Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Władca Pierścieni: Trzecia Era›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWładca Pierścieni: Trzecia Era
Tytuł oryginalnyThe Lord of the Rings: The Third Age
Data produkcji5 listopada 2004
Producent EA Games
Wydawca EA Games
Dystrybutor Electronic Arts Polska
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

One RPG To Rule Them All!
[„Władca Pierścieni: Trzecia Era” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Bohaterowie kultowej powieści Tolkiena jak do tej pory dość średnio radzili sobie w growych adaptacjach historii Wojny o Pierścień. Czy receptą na to okazała się… zmiana głównych bohaterów gry?

Artur Długosz

One RPG To Rule Them All!
[„Władca Pierścieni: Trzecia Era” - recenzja]

Bohaterowie kultowej powieści Tolkiena jak do tej pory dość średnio radzili sobie w growych adaptacjach historii Wojny o Pierścień. Czy receptą na to okazała się… zmiana głównych bohaterów gry?

‹Władca Pierścieni: Trzecia Era›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWładca Pierścieni: Trzecia Era
Tytuł oryginalnyThe Lord of the Rings: The Third Age
Data produkcji5 listopada 2004
Producent EA Games
Wydawca EA Games
Dystrybutor Electronic Arts Polska
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Czekałem na taką grę od dawna. Grę, która zdoła uchwycić duszę niemal nieadaptowalnego dzieła Tolkiena, jakim jest „Władca Pierścieni”. Grę, której uda się wciągnąć mnie w opowieść, jak dokonał tego Jackson z jego ekranizacją trylogii. I doczekałem się – otrzymując „Trzecią Erę” – klasyczne RPG, z turową rozgrywką potyczek, rozbudową postaci, misjami, znaleziskami i przekonywującą, ciekawą fabułą wpisującą się doskonale w oryginalną opowieść Tolkiena. Pomysłem gry jest druga drużyna podążająca śladami Drużyny Pierścienia, a niekiedy krzyżująca z nią swe drogi. Inspirowana przesłaniami Gandalfa grupa formuje się w trakcie gry z przedstawicieli najróżniejszych ras zamieszkujących Śródziemie, choć brak w niej hobbitów. Poprowadzenie jej staje się unikalną okazją na odbycie drogi oryginalnej drużyny, zmierzenia się z podobnymi przeciwnościami, a scenariusz wielokrotnie stawia przed nią wyzwania, od których zależą losy prawdziwej Drużyny Pierścienia, a niekiedy wręcz całego świata. Któż nie chciałby być tym, który odmieni losy Śródziemia!
Jak wszystkie ostatnie gry na licencji i ta czerpie większość oprawy z filmowej adaptacji Jacksona. Postacie, plenery, przedmioty – wszystko jest żywcem przeniesione z dużego ekranu. W przypadku bardziej skomplikowanych konstrukcji czy postaci twórcy gry musieli oczywiście pójść na kompromis, ale zwykle udało się im wyjść obroną ręką zachowując odpowiedni nastrój. Intrygująca fabuła wciąga skutecznie w rozgrywkę, i choć wiemy jak to wszystko ostatecznie się skończy, to gra raz po raz dostarcza nam dowodów, że nasza drużyna odgrywa w całej historii nie byle jaką rolę. Na uwagę zasługuje wewnętrzna ewolucja bohaterów naszej drużyny, którzy, jak przystało na zwykłych śmiertelników, przeżywają chwile chwały i słabości, miłości i nienawiści. Pod tym względem scenarzyści gry sprawili się nad wyraz dobrze.
„Trzecia Era” to obowiązkowa pozycja dla tych, którzy chcieliby stanąć ramię w ramię z Aragornem na murach Helmowego Jaru i bronić go do ostatniego drgnięcia joya. Można spokojnie powtórzyć za twórcami gry – One RPG To Rule Them All!
Konsole
  • Playstation 2
  • GameCube
  • Xbox
  • Game Boy Advance
Plusy
  • wyśmienite oddanie klimatu filmu
  • możliwość udziału w wydarzeniach Trzeciej Ery z pozycji innej niż w pozostałych grach
  • interesująca fabuła
  • intuicyjny interfejs, prosta obsługa
Minusy
  • słaba interakcja z otoczeniem
  • w polskiej wersji językowej tłumaczenia niektórych nazw (np. czarów etc) jest w ogóle niezrozumiałe
  • prawdopodobnie nigdy nie doczekamy się kontynuacji
koniec
16 maja 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Postapokaliptyczna klasyka
Miłosz Cybowski

24 VII 2021

W ostatnich latach mogliśmy obserwować prawdziwy wysyp gier paragrafowych, szczególnie adresowanych do młodszych czytelników. Jak na ich tle prezentuje się „Piekło na autostradzie” (ugrzecznione i mniej kontrowersyjne tłumaczenie oryginalnego „Highway Holocaust”) Joe’go Devera?

więcej »

W świecie pdf-ów: Początki na Arrakis
Miłosz Cybowski

23 VII 2021

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera najnowszej ekranizacji „Diuny” Franka Herberta związana jest z całym szeregiem innych publikacji związanych z tym uniwersum. „Wormsign”, przygoda startowa do nowego systemu „Dune: Adventures in the Imperium”, jest jedną z nich.

więcej »

Jak pić, to w wesołym towarzystwie
Wojciech Gołąbowski

17 VII 2021

Witaj, goblinie! Siadaj, czeka na nas wiele eliksirów do wypicia! Nie przejmuj się, jeśli w trakcie imprezy wyzioniesz ducha – to może być stan przejściowy. Zdrowie wiedźmy!

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Zasłużyć na pamięć
— Artur Długosz

Tylko we dwoje
— Artur Długosz

Dokąd jedzie ten tramwaj?
— Artur Długosz

A na imię ma Josephine
— Artur Długosz

Cicho sza
— Artur Długosz

Dekoltem i szpadą
— Artur Długosz

Co łączy entropię i plamkę ślepą
— Artur Długosz

Gra Roku 2004
— Artur Długosz

Zabić Hitlera!
— Artur Długosz

Conan, nie Conan?
— Artur Długosz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.