Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 września 2022
w Esensji w Esensjopedii

Marcin Senior Ropka, Viola Kijowska
‹Artefakty Obcych›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułArtefakty Obcych
Data produkcji29 listopada 2017
Autor
Wydawca Portal Games
EAN5902560380569
Info2-4 graczy, wiek 10+
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o grach: Artefakt albo psikus
[Marcin Senior Ropka, Viola Kijowska „Artefakty Obcych” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Artefakty obcych” opiera się na mechanizmie budowania własnego małego kosmicznego imperium: odkrywaniu planet, wynajdywaniu nowych technologii i rozbudowie floty. Jednak solidnym mankamentem tej karcianki jest bardzo duża losowość.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Artefakt albo psikus
[Marcin Senior Ropka, Viola Kijowska „Artefakty Obcych” - recenzja]

„Artefakty obcych” opiera się na mechanizmie budowania własnego małego kosmicznego imperium: odkrywaniu planet, wynajdywaniu nowych technologii i rozbudowie floty. Jednak solidnym mankamentem tej karcianki jest bardzo duża losowość.

Marcin Senior Ropka, Viola Kijowska
‹Artefakty Obcych›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułArtefakty Obcych
Data produkcji29 listopada 2017
Autor
Wydawca Portal Games
EAN5902560380569
Info2-4 graczy, wiek 10+
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Rozpoczynamy klasycznie: od wyboru frakcji, którą będziemy grali, a która determinuje również dostępne projekty startowe: statki, technologie i planety. Każda nacja posiada również cechę specjalną, za którą będziemy mogli zdobyć dodatkowe punkty. Ale, jak się prędko okazuje, można grać (i wygrać) zupełnie bez jej wykorzystywania. Co z kolei wiąże się ze wspomnianą już losowością: czasami uda się połączyć moce naszych kart w solidny (i solidnie punktujący) zestaw, innym razem mimo najlepszych chęci (i kart) brak szczęścia doprowadzi do niechybnej porażki.
Można oczywiście powiedzieć, że element losowy jest problemem wszystkich gier karcianych (i nie tylko ich). Sęk jednak w tym, że w „Artefaktach obcych” brakuje elementu, który pozwalałby w jakiś rozsądny sposób niwelować niefart przyniesiony przez karty. Sukces albo porażka zależą tylko i wyłącznie od tego, czy będziemy mogli dołączyć do swojego imperium takie elementy, które razem przyniosą nam odpowiednie punkty. Co, przy bardzo dużej liczbie dostępnych kart (w jednej rozgrywce, nawet pięcioosobowej, nie zdarzyło się jeszcze, by którykolwiek ze stosów się wyczerpał) sprawia, że praktycznie nie sposób niczego przewidzieć.
Do największych zalet gry należy zaliczyć tempo rozgrywki (w swojej rundzie każdy z graczy może wykonać tylko jedną akcję, więc niemożność zaplanowania naszych ruchów z wyprzedzeniem nie jest szczególnie kłopotliwa), ale także tutaj pojawia się zastrzeżenie – w grze na więcej niż trzy osoby każdy musi trochę poczekać na swoją turę, wykonać jeden ruch i… czekać dalej. Zalecam więc ostrożność przy zabieraniu się za tę grę w większym gronie. Ale przy maksymalnie trzech graczach, którym nie będzie przeszkadzał element losowy, „Artefakty obcych” potrafią zapewnić przyzwoitą rozrywkę – choć w swojej klasie to dość średnia gra.
koniec
9 stycznia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Erpegi ze starej szafy: Zasoleni Hiszpanie
Miłosz Cybowski

24 IX 2022

Po całej trylogii „Unharrowed Moon”, siódma przygoda groszowa stanowi prawdziwy powiew świeżości. Co prawda nie można powiedzieć, by była czymś unikatowym, ale „Forbidden God” spełnia swoją rolę jako intrygująca historia, choć pozostawia sporo do życzenia.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Zero sensu
Miłosz Cybowski

17 IX 2022

„Ground Zero” stanowi finał trzyczęściowej mini-kampanii – finał równie słaby, co jej poprzednie części.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Niepotrzebna kontynuacja
Miłosz Cybowski

10 IX 2022

Crossover Martwych Ziem i Wilkołaka został od razu pomyślany jako trylogia, a „Savage Passage” jest jej środkową częścią. Nie ma co owijać w bawełnę: jeśli „Strange Bedfellows” byli kiepscy, to co dopiero powiedzieć o tej – pożal się Boże – przygodzie!

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Długie macki, zgrabne pośladki
— Miłosz Cybowski

Celowe bieganie w kółko
— Miłosz Cybowski

Technika walki gazrurką
— Miłosz Cybowski

Komiksowo i kolorowo
— Miłosz Cybowski

Wojna, zombie-naziści i vendetta
— Miłosz Cybowski

Zombie w sosie włoskim
— Miłosz Cybowski

X-Meni nie wystarczają
— Miłosz Cybowski

Bóbr, nietoperz i inny zwierz
— Miłosz Cybowski

Stary smok mocno śpi
— Miłosz Cybowski

Próba czasu
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.