Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 31 stycznia 2023
w Esensji w Esensjopedii

Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri
‹Przygody w Ubersreiku›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzygody w Ubersreiku
Tytuł oryginalnyUbersreik Adventures
Data produkcjiluty 2021
Autor
Producent Cubicle 7 Entertainment Ltd
Wydawca Copernicus Corporation
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info128s., twarda oprawa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Prowincjonalne niesnaski
[Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri „Przygody w Ubersreiku” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Sześć scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” to kwintesencja ponurego i mrocznego klimatu Warhammera. Elementem wspólnym dla wszystkich sześciu przygód jest miejsce akcji, czyli Księstwo Ubersreik.

Miłosz Cybowski

Prowincjonalne niesnaski
[Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri „Przygody w Ubersreiku” - recenzja]

Sześć scenariuszy zawartych w „Przygodach w Ubersreiku” to kwintesencja ponurego i mrocznego klimatu Warhammera. Elementem wspólnym dla wszystkich sześciu przygód jest miejsce akcji, czyli Księstwo Ubersreik.

Dave Allen, Mac Dara Mac Donnacha, Andy Law, Ben Scerri
‹Przygody w Ubersreiku›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzygody w Ubersreiku
Tytuł oryginalnyUbersreik Adventures
Data produkcjiluty 2021
Autor
Producent Cubicle 7 Entertainment Ltd
Wydawca Copernicus Corporation
CyklWarhammer Fantasy Role Play Fourth Edition
Info128s., twarda oprawa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
O pierwszej z nich, „Gdyby wzrok mógł zabijać”, pisałem już w ramach recenzji darmowego PDF-a. To kawałek solidnej historii, w sam raz dla początkujących awanturników. Wersja zawarta w „Przygodach…” została wzbogacona o potencjalny ciąg dalszy oraz różne pomysły na powiązanie tego scenariusza z resztą umieszczonych w tym zbiorze.
Nieco inaczej jest z drugą zaprezentowaną przygodą. „Szaleńcy z Gotheim” wymaga od bohaterów nie tylko sporej dozy umiejętności społecznych (o ile oczywiście chcą uratować tych nielicznych mieszkańców Gotheim, którzy przetrwali tajemniczy atak), ale też planowania w ramach zmierzenia się z koszmarem, który nawiedził to miejsce. Finał nie jest tutaj aż tak jasno określony i działania graczy mogą mieć bardzo różny skutek dla samego Gotheim.
„Serce ze szkła” miało być chyba przygodą detektywistyczną z kultystami w tle, ale wypada bardzo kiepsko. Historia rozpoczyna się w Ubersreiku, gdzie celem bohaterów ma być odkrycie sprawców tajemniczego morderstwa. Jak się jednak okazuje, trzeba ich szukać poza miastem, podążając śladem nie porozrzucanych rozsądnie wskazówek, ale bardzo liniowych podpowiedzi (a niekiedy wręcz bezpośrednich ponagleń) napotykanych po drodze postaci. Pojedyncze elementy „Serca…” prezentują się całkiem nieźle, podobnie jak całe tło (którego bohaterom nie będzie dane odkryć), ale jako całość ta przygoda bardzo mocno rozczarowuje.
Dla odmiany „Jatka w Spittlefeld” stanowi prostą historię rozgrywającą się w slumsach Ubersreiku – zamknięci w pewnej kamienicy bohaterowie muszą odkryć źródło tajemniczej choroby zanim będzie za późno. Mamy tu kilka barwnych postaci, nieskomplikowaną fabułę podążającą z punktu A do punktu B i bardzo dużo możliwości, by całość rozbudować lub nadać temu wszystkiemu ciekawy ciąg dalszy.
Dwie ostatnie przygody z tego tomu – „Przynęta i zaklęcie” oraz „Winna strona” – pozostawiają bardzo wiele do życzenia jeśli chodzi o logikę przedstawionych wydarzeń. Nie znaczy to, że są historiami pozbawionymi dobrych momentów (dwójka początkujących inkwizytorów czy pościg po dachach), ale w wielu przypadkach po prostu trudno zaakceptować główne założenia autorów. W pierwszej z nich pałający zemstą na wszystkich magach inkwizytor przybywa do Ubersreiku aż z Altdorfu tylko po to, by podjąć próbę morderstwa miejscowej aptekarki. W drugiej bohaterowie zostają zatrudnieniu w samym Ubersreiku, by wyjaśnić zniknięcie powozu… kilka dni drogi od stolicy Imperium (czyli przeszło dwa tygodnie jazdy od miejsca zawiązania akcji). Cała ta intryga jest zresztą grubymi nićmi szyta i niezbyt trzymająca się kupy.
„Przygody w Ubersreiku” okazują się – jak na zbiór scenariuszy – średniakiem. Z pewnością znajdzie się tu kilka wartych uwagi pozycji, zaś niezależnie od ich jakości wszystkie zostały opisane na tyle dobrze, że bez przeszkód można po nie sięgnąć przy braku pomysłów. Poza wymienionymi wyżej mankamentami warto mieć na uwadze, że wiele z nich odnosi się do opisu tytułowego miasta, jaki został zawarty w „Zestawie Startowym”. Do plusów należy zaliczyć także dodatkowe pomysły na to, jak zawarte tutaj scenariusze ze sobą połączyć w jedną większą całość, dzięki czemu może powstać całkiem solidna mini-kampania.
koniec
3 grudnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Zabójcza pani archeolog
Miłosz Cybowski

29 I 2023

Jak na grę, która niedługo będzie obchodziła swoje dziesiąte urodziny, „Tomb Raider” z 2013 roku prezentuje się wcale nie najgorzej. To drugie już wznowienie serii zasługuje na uwagę – o ile nie sięgamy po gry w poszukiwaniu wciągającej fabuły.

więcej »

Rzeczy, których zabrakło
Miłosz Cybowski

28 I 2023

Pierwszy tom „Archiwów Imperium” zawiera bardzo różnorodne informacje, które wzbogacają naszą wiedzę o Starym Świecie. Odnoszę jednak wrażenie, że sporo z zawartych tu treści mogło (a nawet powinno było) trafić do podręcznika głównego.

więcej »

W świecie pdf-ów: Przygoda na Halloween
Miłosz Cybowski

21 I 2023

„Feast of Blood” Robina Lowa to zdecydowanie zbyt przekombinowana, jednorazowa przygoda rozgrywająca się na obrzeżach Sylwanii. Wampirów i innych stworów nie zabraknie, choć całość cierpi na niedostatek klimatu.

więcej »

Polecamy

Przygoda na Halloween

W świecie pdf-ów:

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski

Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski

Każda wymówka jest dobra…
— Miłosz Cybowski

Klasyka wiecznie żywa
— Miłosz Cybowski

Emerytowany potwór z bagien
— Miłosz Cybowski

Zwaśnione leśne zwierzątka
— Miłosz Cybowski

Początki na Arrakis
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Rzeczy, których zabrakło
— Miłosz Cybowski

Ultimate Goth
— Miłosz Cybowski

Kair nocą
— Miłosz Cybowski

Feliks W. Kres w „Esensji”
— Miłosz Cybowski

Samotność wśród gwiazd
— Miłosz Cybowski

Wiek obliczeń, obserwacji i wykresów
— Miłosz Cybowski

Amonity, łodziki i spółka
— Miłosz Cybowski

Coś ty Italii zrobił, Alighieri?
— Miłosz Cybowski

Wypisy z historii antysemityzmu
— Miłosz Cybowski

Statek kosmiczny z naczepą
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.