Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 maja 2023
w Esensji w Esensjopedii

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 8. Herbatka u królowej
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W porównaniu z dotychczasowymi zmaganiami finałowa rozgrywka na pierwszy rzut oka wydaje się wręcz banalnie prosta. Dopiero w miarę rozwoju wydarzeń przekonamy się, jakiemu naprawdę wyzwaniu muszą stawić czoła Arisu i Usagi. Co istotne, na widzów czeka tutaj jeszcze kilka niespodzianek, a zakończenie też jest całkiem sensowne.

Marcin Mroziuk

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 8. Herbatka u królowej
[„Alice in Borderland. Sezon 2” - recenzja]

W porównaniu z dotychczasowymi zmaganiami finałowa rozgrywka na pierwszy rzut oka wydaje się wręcz banalnie prosta. Dopiero w miarę rozwoju wydarzeń przekonamy się, jakiemu naprawdę wyzwaniu muszą stawić czoła Arisu i Usagi. Co istotne, na widzów czeka tutaj jeszcze kilka niespodzianek, a zakończenie też jest całkiem sensowne.

‹Alice in Borderland. Sezon 2›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 2
Data premiery22 grudnia 2022
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Ayaka Miyoshi
Rok produkcji2022
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 2
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jak można się było spodziewać, bohaterowie mają zagrać z Królową Kier w krokieta. W Japonii – podobnie jak w Polsce – zasady tej gry są mało komu znane, dlatego nie jest żadnym zaskoczeniem, że Mira musi je wyjaśnić zawodnikom. Intrygujące jest natomiast to, że te reguły w sumie nie mają aż tak wielkiego znaczenia, skoro zadaniem graczy jest ukończenie trzech rund. Nie liczy się przy tym, kto w nich wygra, a jedynie dotrwanie do końca rozgrywki bez zrezygnowania z jej kontynuowania!
Nie da się ukryć, że w efekcie niespecjalnie zwracamy uwagę na to, jak Arisu i Mira uderzają kulę młotkami, chociaż uczucie niepokoju pojawia się, kiedy Królowa Kier najwyraźniej próbuje przedłużyć trwanie drugiej rundy, a tymczasem Usagi coraz mocniej odczuwa skutki urazów doznanych w czasie starcia z Królem Pik.
Z kolei kiedy wreszcie udaje się ukończyć drugą partię, Mira oznajmia, że nadeszła pora na herbatę! Oczywiście trudno, żeby para głównych bohaterów w spokoju delektowała się napojem, kiedy są o krok od ukończenia ostatniej gry. Mimo to Arisu daje wciągnąć się w rozmowę, gdyż liczy, że pozna wreszcie odpowiedzi na pytania dotyczące świata, w którym znaleźli się wbrew swej woli.
Szkopuł w tym, że ani bohaterowie, ani widzowie nie są w stanie zweryfikować prawdziwości stwierdzeń Królowej Kier. To prawda, że pierwsze dwie przedstawione przez nią wersje brzmią dość fantastycznie, ale przecież ten świat też jest daleki od normalności… Zdecydowanie realistyczniej wygląda kolejne wyjaśnienie Królowej Kier, wedle którego to wszystko, co oglądaliśmy, jest jedynie wytworem wyobraźni Arisu.
Niespodziewanie przenosimy się wraz z Arisu do szpitala psychiatrycznego, gdzie pacjentką jest też Usagi, a ich lekarką jest nie tylko inny tylko Mira! Długo nie możemy być pewni, czy to tylko kolejna sztuczka, która ma zapewnić ostateczny tryumf Królowej Kier, czy jednak taka właśnie jest prawda. Nie mamy natomiast wątpliwości, że jedynie silna więź łącząca parę głównych bohaterów może pozwolić im wyjść cało z tego starcia. Momentami pojawia się tutaj wprawdzie trochę zbyt melodramatycznych chwytów, ale mimo to w napięciu obserwujemy rozwój wydarzeń.
Warto dodać, że na koniec pozostali przy życiu gracze będą musieli dokonać jeszcze jednego wyboru – chociaż nie będą w stanie w pełni przewidzieć jego konsekwencji. Co istotne, w efekcie nie tylko dowiadujemy się, gdzie trafiają osoby, które odrzucają stałe obywatelstwo świata gier, ale również poznajemy prawdę o wydarzeniach, które nastąpiły po pojawieniu się tajemniczych fajerwerków nad Tokio. Z zainteresowaniem możemy obserwować zachowanie dobrze nam znanych postaci, które znajdują się w zupełnie innych warunkach niż dotychczas, a także możemy snuć przypuszczenia co do ich dalszych losów.
Trzeba przyznać, że fabuła „Alice in Borderland” jest rzeczywiście dobrze skonstruowana, a drugi sezon ma podobny poziom do pierwszego, a niewątpliwym plusem jest pomysłowy finał. Co do poziomu realizacji też nie można mieć zastrzeżeń, a podkreślić należy też dobrą grę aktorską. Chodzi tutaj nie tylko o odtwórców głównych ról (Kento Yamazaki jako Arisu i Tao Tsuchiya jako Usagi), czy takich wyróżniających się już w poprzednim sezonie aktorów jak Nijirō Murakami (serialowy Chishiya) albo Aya Asahina (Kuina), bo rewelacyjna jest też choćby Riisa Naka, dzięki której Mira wywiera tak piorunujące wrażenie nie tylko w trakcie najważniejszej rozgrywki. Ostatnie ujęcie każe zaś nam postawić pytanie – czy to na pewno jest już koniec tej historii?
koniec
27 lutego 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 2. Przysługa za przysługę
Marcin Mroziuk

26 V 2023

Wprawdzie porywacze Hassana Ahmeda nie wyglądają na profesjonalistów, ale wygląda na to, że mimo pełnej mobilizacji wszystkich sił MI5 może mieć problem z odnalezieniem kryjówki Synów Albionów przed terminem zapowiedzianej egzekucji uwięzionego studenta. Trudno w tym momencie nie zastanawiać się, czy Robert Hobden może okazać się kluczem do uwolnienia brytyjskiego muzułmanina o pakistańskich korzeniach.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Miłość, góry i karabiny
Sebastian Chosiński

24 V 2023

Żydowski reżyser urodzony na Krymie (Adolf Bergunker), ukraiński autor pierwowzoru literackiego (Gieorgij Tuszkan) i rozgrywająca się w 1930 roku w sowieckim Turkiestanie, na pograniczu z Chinami, easternowa opowieść o walce z podstępnymi basmaczami – tak w skrócie można opisać kinową wersję „Dżury”, która na polskie ekrany trafiła pod znacznie bardziej chwytliwym tytułem – „Mściciel z gór”.

więcej »

Konsultant: Odc. 4. Cel uświęca środki
Marcin Mroziuk

22 V 2023

Z retrospekcji dowiadujemy się wreszcie, w jaki sposób Regus Patoff przekonał Sanga Woo do podpisania kontraktu. Mimo to wciąż nie możemy być pewni rzeczywistych intencji konsultanta, a jego kolejne działania mogą być sporym zaskoczeniem zarówno dla pracowników, jak i dla widzów.

więcej »

Polecamy

Życie miejskie dla ubogich

Z filmu wyjęte:

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Orient Express: (2) Krew na szkolnym mundurku
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.