Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 października 2023
w Esensji w Esensjopedii

Joaquim Dos Santos, Kemp Powers
‹Spider Man: Poprzez multiwersum›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider Man: Poprzez multiwersum
Data premiery2 czerwca 2023
ReżyseriaJoaquim Dos Santos, Kemp Powers
Scenariusz
Kraj produkcjiUSA
Gatunekakcja, animacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Kolorowy zawrót głowy
[Joaquim Dos Santos, Kemp Powers „Spider Man: Poprzez multiwersum” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Druga część trylogii o multiwersum wszystkich możliwych Spider-Manów (wliczając kota i prosiaka) jest jeszcze bardziej oszałamiająca wizualnie niż pierwsza. Na szczęście efektom nie udało się przyćmić fabuły.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kolorowy zawrót głowy
[Joaquim Dos Santos, Kemp Powers „Spider Man: Poprzez multiwersum” - recenzja]

Druga część trylogii o multiwersum wszystkich możliwych Spider-Manów (wliczając kota i prosiaka) jest jeszcze bardziej oszałamiająca wizualnie niż pierwsza. Na szczęście efektom nie udało się przyćmić fabuły.

Joaquim Dos Santos, Kemp Powers
‹Spider Man: Poprzez multiwersum›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider Man: Poprzez multiwersum
Data premiery2 czerwca 2023
ReżyseriaJoaquim Dos Santos, Kemp Powers
Scenariusz
Kraj produkcjiUSA
Gatunekakcja, animacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
O ile w poprzedniej części głównym bohaterem był Miles Morales, o tyle tutaj dzieli on czas ekranowy z Gwen Stacy. Pochodzą wprawdzie z różnych światów, ale okazuje się, że trans-multiwersalne podróże są czymś dużo częstszym, niż nam się wydaje. Nasi bohaterowie spotykają Spider-Woman w ciąży, wampiro-ninję Spider-Mana, Spider-kowboja… kota… T-rexa… Na chwilę pojawiają się też znajomi z pierwszego filmu: Spider-Ham, detektyw z czarno-białego świata, dziewczynka w pająku-robocie, a także Peter Parker z dzieckiem w nosidełku. Z nowych postaci szczególnie spodobał mi się Pavitr Prabhakar – wersja hinduska w przecudnie stylizowanym kostiumie. Nie udało mi się natomiast wypatrzeć obowiązkowego cameo Stana Lee (w „Spider Man: Uniwersum” wystąpił jako sprzedawca w sklepiku).
Podobnie jak w „Uniwersum” twórcy bawią się formą, tym razem na większą skalę. Świat Gwen wygląda jak malowany farbami akrylowymi: płasko, za to w kontrastowych kolorach. Ziemia-1610 (czyli świat Milesa) to typowa „pixarowska” animacja 3D, a potem pojawia się jeszcze Spider-Punk jakby wycięty z anarchistycznego fanzine’u; do tego od czasu do czasu w kadr wskakują myśli bohaterów w ramkach albo wielkie onomatopeiczne napisy w rodzaju WHAM albo BANG. Pojawiają się też szalejące kolorowe kontury i w ogóle w wielu scenach (szczególnie tych z użyciem portali międzywymiarowych) ekran migocze, pulsuje i wibruje w sposób przyprawiający o ból głowy.
Fabuła początkowo skupia się na znanych wszystkim miłośnikom superbohaterów kłopotach z podwójną tożsamością. Szczególnie trudne są dla nastolatków i to jeszcze będących synem (Miles) lub córką (Gwen) oficera policji. Co zresztą okaże się mieć kluczowe znaczenie. Przeciwnikiem jest niejaki Plama (Spot), który zdradza wielką znajomość metanarracji, stwierdzając, że nie chce być „złoczyńcą tygodnia”. „Villain of the week” i „monster of the week” to pojęcia związane z komiksami i serialami wychodzącymi w trybie tygodniowym. Nawiasem mówiąc, Plama wprowadza jeszcze inny styl graficzny: szkicowy, nierówny i czarno-biały jak w awangardowym komiksie undergroundowym. Bohaterowie próbują powstrzymać jego niecne zapędy, jednocześnie borykając się z problemami rodzinno-osobistymi i z… przeznaczeniem (nie sposób tego inaczej ująć bez zdradzania ważnych faktów). A kiedy już wydaje nam się, że fabuła zmierza ku końcowi, pojawia się nowa postać i okazuje się, że wszystko tak naprawdę dopiero się zaczyna.
Humor jest na bardzo dobrym poziomie, a już scena nawiązująca do znanego mema z trzema Spider-Manami wskazującymi wzajemnie na siebie wywołała oklaski w sali. Świetna jest też nowa wersja znanego kadru, w którym bohater zwisa głową w dół twarzą w twarz z dziewczyną. Ogólnie film zasługuje na pełne 100% w swojej kategorii, ale moje zmęczone dyskotekową feerią błysków oczy obniżyły ocenę o jeden schodek.
koniec
6 czerwca 2023

Komentarze

07 VI 2023   09:29:17

"Ogólnie film zasługuje na pełne 100% w swojej kategorii, ale moje zmęczone dyskotekową feerią błysków oczy obniżyły ocenę o jeden schodek" - miodzio zdanie.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fundacja: Sez. 2. odc. 1. Tylko szaleniec może być wielkim człowiekiem
Marcin Mroziuk

2 X 2023

W poprzednim sezonie widzieliśmy , jak pierwszy kryzys przewidziany przez Hariego Seldona został zażegnany dzięki Salvor Hardin. Wszystko wskazuje na to, że z kolejnym znów zmierzy się ona, tyle że wraz ze swoją matką. Można się też spodziewać, że istotną rolę w nadchodzących wydarzeniach odegra też cyfrowa wersja świadomości twórcy psychohistorii.

więcej »

East Side Story: Miłość nie wszystko wybacza
Sebastian Chosiński

1 X 2023

Miłość musi być! Z takiego założenia wychodzi uzbecki reżyser Hilol Nasimow. Obojętnie czy kręci film o współczesnej wojnie z przemytnikami i terrorystami (jak w „Hayocie”), czy też o Wielkiej Ojczyźnianej – jak, przynajmniej częściowo, w omawianym dzisiaj „Dziedzictwie” – nie może zabraknąć w nich rozbudowanego wątku melodramatycznego. Tym razem staje się on pretekstem do snucia wspomnień o niełatwym losie Uzbeków i Kazachów.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Niełatwo być geologiem
Sebastian Chosiński

27 IX 2023

Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.

więcej »

Polecamy

Warzywny dramat

Z filmu wyjęte:

Warzywny dramat
— Jarosław Loretz

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Jedyna nadzieja w lisiczce?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ken odkrywa patriarchat, czyli bunt postaci drugoplanowych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pościg z drągiem za pociągiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Magia znowu działa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Nielegalna blondynka
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skażona utopia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Niejednoznaczny kot
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Harry Potter? Narnia? Mozart!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Łowcy łowców potworów
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Mogiła i Pozgonny na tropie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.