Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 11 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

‹Almanach superbohaterów›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlmanach superbohaterów
Data produkcji15 grudnia 2010
Wydawca Gramel
CyklSavage Worlds Edycja Polska
Info100s.
Cena35,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Bohater to za mało
[„Almanach superbohaterów” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dla tych, którym znudziło się bycie zwykłymi bohaterami Wydawnictwo Gramel przygotowało „Almanach superbohaterów”. Jest w nim wszystko, czego możecie potrzebować do stworzenia i poprowadzenia kampanii ludziom z nadprzyrodzonymi zdolnościami. Pora znów zakładać majtki na spodnie i ruszać w bój ze złem.

Miłosz Cybowski

Bohater to za mało
[„Almanach superbohaterów” - recenzja]

Dla tych, którym znudziło się bycie zwykłymi bohaterami Wydawnictwo Gramel przygotowało „Almanach superbohaterów”. Jest w nim wszystko, czego możecie potrzebować do stworzenia i poprowadzenia kampanii ludziom z nadprzyrodzonymi zdolnościami. Pora znów zakładać majtki na spodnie i ruszać w bój ze złem.

Dziękujemy Wydawnictwu Gramel za udostępnienie przedpremierowego egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Almanach superbohaterów›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlmanach superbohaterów
Data produkcji15 grudnia 2010
Wydawca Gramel
CyklSavage Worlds Edycja Polska
Info100s.
Cena35,—
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Do rąk otrzymujemy wyjątkowo uniwersalny podręcznik do Savage Worlds, w którym zawarto wszystkie mechaniczne oraz niektóre fabularne aspekty suberbohaterstwa. Na samym początku otrzymujemy zmodyfikowane zasady tworzenia postaci… pardon, superbohaterów, wraz z nowymi przewagami, zawadami i archetypami. Nie pora jednak na moce – opisano je dopiero w rozdziale czwartym. Od samego początku wyraźnie widać, że podręcznik wykorzystuje wszystkie popularne motywy superbohaterów z komiksów DC, Marvela i innych. Dostrzeganie tych odniesień jest doskonałą zabawą, która urozmaica lekturę podręcznika i utwierdza w przekonaniu, że włożono weń sporo pracy. Wcielanie się w Batmana, Supermana, Zieloną Latarnię czy Wolverine’a (lub ich odpowiedników) to tylko kwestia skompletowania odpowiednich cech, przewag, mocy i sprzętu.
Truizmem będzie stwierdzenie, że „Almanach” stawia na powergamizm, czyli tworzenie przepakowanych postaci. To w końcu superbohaterowie! Muszą walczyć ze złem, pokonywać legiony podrzędnych statystów i dokonywać heroicznych czynów! Właśnie ten styl rozgrywki, choć nie jedyny, jest najbardziej promowany w podręczniku. Pośród innych opcji znajdziemy konwencję anime, kryminału noir czy pociesznej gry superzwierzętami (co by było, gdyby Kubuś Puchatek i jego drużyna musieli uratować Stumilowy Las przed atakiem złych i krwiożerczych Hefalumpów?).
Sedno podręcznika, jak i każdego superbohatera, stanowią supermoce. Rozbudowany rozdział im poświęcony zawiera większość możliwości, jakie można znaleźć w klasycznych komiksach i daje naprawdę olbrzymie pole do popisu. Dostosowanie swojego bohatera do obranego archetypu wymaga niewiele wysiłku – co najwyżej można narzekać na niedostateczną ilość punktów, które MG ustalił jako pulę bazową. Wiąże się to z poziomem „superbohaterskości” kampanii: może ona być zarówno niezwykle niska (wtedy BG są tylko kimś odrobinę lepszym od zwykłych ludzi) albo też wyjątkowo wysoka.
Dodatkowym i najbardziej treściwym elementem podręcznika jest zarys settingu Peacekeepers. Pozwala on od razu przystąpić do rozgrywki, dając do ręki MG ciekawy świat i intrygę, która może posłużyć za podstawę interesującej kampanii.
Nie uniknięto pewnych niedociągnięć. Obok nieprzetłumaczonych nazw własnych pojawiających się niekiedy w tekście, wyraźnie widać, że „Almanach” stawia głównie na jeden styl gry określony mianem „czasu na rozwałkę”. Ponadto, mimo że podręcznik w kilku miejscach sugeruje tworzenie i grę superzłoczyńcami, temat ten nie doczekał się szerszego omówienia. Mimo tego „Almanach superbohaterów” zalicza się do udanych suplementów. Jako pierwszy na polskim rynku porusza komiksowe i superbohaterskie, które przy tym idealnie pasują do mechaniki SW. Najważniejsze jednak, że to dodatek nie tylko dla fanów komiksów i filmów o bohaterach w ciasnych trykotach i majtkach noszonych na spodnie. Jego przystępność jest jedną z większych zalet.
koniec
8 grudnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Erpegi ze starej szafy: Święta na Dziwnym Zachodzie
Miłosz Cybowski

6 VIII 2022

„Córa zatracenia” to pierwsza z całego szeregu groszowych przygód do Martwych Ziem. Poznajemy w niej Ronana Lyncha, odkrywamy jego przeszłość jako byłego oficera Unii i nieumarłego rewolwerowca. A poza tym dostajemy bożonarodzeniową historię do wykorzystania w naszych kampaniach.

więcej »

Krótko o grach: Długie macki, zgrabne pośladki
Miłosz Cybowski

2 VII 2022

Wśród wyrastających jak grzyby po deszczu planszówek o tematyce nawiązującej do twórczości H. P. Lovecrafta, „Death May Die” wyróżnia się nie tylko rozmiarem.

więcej »

Krótko o grach: Celowe bieganie w kółko
Miłosz Cybowski

18 VI 2022

„Marvel United: X-Men” oferuje niecodzienne połączenie stosunkowo prostych zasad z całym szeregiem możliwości i ogromną (patrząc na liczbę dodatków) regrywalnością.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Samotność wśród gwiazd
— Miłosz Cybowski

Wiek obliczeń, obserwacji i wykresów
— Miłosz Cybowski

Amonity, łodziki i spółka
— Miłosz Cybowski

Coś ty Italii zrobił, Alighieri?
— Miłosz Cybowski

Wypisy z historii antysemityzmu
— Miłosz Cybowski

Statek kosmiczny z naczepą
— Miłosz Cybowski

A jeśli to wszystko symulacja?
— Miłosz Cybowski

Conan to za mało
— Miłosz Cybowski

Dialogi i monologi
— Miłosz Cybowski

Między wschodem a zachodem
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.