Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 października 2023
w Esensji w Esensjopedii

Marc Lawrence
‹Prosto w serce›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułProsto w serce
Tytuł oryginalnyMusic and Lyrics
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery16 marca 2007
ReżyseriaMarc Lawrence
ZdjęciaXavier Pérez Grobet
Scenariusz
ObsadaDrew Barrymore, Hugh Grant, Zak Orth, Haley Bennett, Kristen Johnston, Campbell Scott
MuzykaAdam Schlesinger
Rok produkcji2007
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania96 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nie skreślaj mnie!
[Marc Lawrence „Prosto w serce” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Hugh Grant usilnie próbował zerwać z wizerunkiem sympatycznego, ułożonego przeciętniaka z filmów, które uczyniły go gwiazdą: „Notting Hill” i „Czterech wesel i pogrzebu”. Tak bardzo się starał, że wpadł w kolejną pułapkę – inteligentnego, ironicznego luzaka. W „Prosto w serce” Marca Lawrence’a powtarza swój ulubiony szablon, ale robi to z wdziękiem i w dodatku kręci biodrami jak nigdy od czasów „To właśnie miłość”.

Ewa Drab

Nie skreślaj mnie!
[Marc Lawrence „Prosto w serce” - recenzja]

Hugh Grant usilnie próbował zerwać z wizerunkiem sympatycznego, ułożonego przeciętniaka z filmów, które uczyniły go gwiazdą: „Notting Hill” i „Czterech wesel i pogrzebu”. Tak bardzo się starał, że wpadł w kolejną pułapkę – inteligentnego, ironicznego luzaka. W „Prosto w serce” Marca Lawrence’a powtarza swój ulubiony szablon, ale robi to z wdziękiem i w dodatku kręci biodrami jak nigdy od czasów „To właśnie miłość”.

Marc Lawrence
‹Prosto w serce›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułProsto w serce
Tytuł oryginalnyMusic and Lyrics
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery16 marca 2007
ReżyseriaMarc Lawrence
ZdjęciaXavier Pérez Grobet
Scenariusz
ObsadaDrew Barrymore, Hugh Grant, Zak Orth, Haley Bennett, Kristen Johnston, Campbell Scott
MuzykaAdam Schlesinger
Rok produkcji2007
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania96 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Prosto w serce” zapowiadało się na kolejną przeciętną i schematyczną komedię romantyczną, bliźniaczo podobną do „Dwóch tygodni na miłość”, poprzedniego filmu Lawrence’a z Grantem w roli głównej. Tymczasem mamy okazję obejrzeć schematyczny – tak, ale niekoniecznie przeciętny film. „Prosto w serce” poprawia humor, bo z ironią rozprawia o współczesnej popkulturze, odgrzewanych starych sławach muzycznego show-biznesu, a ponadto daje Grantowi szansę na ponowne rozbawienie publiczności. Trudno powiedzieć, jak on to robi, przecież od kilku filmów prezentuje te same chwyty i gra podobne postaci. A jednak magia Granta – zgorzkniałego Anglika podchodzącego do rzeczywistości na własny, prześmiewczy sposób – wciąż działa.
Wątek miłosny zostaje zepchnięty na drugi plan, aby dać o sobie znać dopiero pod koniec seansu. Dużo ciekawszy jest temat satyrycznego porównania dwóch form popkulturowego kiczu. Główny bohater, Alex Fletcher, to jeden z członków niegdyś rozchwytywanego zespołu ślicznych chłoptasiów „Pop”. Były wokalista próbuje przypomnieć o sobie słuchaczom, pisząc przebój młodocianej gwiazdce wijącej się na scenie w rytm „lepkich i parnych” dźwięków jej hitów. Jego dalsze perypetie przypominają, że w dzisiejszych czasach mało już prawdziwej sztuki, a dużo biznesu. Oczywiście komercyjna rozrywka także ma swoje zalety: przecież teledysk otwierający film to fantastyczny pastisz klipów grup z lat 80., które śmieszą sztucznym wizerunkiem, ale nadal – dzięki sentymentowi, jakim je darzymy – nie są obiektem złośliwych drwin jak dzisiejsi jednosezonowi wykonawcy, słynący bardziej ze skandali niż z piosenek. Tymczasem hity zespołu „Wham!” nadal chętnie się nuci – dzięki banalności słów i dźwięków, ale także dzięki radości, jaka bije z tych prostych utworów. I to właśnie okazuje się siłą dawnych przebojów, o czym twórcy „Prosto w serce” nieraz wspominają.
Fabuła oparta na satyrycznych refleksjach i wyświechtanym wątku romantycznym została oprawiona w całkiem niezłe dialogi. Wypowiadane przez Granta zyskują ironiczny odcień, ale i w ustach innych postaci brzmią zaskakująco dobrze. W końcu to niemała niespodzianka zapomnieć o schematyczności gatunku i bawić się, nie zważając nawet na fakt, że pod koniec film zmierza w kierunku typowo bajkowego finału, w którym rozmywają się nawet resztki satyry. Łatwo za to zwrócić uwagę na muzykę, bo można niespodziewanie zacząć śpiewać „Pop goes my heart…” przed lustrem. I mówię o tym z własnego doświadczenia.
koniec
5 kwietnia 2007

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Miłość nie wszystko wybacza
Sebastian Chosiński

1 X 2023

Miłość musi być! Z takiego założenia wychodzi uzbecki reżyser Hilol Nasimow. Obojętnie czy kręci film o współczesnej wojnie z przemytnikami i terrorystami (jak w „Hayocie”), czy też o Wielkiej Ojczyźnianej – jak, przynajmniej częściowo, w omawianym dzisiaj „Dziedzictwie” – nie może zabraknąć w nich rozbudowanego wątku melodramatycznego. Tym razem staje się on pretekstem do snucia wspomnień o niełatwym losie Uzbeków i Kazachów.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Niełatwo być geologiem
Sebastian Chosiński

27 IX 2023

Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.

więcej »

Fundacja: Sez. 1. odc. 10. Nic tak nie jednoczy jak wspólny wróg
Marcin Mroziuk

25 IX 2023

Możemy się przekonać, że w serialu znaczenie Hariego Seldona jest znacznie większe niż w cyklu Isaaca Asimova, gdyż tutaj nie tylko jest twórcą psychohistorii i obu Fundacji, lecz nawet po swej śmierci aktywnie uczestniczy w rozwoju wydarzeń.

więcej »

Polecamy

Międzygwiezdne fotele w natarciu

Z filmu wyjęte:

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Interpol muzealny
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

SPF - Subiektywny Przegląd Filmów (13)
— Jakub Gałka

Tegoż autora

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab

Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab

Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab

Duch z piwnicy
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.