”, której obszerny pierwszy tom niedawno trafił do księgarń.

więcej »

Polecamy

Nowe status quo

Niekoniecznie jasno pisane:

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński

Superbohater zza biurka
— Marcin Knyszyński

Myślę, więc jestem – tym, kim myślę, że jestem
— Marcin Knyszyński

Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński

Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński

Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński

Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Znikająca Godzilla
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Tegoż twórcy

Czemu jeszcze tego nie czytałeś/aś?
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Spotkania ze śmiercią
— Paweł Ciołkiewicz

To tylko zabawa
— Paweł Ciołkiewicz

Chłopięce zabawy
— Paweł Ciołkiewicz

Na tropie nienawiści
— Paweł Ciołkiewicz

Nadciąga tornado
— Paweł Ciołkiewicz

Nienawiść do robotów
— Paweł Ciołkiewicz

Roboty masowego zniszczenia
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Prawdziwy detektyw
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Stworzyć coś godnego uwagi
— Paweł Ciołkiewicz

Wielki szok dla ludzkości
— Paweł Ciołkiewicz

„Czas znaleźć własny głos”
— Paweł Ciołkiewicz

Symfonia obrazów
— Paweł Ciołkiewicz

Orgia u Borgiów
— Paweł Ciołkiewicz

Pieśń o Conanie
— Paweł Ciołkiewicz

Biały Pirat i Czerwony Baron
— Paweł Ciołkiewicz

Niewyszukany erotyzm
— Paweł Ciołkiewicz

Wielka księga mądrości po fakcie
— Paweł Ciołkiewicz

„Wędrowanie jest jak sztuka”
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.