Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 lutego 2023
w Esensji w Esensjopedii

‹Subatomic Wire›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSubatomic Wire
WWW

Online: Manewrowanie atomem
[„Subatomic Wire” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Otagowanie „Subatomic Wire” jako gry edukacyjnej jest sporą przesadą, niemniej jako łamigłówka logiczna sprawdza się doskonale.

Wojciech Gołąbowski

Online: Manewrowanie atomem
[„Subatomic Wire” - recenzja]

Otagowanie „Subatomic Wire” jako gry edukacyjnej jest sporą przesadą, niemniej jako łamigłówka logiczna sprawdza się doskonale.

‹Subatomic Wire›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSubatomic Wire
WWW
Zasady są proste; począwszy od punktu startu należy przeciągnąć „jądro atomu” linią łamaną przez część pól planszy tak, by dołączyć nań niebieskie „elektrony” z różnych stron. Linia nie może się krzyżować, pola można wykorzystać tylko raz. Po drodze spotykamy bariery, uniemożliwiające przejście zarówno przez nie, jak i obok nich – jeśli od danej strony doczepiony już został „elektron”.
W późniejszych planszach dodano także „protony”, zwiększające liczbę „elektronów” możliwych do doczepienia (maksymalnie cztery) – a należy je z planszy zebrać wszystkie.
Grafika nie jest zachwycająca. W przypadku błędu, nie można usunąć fragmentu ścieżki, a jedynie rozpocząć daną planszę od nowa. Z fizyką gra ma nieco na bakier. Ale te mankamenty nikną przy „rozkoszach łamania głowy”.
Na początek widocznych jest 20 poziomów (dostępny jest zawsze tylko jeden następny, ale można powracać do już rozwiązanych). Gdy zbliżamy się do ostatnich, pojawiają się cztery kolejne. Ale jest też dwudziesty piąty (bonusowy?), na który dostałem się… przypadkiem (po rozwiązaniu #24 trzeba cofnąć się do strony startowej i wybrać „continue”).
Pierwsze plansze są oczywiście banalne, zwłaszcza, że w ich przejściu pomaga sam program, służąc wyjaśnieniami i pomocą. Ale schody zaczynają się już na numerze piątym – i w zasadzie ciągną się aż do końca. I z tego właśnie powodu warto poświęcić kilkanaście minut (lub dłużej, jeśli utkniemy) na zabawę z atomem.
koniec
12 grudnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W świecie pdf-ów: Nie trać głowy
Miłosz Cybowski

4 II 2023

„Piekło jedzie do Hallt” to bardzo solidna przygoda do nowej edycji Warhammera – jedna z lepszych wśród dotychczas wydanych zarówno po polsku, jak i po angielsku.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Zabójcza pani archeolog
Miłosz Cybowski

29 I 2023

Jak na grę, która niedługo będzie obchodziła swoje dziesiąte urodziny, „Tomb Raider” z 2013 roku prezentuje się wcale nie najgorzej. To drugie już wznowienie serii zasługuje na uwagę – o ile nie sięgamy po gry w poszukiwaniu wciągającej fabuły.

więcej »

Rzeczy, których zabrakło
Miłosz Cybowski

28 I 2023

Pierwszy tom „Archiwów Imperium” zawiera bardzo różnorodne informacje, które wzbogacają naszą wiedzę o Starym Świecie. Odnoszę jednak wrażenie, że sporo z zawartych tu treści mogło (a nawet powinno było) trafić do podręcznika głównego.

więcej »

Polecamy

Nie trać głowy

W świecie pdf-ów:

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski

Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski

Każda wymówka jest dobra…
— Miłosz Cybowski

Klasyka wiecznie żywa
— Miłosz Cybowski

Emerytowany potwór z bagien
— Miłosz Cybowski

Zwaśnione leśne zwierzątka
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Strzelając do zombie
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Kadr, który…: W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski

Ryzykowny pomysł za sto punktów
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o komiksach: Pies Dylan wkracza do akcji
— Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Lasem pachnące
— Wojciech Gołąbowski

Przeczytaj to jeszcze raz: Do rytmu piekielnej szanty
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o książkach: Powroty są trudne
— Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Kroszonka-wydmuszka
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o książkach: Na wieki wieków
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o książkach: Fabularyzowany przewodnik turystyczny
— Wojciech Gołąbowski

Niewykorzystany potencjał
— Wojciech Gołąbowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.