Co nam w kinie gra: Tańce i pogrzeby (22.01.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Nine: Dziewięć”, „Pożegnania”, „Co wiesz o Elly?”, „Stare wygi” i „Alvin i wiewiórki 2”.
EsensjaCo nam w kinie gra: Tańce i pogrzeby (22.01.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Nine: Dziewięć”, „Pożegnania”, „Co wiesz o Elly?”, „Stare wygi” i „Alvin i wiewiórki 2”. Co tydzień w piątek punktualnie o godzinie 10:00 szukajcie na naszych łamach poradnika, mającego pomóc wybrać wam premiery filmowe, na które w najbliższy weekend warto wybrać się do kina. Jeśli natomiast chcecie nadrobić zaległości – sprawdzajcie, co warto zobaczyć według Zgryźliwych Tetryków. Guido, światowej sławy egocentryczny reżyser filmowy, próbuje uporządkować swoje życie prywatne i odzyskać utraconą wenę twórczą. W zmaganiach z problemami pomaga mu - i przeszkadza - grono kobiet jego życia: zdradzana żona Luisa, kochanka Carla, przyjaciółka Lily, dziennikarka modowa Stephanie, muza Claudia oraz duch jego matki. Czytaj w „Esensji”: Urszula Lipińska „Matka, żona i kochanka”: Szczęśliwym zrządzeniem losu Rob Marshall od razu po „Chicago” wskoczył na pozycję musicalowego geniusza. Ulokował się tuż za Bazem Luhrmannem, nawet przez minutę nie osiągając wirtuozerii, rozmachu i oryginalności „Moulin Rouge”. Jego najnowszy film dzieli od debiutu aż siedem lat, podczas których Marshall nie nauczył się zbyt wiele, może poza tym, że musical wychodzi mu lepiej od fabuły. O ile „Chicago” jawiło się olśnieniem, o tyle „Nine: Dziewięć” pozwala uczciwie to zaszczytne miano zrewidować. (80%) Czytaj całą recenzję. Tetrycy o filmie: Piotr Dobry: Główny bohater jest tak skończonym dupkiem (w myśl zasady: wielcy artyści to egoiści), że jego żałosne użalanie się nad sobą byłoby nie do zniesienia, gdyby tylko nie było poprzetykane całkiem niezłymi piosenkami (numero uno to „Be Italian” w znakomitym wykonaniu Fergie) i występami kilku seksownych aktorek w seksownej bieliźnie. Ale do poziomu „Chicago” i tak daleko. (6/10) Wojciech Orliński: Gdyby nie główny bohater tak irytujący, że przez cały film marzyłem, żeby ktoś mu wreszcie dał w ryja (mąż Penelopy Cruz nawet moim zdaniem powinien), dałbym równą dziesiątkę. Ale jako musical jest świetne, „Be Italian” i „Cinema Italiano” to gotowe hity. (8/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 6.6/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 38% • • • Zdolny wiolonczelista Daigo Kobayashi traci pracę, gdy rozwiązuje się jego orkiestra. Postanawia wraz z żoną powrócić do rodzinnego miasteczka i tam poszukać dla siebie nowej pracy i nowego życia. Odpowiada na ogłoszenie zatytułowane "Okuribito" w nadziei na pracę w agencji turystycznej. Kiedy się jednak okazuje, że jest to praca w domu pogrzebowym, Daigo zostaje tzw. "nokanshi" (osobą, która składa ciało zmarłego do trumny). Czytaj w „Esensji”: Konrad Wągrowski „Jaki piękny pogrzeb”: „Pożegnania” nie są filmem wybitnym. Są natomiast ciepłą, ładną, momentami szczerze poruszającą opowieścią z wieloma trupami w tle. (70%) Czytaj całą recenzję. Tetrycy o filmie: Urszula Lipińska: Istny emocjonalny szantaż. Wszyscy bohaterowie są bez skazy – spokojni, pokorni, dobroduszni, potrafiący wybaczać. Nie lubić tych dobrotliwców, grających na wiolonczeli w środku pola unosząc rozmarzone oczęta ku niebu, to jak otwarcie przyznać się do cynizmu i braku wrażliwości. Ale jak tu inaczej, kiedy fabułę o mądrości przeciętnej powieści Paulo Coehlo reżyser opowiada z uniesieniem poezji z najwyższej półki? I jak coś tak przewidywalnego emocjonalnie, fabularnie i formalnie wygrało w oscarowym wyścigu z „Revanche”, „Baader-Meinhof” i „Walcem z Baszirem”? Nie dość, że w Akademii muszą siedzieć sami konserwatywni emeryci, to na dodatek wszyscy ślepi. (5/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 8.2/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 81% • • • Dla uczczenia powrotu Ahmada z Niemiec, grupa jego przyjaciół ze studiów, postanawia zorganizować wspólny weekend nad morzem. Energiczna Sepidah zabiera na wyjazd Elly, przedszkolankę córki - w nadziei, że uda się jej umówić Elly z Ahmadem. Jednak podczas wyprawy kobieta znika... Urszula Lipińska pisze w relacji z Camerimage: Napięcie normalnie jak u Hitchcocka, ale wygrywane dzięki czynnikowi, którego nawet mistrz Alfred by nie wymyślił. Obyczajowy ucisk w jakim żyje społeczeństwo Iranu potęguje dramaturgię w „Co wiesz o Elly?” w najmniej spodziewany przez widza sposób. Najbardziej niekonwencjonalne zwroty akcji są tu podrzucane w tak naturalny sposób, motywowane przez kulturowe tło tego filmu, że po seansie możemy być zszokowani jak gładko je przyjęliśmy. W hollywoodzkiej czy europejskiej produkcji to by nie przeszło, w końcu padłoby pod naporem sztuczności koncepcji. Farhadi czuje kino, wie kiedy przyciąć ujęcie, przekierować kamerę, przenieść perspektywę opowiadania na inną postać, wprowadzić nowego bohatera. Po prostu, facet jest jak Jason Bourne: każdy drobiazg ma obliczony co do setnej sekundy. Czytaj cały tekst. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 8.2/10 Stare wygi Dwóch biznesmenów w średnim wieku – rozwodnik Dan i mocno rozrywkowy kawaler Charlie, finalizuje jeden z najlepszych kontraktów w swojej karierze. Niespodziewanie muszą zaopiekować się sześcioletnimi bliźniakami. Próba pogodzenia obu tych spraw powoduje lawinę niezwykle zabawnych komplikacji, a także stopniowo uzmysławia obu panom, co, tak naprawdę, jest w życiu najważniejsze. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 4.9/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 6% • • • Kontynuacja jednego z największych przebojów kina rodzinnego ostatnich lat, łącząca konwencję kina aktorskiego z elementami animacji komputerowej - kolejne przygody trzech rozśpiewanych wiewiórek, które mieszkają w domu robiącego karierę autora piosenek. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 3.1/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 21% ![]() 22 stycznia 2010 |
To już pewne! Tegoroczna, już 12. edycja Copeniconu odbędzie się stacjonarnie w Toruniu w dniach 16-18.09.2022 i to w zupełnie nowej odsłonie organizacyjnej. Dzięki działaniom crowfundingowym sami będziemy mogli zadecydować, na jaką skalę będziemy cieszyć się atrakcjami konwentu. Sprzedaż biletów ruszy już niebawem.
więcej »W sobotę 21 maja ogłoszono laureatów nagrody Nebula za rok 2021.
więcej »Polska Fundacja Fantastyki Naukowej już w najbliższą sobotę inauguruje cykl spotkań literacko-naukowych „Fantastyka i Futurologia”.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński
Umrika
— Sebastian Chosiński
„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński
Slow West
— Sebastian Chosiński
Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński
Steve Jobs
— Kamil Witek
Pakt z diabłem
— Marta Bałaga
Intruz
— Sebastian Chosiński
W piwnicy
— Marta Bałaga
Krótko o filmach: Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Kiedy irański mężczyzna kocha irańską kobietę
— Karolina Kopcińska
Esensja ogląda: Marzec 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Seks, baśnie i krowa biała jak mleko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Październik 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Kamil Witek
Tabu kłamstwa
— Ewa Drab
Filmy Nowych Horyzontów 2011 (3/3)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Gdy na łajbie słabo buja…
— Ewa Drab
Do kina marsz: Marzec 2020
— Esensja
Do kina marsz: Luty 2020
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Do kina marsz: Styczeń 2020
— Esensja
Do kina marsz: Grudzień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Listopad 2019
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2019
— Esensja
Do kina marsz: Wrzesień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Sierpień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Lipiec 2019
— Esensja