Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Paul Dennen
‹Brzdęk!›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBrzdęk!
Tytuł oryginalnyClank!: A Deck-Building Adventure
Data produkcjipaździernik 2018
Autor
Wydawca Lucrum Games
Info2 - 4 osoby; od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Stary smok mocno śpi
[Paul Dennen „Brzdęk!” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Tak jak kiedyś „Przebiegłe wielbłądy”, tak w ostatnich latach „Brzdęk!” dowodzi, że wydawnictwo Lucrum Games ma nosa do przyjemnych i niezwykle grywalnych gier. I już pierwsza rozgrywka w tę pariodię chodzenia do podziemi dowodzi, że wszystkie nagrody zdobyte przez ten tytuł są jak najbardziej zasłużone.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Stary smok mocno śpi
[Paul Dennen „Brzdęk!” - recenzja]

Tak jak kiedyś „Przebiegłe wielbłądy”, tak w ostatnich latach „Brzdęk!” dowodzi, że wydawnictwo Lucrum Games ma nosa do przyjemnych i niezwykle grywalnych gier. I już pierwsza rozgrywka w tę pariodię chodzenia do podziemi dowodzi, że wszystkie nagrody zdobyte przez ten tytuł są jak najbardziej zasłużone.

Paul Dennen
‹Brzdęk!›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBrzdęk!
Tytuł oryginalnyClank!: A Deck-Building Adventure
Data produkcjipaździernik 2018
Autor
Wydawca Lucrum Games
Info2 - 4 osoby; od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W „Brzdęk!” wcielamy się w śmiałków schodzących do podziemi w poszukiwaniu skarbów. Motyw nie jest nowy, znamy go chociażby z „Munchkina” czy „Zapraszamy do podziemi”. Jednak nie o otoczkę fabularną tu chodzi, co raczej o samą mechanikę. Nie dość, że musimy zdobyć w podziemiach jak najwięcej punktów, zgarnać jeden z leżących tu i ówdzie artefaktów, to jeszcze będziemy musieli stamtąd uciec na powierzchnię. Niby nic, ale… tutaj daje o sobie znać unikatowa mechanika hałasu – za każdym razem, kiedy wykonamy „głośną” akcję, na specjalne miejsce na planszy wędrują nasze znaczniki Brzdęku. W odpowiednich momentach rozgrywki (czyli kiedy wyjdą karty ze znakiem smoka) wszystkie zgromadzone dotychczas znaczniki wrzucane są do worka, po czym następuje pełne napięcia losowanie. Im bardziej wkurzony smok (czyli im więcej artefaktów już ukradliśmy), tym więcej kosteczek losujemy. A wyciągnięcie każdej z nich w naszym kolorze oznacza obrażenia. Jeśli zgarniemy ich zbyt wiele – nasz bohater albo umiera (jeśli był w podziemnej części mapy), albo pada nieprzytomny (jeśli udało mu się wyjść na powierzchnię).
Mechanicznie mamy tu do czynienia z budowaniem talii: rozpoczynamy z dziesięcioma kartami, z których w każdej rundzie musimy wykorzystać pięć. To karty określają, jak wiele pól możemy się poruszyć (symbole buta), jakich przeciwników zaatakować (symbole miecza), czy wreszcie – jakie dodatkowe karty możemy kupić (symbole rombu). Z uwagi na sporą liczbę dostępnych kart, ścieżek do zwycięstwa jest wiele, podobnie jak możliwości zbudowania własnej talii. Możemy ukierunkować się na karty chodzenia, dzięki czemu będziemy mogli zejść głębiej do podziemi i przy odrobinie szczęścia wrócić z najcenniejszym artefaktem. Możemy gromadzić pieniądze i kupować za nie pomniejsze artefakty (jak na porządny loch przystało natkniemy się tu bowiem na dobrze zaopatrzony targ). Możemy wreszcie postawić na zabijanie potworów lub gromadzenie przynoszących punkty kart.
Nie ma co ukrywać – gra jest losowa i bardzo często zwycięstwo od przegranej będzie dzielił zaledwie łut szczęścia (czy też jedna kosteczka wyciągnięta w fazie smoka). Ale co o wiele ważniejsze – w „Brzdęk!” gra się szybko i przegrana nigdy nie jest na tyle bolesna, żeby zniechęcić do kolejnej partii i jeszcze jednej próby sprawdzenia się w podziemiach.
koniec
29 maja 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Erpegi ze starej szafy: Święta na Dziwnym Zachodzie
Miłosz Cybowski

6 VIII 2022

„Córa zatracenia” to pierwsza z całego szeregu groszowych przygód do Martwych Ziem. Poznajemy w niej Ronana Lyncha, odkrywamy jego przeszłość jako byłego oficera Unii i nieumarłego rewolwerowca. A poza tym dostajemy bożonarodzeniową historię do wykorzystania w naszych kampaniach.

więcej »

Krótko o grach: Długie macki, zgrabne pośladki
Miłosz Cybowski

2 VII 2022

Wśród wyrastających jak grzyby po deszczu planszówek o tematyce nawiązującej do twórczości H. P. Lovecrafta, „Death May Die” wyróżnia się nie tylko rozmiarem.

więcej »

Krótko o grach: Celowe bieganie w kółko
Miłosz Cybowski

18 VI 2022

„Marvel United: X-Men” oferuje niecodzienne połączenie stosunkowo prostych zasad z całym szeregiem możliwości i ogromną (patrząc na liczbę dodatków) regrywalnością.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.