Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Mamoru Hosoda
‹Belle›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBelle
Tytuł oryginalnyRyû to sobakasu no hime [Ryû to sobakasu no hime]
Data premiery1 kwietnia 2022
ReżyseriaMamoru Hosoda
Scenariusz
Obsadajavascript:otworz_okno;, Ryô Narita, Shôta Sometani, Tina Tamashiro, Lilas Ikuta, Ryôko Moriyama, Michiko Shimizu, Fuyumi Sakamoto
MuzykaYûta Bandoh, Ludvig Forssell, Taisei Iwasaki
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiJaponia
Czas trwania121
Gatunekanimacja, fantasy, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Piękna-chan i Bestia-kun
[Mamoru Hosoda „Belle” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W filmie wyjaśniono, dlaczego internetowy pseudonim tytułowej bohaterki to Bell (dzwonek) a nie Belle, jednak skojarzenia nasuwają się same – szczególnie że kilka scen jest jakby żywcem wziętych z wiadomego filmu. Za to zakończenie…

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Piękna-chan i Bestia-kun
[Mamoru Hosoda „Belle” - recenzja]

W filmie wyjaśniono, dlaczego internetowy pseudonim tytułowej bohaterki to Bell (dzwonek) a nie Belle, jednak skojarzenia nasuwają się same – szczególnie że kilka scen jest jakby żywcem wziętych z wiadomego filmu. Za to zakończenie…

Mamoru Hosoda
‹Belle›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBelle
Tytuł oryginalnyRyû to sobakasu no hime [Ryû to sobakasu no hime]
Data premiery1 kwietnia 2022
ReżyseriaMamoru Hosoda
Scenariusz
Obsadajavascript:otworz_okno;, Ryô Narita, Shôta Sometani, Tina Tamashiro, Lilas Ikuta, Ryôko Moriyama, Michiko Shimizu, Fuyumi Sakamoto
MuzykaYûta Bandoh, Ludvig Forssell, Taisei Iwasaki
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiJaponia
Czas trwania121
Gatunekanimacja, fantasy, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Suzu to przeciętna japońska licealistka. Jako dziecko lubiła śpiewać, ale po tragicznej śmierci matki nie jest w stanie wydobyć z siebie głosu. Głosu w sensie wokalnym, bo mówi normalnie. Kiedy loguje się do świata wirtualnego zwanego „U”, okazuje się, że jako swój as (awatar) może śpiewać i to na tyle pięknie, że z miejsca przyciąga uwagę innych. Musi mierzyć się zarówno z zalewem lajków, jak i z licznymi niepochlebnymi czy wręcz złośliwymi komentarzami. Film jest skierowany do nastolatek, które z pewnością będą w stanie łatwo utożsamić się z główną bohaterką.
Cyberprzestrzeń jest, szczerze mówiąc, zaaranżowana dość banalnie, jak w filmach sprzed dwudziestu lat, gdzie niekończące się szeregi „wieżowców” miały oddawać wielką ilość danych w internecie. Między tymi drapaczami chmur fruwają awatary; nie ma tam żadnych ciekawych budowli (z wyjątkiem pewnego zamku), symulacji przyrody czy chociażby wnętrz (hali koncertowej nie liczę). Komentarze użytkowników pojawiają się w postaci wielojęzycznych dymków, a kiedy bohaterka jest w realnym świecie i patrzy na monitor – jako nakładające się setki okien dialogowych.
Bestia jest „z twarzy” podobny do japońskiego smoka (zresztą w migających w tle angielskich komentarzach nazywają go Dragon) – z wąskim pyskiem, prostymi rogami oraz grzywą; brakuje mu tylko wijących się rybich wąsów. Zagadka jego tożsamości stanowi główną oś fabularną filmu. Jak to w internecie, zębatym wojownikiem może być każdy: kolega z klasy, sprzedawczyni ze sklepu na rogu, znany baseballista, nawet ojciec bohaterki (który stracił żonę, a Bestia ma w zamku rozbity portret kobiety…).
Zakończenie jest niespodziewane i bardzo niegajdzinowskie. Zresztą już od pierwszych chwil widać, że oglądamy utwór z zupełnie innej kultury. Film ma inne tempo niż to, do którego przyzwyczaiło nas szeroko pojęte Hollywood, niektóre sceny wydają się niewygrane do końca, brak też typowych dla zachodniej produkcji nawiązań popkulturowych. Oczywiście trudno, żeby japońskie anime nawiązywało do „Gwiezdnych wojen” czy Justina Biebera, skoro mają tam własne przeboje – ale też nie wydaje się, żeby pojawiły się tam jakieś szczególne mrugnięcia okiem do własnej widowni.
Końcowa przemiana bohaterki nasuwa skojarzenia z „Czarodziejką z Księżyca”, ale trudno powiedzieć, czy to było celowe, czy po prostu widzimy chwyt wizualny rozpowszechniony w anime. A starszym widzom i tak wiele się będzie z „Czarodziejką” kojarzyć.
koniec
14 kwietnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kolorowy zawrót głowy
Agnieszka ‘Achika’ Szady

6 VI 2023

Druga część trylogii o multiwersum wszystkich możliwych Spider-Manów (wliczając kota i prosiaka) jest jeszcze bardziej oszałamiająca wizualnie niż pierwsza. Na szczęście efektom nie udało się przyćmić fabuły.

więcej »

Konsultant: Odc. 5. Nie wszystko złoto, co się świeci
Marcin Mroziuk

5 VI 2023

Na podstawie dotychczasowych wydarzeń mogliśmy podejrzewać, że zadzieranie z Regusem Patoffem z pewnością nie jest bezpieczne. W jeszcze bardziej niepojącym świetle stawia tego tajemniczego konsultanta historia, którą opowiada Craigowi Frank Florez.

więcej »

East Side Story: Na tropie niebezpiecznego szaleńca
Sebastian Chosiński

4 VI 2023

„Spisek Oberona” to, jak dotąd, jedyny pełnometrażowy film kazachskiego, choć wykształconego poza granicami kraju, reżysera i scenarzysty Ajdara Batałowa (mimo że niebawem od jego premiery minie dekada). To klasyczne kino akcji, które powstało przede wszystkim po to, aby mile połechtać dowództwo wywiadu wojskowego. W każdym razie głównym pozytywnym bohaterem jest narażający życie dla ojczyzny oficer GRU Czingiz Arłanow.

więcej »

Polecamy

Marzenie archeologa

Z filmu wyjęte:

Marzenie archeologa
— Jarosław Loretz

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kolorowy zawrót głowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skażona utopia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Niejednoznaczny kot
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Harry Potter? Narnia? Mozart!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Łowcy łowców potworów
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Mogiła i Pozgonny na tropie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Lutnią w łeb, albo magia, miecz i rodzina
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

700 twarzy Greya, czyli Lublin się nie poddaje
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Coperdzikon
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Oko podarowane przez wilka
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.