Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 kwietnia 2023
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXIV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Znajdź coś…
  • Imperium Maledictum
    Dave Allen, Emmet Byrne, Tim Cox, Zak Dale-Clutterbuck, John Dunn, Michael Duxbury, Cody Faulk, Tim Huckelbury, D.G. Laderoute, Elaine Lithgow, TS Luikart, Dominic McDowall, Pádraig Murphy, Sam Taylor
  • Lustria
    Dave Allen, Steve Darlington, Michael Duxbury, Jude Hornborg, Charles Morrison, Alfred Nunez Jr., Pádraig Murphy, Clive Oldfield, Samuel Poots, Anthony Ragan, Simon Wileman
  • Threat Assessment: Xenos
    Christopher Colston, Michael Duxbury, Chris Edwards, Christ Handley, Travis Legge, Ciarán O’Brien, Sven Truckenbrodt
więcej »

Zapowiedzi

Karol Madaj
‹Awans: zostań marszałkiem Polski›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAwans: zostań marszałkiem Polski
Data produkcji2009
Autor
Wydawca IPN
Info2 graczy, od 8 lat
Cena29,95
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Być jak Piłsudski
[Karol Madaj „Awans: zostań marszałkiem Polski” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Projektanci gier edukacyjnych muszą dbać o jakość rozgrywki, jak i podawanej wiedzy. Zapewnienie graczom przy tym czystej radości, to już nie lada wyzwanie – szczególnie jeśli z gry mają się cieszyć zarówno dorośli, jak i młodzież. „Awans” ma dwie twarze: klasycznej karcianej „wojny” oraz gry charakterów rodem z pokera.

Kamil Sambor

Być jak Piłsudski
[Karol Madaj „Awans: zostań marszałkiem Polski” - recenzja]

Projektanci gier edukacyjnych muszą dbać o jakość rozgrywki, jak i podawanej wiedzy. Zapewnienie graczom przy tym czystej radości, to już nie lada wyzwanie – szczególnie jeśli z gry mają się cieszyć zarówno dorośli, jak i młodzież. „Awans” ma dwie twarze: klasycznej karcianej „wojny” oraz gry charakterów rodem z pokera.

Karol Madaj
‹Awans: zostań marszałkiem Polski›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAwans: zostań marszałkiem Polski
Data produkcji2009
Autor
Wydawca IPN
Info2 graczy, od 8 lat
Cena29,95
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
„Awans: zostań marszałkiem Polski” to kolejna wydana przez IPN gra – bardzo prosta karcianka, podszyta sporą dozą edukacji. W pudełku znajdziemy dwie talie, zawierające karty ze stopniami wojskowymi sprzed drugiej wojny światowej oraz planszę, na której umieszczone są kolejno rangi wojskowe, według ich wysokości.
Rozgrywka jest bardzo prosta: na początku każdy z graczy ciągnie i wykłada jedną kartę ze swojej talii, następnie dobiera trzy kolejne. Co rundę gracze będą wystawiać jedną zakrytą kartę z ręki. Osoba, która wystawi wyższy stopień, „awansuje” – teraz może układać sekwencje z kart, znajdujących się na stole. Można układać z kart pary lub szeregi kolejnych rang. Pary powodują awans o jeden stopień, natomiast ciągi o tyle, ile kart zostało w nich użytych (od trzech w górę). Ważne jest również to, że karta wykorzystana do stworzenia pary może powtórnie brać udział w tworzeniu sekwencji. Zwycięzca pojedynku może też nie decydować się na „zbiórkę”, jest to korzystne, gdy ma się wysokie karty na ręce. Karty wykorzystane do awansu, są odkładane na bok. Gra toczy się do momentu osiągnięcia przez któregoś z graczy rangi marszałka Polski albo do wykończenia talii (wtedy wygrywa gracz z wyższą szarżą).
Jest też prostszy wariant gry, w której gracze nie wykładają kart z ręki, ale bezpośrednio z talii. Reguły awansowania zaś się nie zmieniają.
Oprócz nauki stopni wojskowych i ich hierarchii, w instrukcji mamy rozpisane biogramy żołnierzy z okresu drugiej wojny światowej. Są one zgrabnie napisane, językiem, który jest zrozumiały dla młodszych graczy. Gorzej jest z krótką historią stopni wojskowych umieszczoną na początku książeczki, zdecydowanie może ona zanudzić młodego użytkownika.
Gra przypadła mi do gustu. Jest prosta, szybka, dobrze wykonana i całkiem niedroga. Co ważne, ma walory edukacyjne dla młodzieży i nie zapomina o okrucieństwie drugiej wojny światowej. Nie mamy tu wielkich peanów na temat bohaterstwa żołnierzy, tylko krótkie historie ich życia (często tragicznie przerwanego). Oczywiście nutka patriotyzmu jest tu zauważalna i chyba dobrze, skoro jest kierowana do młodego pokolenia.
Dorośli nie lubujący się w skomplikowanych planszówkach na pewno będą zadowoleni z tej gry, ponieważ ma ona w sobie coś z pokera – należy przewidywać ruchy przeciwnika i liczyć karty, które zeszły ze stołu. Natomiast dzieci w wieku ok. 8 lat powinny dobrze się bawić, ucząc się takich zachowań. Zasady są nieskomplikowane, a gra ma w sobie to coś, co zachęca do rozgrywki raz na jakiś czas. Chętni mogą spróbować swoich sił na stronie IPN.
koniec
4 marca 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: 2‑letni detektyw
Agnieszka Jackowska

1 IV 2023

„Znajdź coś… Zabawy w małych detektywów” to ciekawa gra od Wydawnictwa Muduko. Gra pozytywnie zaskakuje już po otwarciu. Jej elementy wykonane są z materiałów przyjaznych środowisku, a samo pudełko może być wykorzystane jako kolorowanka, kalendarz lub dziennik małego obserwatora pogody.

więcej »

Krótko o grach: W poszukiwaniu wolności
Miłosz Cybowski

28 III 2023

Seria „Cartaventura” jest dość niepozorna, ale różne odsłony tej paragrafowej gry planszowo-karcianej potrafią dostarczyć sporo dobrej zabawy.

więcej »

Niezbędny zestaw startowy
Miłosz Cybowski

25 III 2023

Zawsze wydawało mi się, że startery do systemów RPG są przeznaczone dla tych, którzy nie są pewni, czy chcą się mierzyć z danym settingiem lub nie chcą od razu inwestować w podręczniki główne. Tak się jednak składa, że „Zestaw Startowy” do czwartej edycji Warhammera jest (ze względu na zamieszczone tam dodatki) niemalże niezbędny.

więcej »

Polecamy

Słudzy Pana Rozkładu

W świecie pdf-ów:

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Polityka wśród zielonoskórych
— Miłosz Cybowski

Tajemnicza wyspa
— Miłosz Cybowski

Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski

Przygoda na Halloween
— Miłosz Cybowski

W ogrodzie Morra
— Miłosz Cybowski

Kaplice zamiast pomników
— Miłosz Cybowski

Gabinet osobistości
— Miłosz Cybowski

Nieludzie Starego Świata
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Gdy Prząśniczka w Halce wywija Oberka
— Wojciech Gołąbowski

Na zachód!
— Miłosz Cybowski

Jedziemy na wczasy
— Agata Hanak

Orły nad Warszawą
— Miłosz Cybowski

Twarde łokcie, sztuczny tłok
— Jakub Małecki

Dwadzieścia nóg i ogonek
— Kamil Sambor

Tegoż autora

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Noc w muzeum
— Kamil Sambor

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Samotność poza planszą
— Kamil Sambor

Sese Seko Mobutu vs Moise Czombe
— Kamil Sambor

Uduchowiona logika
— Kamil Sambor

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.