Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 września 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Czarne historie 2›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCzarne historie 2
Tytuł oryginalnyBlack Stories 2
Data produkcji8 października 2010
Producent Moses
Wydawca G3
CyklCzarne historie
EAN5907732314519
Info2-15 graczy, od 14 lat
Cena35,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Widzę ciemność, ciemność widzę
[„Czarne historie 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Druga część makabrycznych historii (zagadek lateralnych, jak to ładnie jest zwane), w których liczy się umiejętność rozumowania wstecz. Elektryzujące i nietypowe opisy zdarzeń, w których od skutków dążymy do nietypowych przyczyn. Pora przejrzeć jeszcze więcej mrocznych opowiastek w „Czarnych historiach 2”.

Kamil Sambor

Widzę ciemność, ciemność widzę
[„Czarne historie 2” - recenzja]

Druga część makabrycznych historii (zagadek lateralnych, jak to ładnie jest zwane), w których liczy się umiejętność rozumowania wstecz. Elektryzujące i nietypowe opisy zdarzeń, w których od skutków dążymy do nietypowych przyczyn. Pora przejrzeć jeszcze więcej mrocznych opowiastek w „Czarnych historiach 2”.

Dziękujemy wydawnictwu G3 za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Czarne historie 2›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCzarne historie 2
Tytuł oryginalnyBlack Stories 2
Data produkcji8 października 2010
Producent Moses
Wydawca G3
CyklCzarne historie
EAN5907732314519
Info2-15 graczy, od 14 lat
Cena35,–
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zasady gry pozostają te same, co w poprzedniej części, czyli jedna osoba czyta na głos pierwszą stronę karty, pokazuje obrazek z niej, a sama dla siebie czyta to, jak doszło do opisanych skutków. Następnie reszta uczestników zabawy stara się dojść do właściwego rozwiązania, zadając pytania, na które można odpowiedzieć TAK albo NIE.
W tej części gry dostajemy kolejnych 50 makabrycznych historii, które – co dziwne – w dużej mierze nie są już najbardziej popularnymi „miejskimi legendami” czy też wyciągniętymi z popularnych kryminałów wątkami. Tym razem dostajemy znacznie bardziej abstrakcyjne (momentami przeczące lekko logice) opowiastki. Niektóre z nich są rzeczywiście wciągające i wstrząsające. Dodatkowo namówienie zawodników do puszczenia wodzy wyobraźni (jeszcze dalej niż w pierwszej części) zapewni liczne salwy śmiechu.
W recenzji „Czarnych historii” zarzucałem im to, że osoby lubujące się w kryminałach mogą popsuć zabawę innym, dość szybko trafiając we właściwe rozwiązania. Wynikało to z tego, że historie były wyciągnięte z kart poczytnych dreszczowców. Tym razem można by zarzucać to, że historie momentami są zbyt abstrakcyjne, a logiczne powiązanie samego zdania ze skutkami jest znikome. Jednak zachęca to do naprawdę niesamowitych pomysłów i prawdziwej burzy mózgów. To więc, co mogłoby być poczytane za wadę, jest ewidentnie zaletą.
Oczywiście samo wykonanie gry pozostało na równie wysokim poziomie. Stonowane rysunki na kartach w odcieniach czerni i czerwieni nadają klimatu rozgrywce. Tych 50 kart porządnie wydrukowanych, umieszczonych w zgrabnym pudełku, zdecydowanie posłuży przez wiele rozgrywek. Dodatkowo można je zabrać w dowolne miejsce.
Znając już pierwszą część „Czarnych historii”, myślałem, że zagadki będą rozwiązywane bardzo szybko. Jednak zwiększenie poziomu abstrakcji, po jaki należy sięgnąć, utrzymało dobry balans i pozwala świetnie się bawić tym, którzy mieli okazję zagrać w pierwszą odsłonę tytułu. Innymi słowy, miłośnicy tego typu zabawy nie odniosą wrażenia, że rozgrywka jest za łatwa, a nowe osoby będą miały frajdę przez długie godziny. Tytuł ten jest idealny na spotkania zarówno z rodziną, jak i z przyjaciółmi. Rozgrywka potrafi porwać, a rola mistrza tajemnic jest nieoceniona: gdy dobrze prowadzi rozgrywkę, gracze mogą bez wytchnienia zadawać kolejne pytania, szczególnie jeśli mają wrażenie, że są blisko rozwiązania.
Dlatego „Czarne historie 2” polecam wszystkim tym, którzy lubią główkować i puszczać wodze fantazji!
koniec
8 listopada 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Postapokaliptyczna klasyka
Miłosz Cybowski

24 VII 2021

W ostatnich latach mogliśmy obserwować prawdziwy wysyp gier paragrafowych, szczególnie adresowanych do młodszych czytelników. Jak na ich tle prezentuje się „Piekło na autostradzie” (ugrzecznione i mniej kontrowersyjne tłumaczenie oryginalnego „Highway Holocaust”) Joe’go Devera?

więcej »

W świecie pdf-ów: Początki na Arrakis
Miłosz Cybowski

23 VII 2021

Zbliżająca się wielkimi krokami premiera najnowszej ekranizacji „Diuny” Franka Herberta związana jest z całym szeregiem innych publikacji związanych z tym uniwersum. „Wormsign”, przygoda startowa do nowego systemu „Dune: Adventures in the Imperium”, jest jedną z nich.

więcej »

Jak pić, to w wesołym towarzystwie
Wojciech Gołąbowski

17 VII 2021

Witaj, goblinie! Siadaj, czeka na nas wiele eliksirów do wypicia! Nie przejmuj się, jeśli w trakcie imprezy wyzioniesz ducha – to może być stan przejściowy. Zdrowie wiedźmy!

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

W trzy lata do potęgi
— Kamil Sambor

Innowacyjny rozwój gry karcianej
— Kamil Sambor

Wojna z prawdziwym rozmachem
— Kamil Sambor

Zbuduj, zasiedl, wymrzyj
— Kamil Sambor

Fantastyczna menażeria
— Kamil Sambor

Noc w muzeum
— Kamil Sambor

Groooaaarrr… nom… nom…
— Kamil Sambor

Samotność poza planszą
— Kamil Sambor

Sese Seko Mobutu vs Moise Czombe
— Kamil Sambor

Uduchowiona logika
— Kamil Sambor

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.