Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Silvano Sorrentino, Chiara Vercesi
‹Sherlook›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSherlook
Data produkcjiczerwiec 2018
Autor
Wydawca Fabryka Kart Trefl Kraków
EAN5904262950521
Info2-6 osób, od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Śpiesz się powoli
[Silvano Sorrentino, Chiara Vercesi „Sherlook” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Bardzo proste zasady, szybka rozgrywka, ładne i solidne akcesoria to właśnie „Sherlook”. Czyli planszówka idealna na wakacje.

Marcin Osuch

Śpiesz się powoli
[Silvano Sorrentino, Chiara Vercesi „Sherlook” - recenzja]

Bardzo proste zasady, szybka rozgrywka, ładne i solidne akcesoria to właśnie „Sherlook”. Czyli planszówka idealna na wakacje.

Silvano Sorrentino, Chiara Vercesi
‹Sherlook›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSherlook
Data produkcjiczerwiec 2018
Autor
Wydawca Fabryka Kart Trefl Kraków
EAN5904262950521
Info2-6 osób, od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tytuł tej, opublikowanej przez wydawnictwo „Trefl” gry to zlepek słów sugerujący charakter rozgrywki. „Sherlock” nawiązuje do detektywistyczno-policyjnej tematyki a „look” określa tryb samej gry. Zacznijmy od samej zawartości pudełka. Znajdziemy w nim 40 kartoników ze zdjęciami miejsca zbrodni – w centralnym puncie znajduje się obrysowany kredą zarys ofiary oraz dziesiątki drobnych rzeczy leżących na podłodze (karty, figury szachowe, narzędzia etc) Do tego dochodzi dziesięć żetonów sterujących, dwa zestawy żetonów do zliczania punktów (czerwone i pomarańczowe) oraz żółte karteczki przypominające te z filmów sensacyjnych, którymi policja oznacza ważne artefakty. Karteczki te, ponumerowane od jeden do dziesięciu, są głównym elementem taktyki w grze.
Sama rozgrywka jest banalnie prosta – chodzi o jak najbardziej precyzyjne wskazanie liczby różnic na dwóch leżących obok siebie zdjęciach. Najpierw odsłaniamy awersem pierwszy żeton sterujący. Wskazuje on jak względem siebie mają być ułożone zdjęcia, mogą być odwrócone, przesunięte, stykać się dłuższym lub krótszym bokiem. Od razu podpowiadam, że najtrudniejszy jest ten przypadek kiedy są odwrócone – w sposób raczej nienaturalny dla ludzkiego oka trzeba porównywać różne fragmenty zdjęć (lewą stronę z prawą, górę z dołem). Niby nie ma limitu czasu na liczenie różnic, ale wspomniane karteczki z numerami są unikalne, czyli tylko jedna osoba może zyskać maksimum punktów za właściwą odpowiedź. A to oznacza, że spieszyć się trzeba, bo jeśli nawet dobrze policzysz różnice to ktoś inny może zająć odpowiedni numer. Tutaj zaczyna się taktyka, bo nawet przy założeniu, że pierwsza osoba dokonała prawidłowego wyboru, to można jeszcze zyskać punkty za najbliższą prawdziwej mniejszą liczbę różnic (dwa punkty) oraz najbliższą prawdziwej większą (jeden punkt). Skąd różnica? Wskazanie in minus po kimś jest obciążone większym ryzykiem. Można też założyć, że pierwsza osoba pospieszyła się i należy liczyć dalej (na zdjęciach jest tak dużo elementów, że o pomyłkę naprawdę nietrudno).
Po dwóch-trzech rozgrzewających próbach, można spokojnie rozegrać pełną rundę i od samego początku będzie ona emocjonująca. Im większa liczba graczy, tym walka o numerki staje się bardziej zacięta, co podnosi atrakcyjność całości. Minusy? Po kilku rozgrywkach uważny gracz zacznie rejestrować elementy, które na „zdjęciach” są standardowe. Więcej zdradzał nie będę, sami się zorientujecie, co z tego wynika w trakcie gry. Według opisu gra przeznaczona jest dla graczy od ósmego roku wzwyż. Praktyka pokazuje, że zasady gry będą zrozumiałe nawet dla młodszych dzieci, jednak problemem może być wystarczająca dokładność i cierpliwość w wyszukiwaniu różnic.
koniec
1 sierpnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: X-Meni nie wystarczają
Miłosz Cybowski

28 XI 2021

„X-Men: Bunt mutantów” nie sprawdza się ani jako gra kooperacyjna, ani jako tytuł wykorzystujący kościaną mechanikę. Mimo różnorodności bohaterów oraz złoczyńców, nie wspominając o wielu fazach rozgrywki, jest to planszówka zupełnie pozbawiona charakteru.

więcej »

Postapokaliptyczna klasyka
Miłosz Cybowski

24 VII 2021

W ostatnich latach mogliśmy obserwować prawdziwy wysyp gier paragrafowych, szczególnie adresowanych do młodszych czytelników. Jak na ich tle prezentuje się „Piekło na autostradzie” (ugrzecznione i mniej kontrowersyjne tłumaczenie oryginalnego „Highway Holocaust”) Joe’go Devera?

więcej »

W świecie pdf-ów: Początki na Arrakis
Miłosz Cybowski

23 VII 2021

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera najnowszej ekranizacji „Diuny” Franka Herberta związana jest z całym szeregiem innych publikacji związanych z tym uniwersum. „Wormsign”, przygoda startowa do nowego systemu „Dune: Adventures in the Imperium”, jest jedną z nich.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Piękne „nic”
— Marcin Osuch

Koniec, po prostu
— Marcin Osuch

Bohaterowie nie zawsze wygrywają
— Marcin Osuch

Znacie? Tak się Wam tylko wydaje
— Marcin Osuch

10 naj… : Wehikuły czasu
— Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fajne te dodatki, ale…
— Marcin Osuch

Serce Hegemona
— Marcin Osuch

Największy koszmar Garfielda
— Marcin Osuch

Nie tylko dla wychowanych w PRL
— Marcin Osuch

Fotorelacja z wystawy prac Grzegorza Rosińskiego
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.