Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 marca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Brian Azzarello, Eduardo Risso
‹100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)
Scenariusz
Data wydania7 lutego 2018
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Egmont
Cykl100 naboi
ISBN9788328126503
Format456s. 170x260 mm
Cena119,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Agent Graves kule nosi
[Brian Azzarello, Eduardo Risso „100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Komiks Briana Azzarello i Eduardo Risso to prawdziwe arcydzieło sztuki komiksowej. Ta wielowątkowa, wypełniona intrygującymi postaciami i doskonale zilustrowana opowieść ukazuje się teraz w ekskluzywnej edycji i – co najważniejsze – z dużymi szansami na to, że tym razem trafi w ręce polskich czytelników w całości.

Paweł Ciołkiewicz

Agent Graves kule nosi
[Brian Azzarello, Eduardo Risso „100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)” - recenzja]

Komiks Briana Azzarello i Eduardo Risso to prawdziwe arcydzieło sztuki komiksowej. Ta wielowątkowa, wypełniona intrygującymi postaciami i doskonale zilustrowana opowieść ukazuje się teraz w ekskluzywnej edycji i – co najważniejsze – z dużymi szansami na to, że tym razem trafi w ręce polskich czytelników w całości.

Brian Azzarello, Eduardo Risso
‹100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł100 naboi #1 (wyd. zbiorcze)
Scenariusz
Data wydania7 lutego 2018
RysunkiEduardo Risso
Wydawca Egmont
Cykl100 naboi
ISBN9788328126503
Format456s. 170x260 mm
Cena119,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tajemniczy agent Graves pojawia się niespodziewanie w życiu kilku osób znajdujących się na życiowych zakrętach i oferuje im możliwość dokonania osobistej zemsty. Przynosi bowiem walizkę, w której znajdują się dokumenty rzucające nowe światło na zdarzenia z ich przeszłości, pistolet oraz sto naboi. Nie są to jednak zwykłe naboje, lecz takie, które są niemożliwe do namierzenia. Mało tego, po tym, jak zostaną odnalezione w ciele ofiary, natychmiast zostanie zamknięte śledztwo w danej sprawie. Krótko mówiąc, jeśli ktoś z obdarowanych zdecyduje się na wykorzystanie tego prezentu, zrobi to… całkowicie bezkarnie.
Oczywiście każdy trzeźwo myślący człowiek zada sobie w tym miejscu pytanie – gdzie tkwi haczyk? Pytanie to na razie musi pozostać bez odpowiedzi, bo choć osoby, które zyskują niepowtarzalną okazję na dokonanie bezkarnej i krwawej zemsty, sprawiają wrażenie dobranych zupełnie przypadkowo, to agent Graves realizuje bardzo misterny i obmyślany w najdrobniejszych szczegółach plan. Plan, do którego zaprasza kilka intrygujących postaci. Dziewczyna o nieciekawej przeszłości, która właśnie wyszła z więzienia, dostaje możliwość odpłacenia ludziom odpowiedzialnym za śmierć jej rodziny. Barman niesłusznie oskarżony o posiadanie i rozpowszechnianie dziecięcej pornografii ma szansę zrewanżować się kobiecie, która zniszczyła mu życie. Mężczyzna mający na koncie wyrok za spowodowanie wypadku, dowiaduje się, że… zdarzenia sprzed lat wyglądały zupełnie inaczej, niż mu się wydawało. Niepozorny sprzedawca lodów poznaje prawdę o przyczynie śmierci swojej babci. Pewna kelnerka wysłuchuje opowieści o tragicznych losach swojej zaginionej córki, a młody gangster zyskuje okazję, by poznać swojego ojca i „podziękować” mu za to, że zostawił jego oraz jego matkę. Isabelle „Dizzy” Cordova, Lee Dolan, Chucky Spinks, Cole Burns, Lilly Roach oraz Louis “Loop” Hughes to główni bohaterowie pierwszej odsłony tej skomplikowanej intrygi.
Brian Azzarello snuje swoją opowieść, tworząc mozaikę mocnych historii, w których pojawia się galeria intrygujących postaci. Można cieszyć się poszczególnymi epizodami, tym bardziej że każda z nich jest sama w sobie komiksowym rarytasem, ale trzeba cały czas pamiętać, że są to jedynie drobne okruchy większej, niezwykle skomplikowanej opowieści o zemście. Konieczna jest nieustanna koncentracja, bo scenarzysta nawet prezentując poszczególne historie, jakby od niechcenia, umieszcza w ich tle drobne zdarzenia oraz osoby, które okazują się być ważne w dalszym ciągu historii. Tu nic nie dzieje się przypadkowo. Nawet jakaś pozornie nieistotna przepychanka mająca miejsce gdzieś na drugim czy trzecim planie, może okazać się kluczowa dla zrozumienia dalszego rozwoju wypadków.
To specyficzne podejście scenarzysty do konstruowania narracji doskonale wizualizuje Eduardo Risso. Jego rysunki pasują do tej opowieści wprost idealnie. Duży kontrast, brak kreskowania i litry tuszu rozlewające się na poszczególnych planszach sprawiają, że komiks wygląda jak prawdziwy kryminał noir. Jeśli dodamy do tego pełne gniewu i naznaczone piętnem złamanego życia oblicza bohaterów oraz niezwykle dynamiczne, a chwilami całkowicie zaskakujące kadrowanie, uzyskamy obraz efektownej całości. Ze wszystkich tych doskonale współgrających ze sobą elementów trzeba chyba jednak wyróżnić ten ostatni. Risso po prostu szaleje „filmując” poszczególne sceny. Ustawia swoją rysunkową kamerę w zadziwiających miejscach, dzięki czemu oglądając poszczególne sekwencje można niemal dostać zawrotów głowy. Nie ma tu miejsca na dwa podobne kadry, nie ma mowy o zwykłej scenie i nie znajdziemy tu tzw. „gadających głów”. Krótko mówiąc, kadrowanie jest tu po prostu mistrzowskie, co szczególnie wyraźnie rzuca się w oczy, jeśli porównamy to na przykład ze skrajnie statycznymi rysunkami Steve’a Dillona z „Kaznodziei” – tam się po prostu nic nie dzieje, tu natomiast nie ma ani chwili spokoju. Nawet zwykła rozmowa w kawiarni ma w sobie więcej dynamiki, niż niejeden komiks akcji.
Obecne wydanie doskonałego dzieła Azzarello i Risso stanowi drugą – tym razem zapewne udaną – próbę wprowadzenia tego komiksu na polski rynek. Poprzednia edycja została doprowadzona tylko do zeszytu #42, czyli nawet nie do połowy serii liczącej… oczywiście 100 zeszytów. Tym razem dostajemy komiks grubych, ekskluzywnych tomach uzupełnionych interesującymi dodatkami. Pierwszy z pięciu planowanych woluminów zawiera zeszyty 1-19. Jest to zatem dopiero przedsmak tego, co nas jeszcze czeka w tej opowieści. Bez wątpienia warto wykorzystać tę okazję do zapoznania się z komiksem opowiadającym w pasjonujący sposób o tym, że zemsta najlepiej smakuje na zimno.
koniec
2 kwietnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nierówno pod skalpem
Marcin Knyszyński

23 III 2023

Rene Goscinny i Albert Uderzo to „Asteriks” – wiadomo. Zanim jednak dwaj przyjaciele stworzyli postać dzielnego Gala, napisali i narysowali kilka innych mniej znanych komiksów. Poznajmy ich pierwszego bohatera, dzielnego Indianina Umpa-pę.

więcej »

Krótko o komiksach: Coś tu nie wyszło
Dagmara Trembicka-Brzozowska

22 III 2023

Tak jak „Bękarty” dały nadzieję na lekką poprawę, tak „Łzy Hel” przywracają „Thorgala. Młodzieńcze lata” do poziomu serii jedynie odcinającej kupony. A szkoda.

więcej »

Myślenie życzeniowe
Miłosz Cybowski

21 III 2023

Gdyby B. Dave Walters, scenarzysta „Zaćmionego życzenia”, poświęcił równie wiele czasu na zbudowanie spójnej fabuły, co Tess Fowler na rysowanie rudych loków jednej z bohaterek, być może mielibyśmy do czynienia z komiksem wartym uwagi.

więcej »

Polecamy

Kurde blaszka!

Niekoniecznie jasno pisane:

Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński

Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński

Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński

Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński

Zielone koszmary
— Marcin Knyszyński

To jest Sparta!!!
— Marcin Knyszyński

Między złotem a srebrem
— Marcin Knyszyński

Ten, którego nadejście zauważasz
— Marcin Knyszyński

Samotni wśród bliskich
— Marcin Knyszyński

Gdy zło zwycięża…
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Skoki w bok
— Marcin Knyszyński

El Mariachi Death Metal
— Marcin Knyszyński

Koniec gry
— Paweł Ciołkiewicz

Głowa rodziny
— Paweł Ciołkiewicz

Sto sucharów
— Paweł Ciołkiewicz

Gambit królewski
— Paweł Ciołkiewicz

Szemrane historie
— Paweł Ciołkiewicz

Demencja gangstera
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość po śmierci
— Sebastian Chosiński

„Bóg nie zwykł płakać nad Gotham…”
— Sebastian Chosiński

Tegoż autora

„Wędrowanie jest jak sztuka”
— Paweł Ciołkiewicz

Teatr cieni
— Paweł Ciołkiewicz

To tylko sen!
— Paweł Ciołkiewicz

Albo doskonałość, albo nic
— Paweł Ciołkiewicz

„Jeśli jesteś inny, czeka cię samotność”
— Paweł Ciołkiewicz

Kiedy przypłynie perłowa łódź…
— Paweł Ciołkiewicz

Najlepszy tata, na świecie
— Paweł Ciołkiewicz

Kryminalny rollercoaster
— Paweł Ciołkiewicz

„Bo istnieje prawdziwy świat…”
— Paweł Ciołkiewicz

Włoch, Niemiec i Rosjanin uciekają z niewoli…
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.