Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 maja 2023
w Esensji w Esensjopedii

‹Alice in Borderland. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 1
Dystrybutor Netflix
Data premiery10 grudnia 2020
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Yûki Morinaga
MuzykaYutaka Yamada
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 1
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Alice in Borderland: Odc. 7. Krwawa jatka
[„Alice in Borderland. Sezon 1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W przypadku rozgrywki, której przyporządkowano „dziesiątkę kier”, można się było spodziewać igrania z uczuciami zawodników i zdradzieckich posunięć ze strony rzekomych przyjaciół. I rzeczywiście ziarno nieufności szybko kiełkuje, jednak dość niespodziewanie Aguni i jego stronnicy narzucają własne reguły gry.

Marcin Mroziuk

Alice in Borderland: Odc. 7. Krwawa jatka
[„Alice in Borderland. Sezon 1” - recenzja]

W przypadku rozgrywki, której przyporządkowano „dziesiątkę kier”, można się było spodziewać igrania z uczuciami zawodników i zdradzieckich posunięć ze strony rzekomych przyjaciół. I rzeczywiście ziarno nieufności szybko kiełkuje, jednak dość niespodziewanie Aguni i jego stronnicy narzucają własne reguły gry.

‹Alice in Borderland. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 1
Dystrybutor Netflix
Data premiery10 grudnia 2020
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Yûki Morinaga
MuzykaYutaka Yamada
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 1
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zadanie wyznaczone graczom jest jasne – wspólnymi siłami mają odnaleźć zabójcę Momoki i wrzucić jego ciało do płonącego na zewnątrz ognia. Oczywiście płeć sprawcy nie jest określona, dlatego podejrzany jest każdy mieszkaniec Plaży. Cóż tego, że Ann ma zamiar przeprowadzić metodyczne śledztwo w tej sprawie, skoro w praktyce nie ma na to szansy, bo kontrolę nad sytuacją przejmuje frakcja wojskowych. Aguni każe im bowiem zabić wszystkich pozostałych graczy, a ich ciała spalić. W efekcie jesteśmy świadkami bezlitosnego mordowania bezbronnych ludzi i panicznej ucieczki jeszcze ocalałych.
Nawet w tak dramatycznych okolicznościach niektóre postacie nie podążają za tłumem, lecz próbują na swój sposób zwiększyć szanse na ukończenie tej rozgrywki. Przy tej okazji z ich rozmów oraz licznych retrospekcji będziemy też mogli się dowiedzieć, kim byli w rzeczywistym świecie. Przekonamy się, że niektórzy tylko nieznacznie zmodyfikowali swe zachowania, inni natomiast przeszli ogromną metamorfozę. I tak widzimy, że Ann mimo wszystko nie rezygnuje z prowadzenia śledztwa, co przyjmujemy ze zrozumieniem, szczególnie gdy dowiadujemy się, że kobieta wcześniej była policjantką.
Z kolei Chishiya i Kuina zanim zaczną działać, najpierw znajdą bezpieczną kryjówkę, z której mogą obserwować poczynania niemal wszystkich innych osób. W końcu jednak oboje włączają się do walki – jego przeciwnikiem będzie Niragi, a jej – the Last Boss, czyli wyróżniający się charakterystycznymi tatuażami jeden z najgroźniejszych popleczników Aguniego. Oba te starcia przebiegają w widowiskowy sposób, ale naprawdę zaskoczeni możemy być, gdy odkrywamy, czemu zarówno Kuina, jak i the Last Boss tak bardzo chcieli odciąć się od swojej przeszłości.
Równolegle w napięciu śledzimy, jak Usagi wraz kilkami innymi graczami próbuje odnaleźć uwięzionego Arisu. Ich zadanie jest zaś utrudnione z jednej strony przez konieczność unikania wojskowych, którzy cały czas szukają kolejnych ofiar, a z drugiej z powodu zagrożenia wywołanego przez rozprzestrzeniający się w budynku pożar. Tymczasem główny bohater cały ten czas spędza bezskutecznie próbując wyswobodzić się z więzów. Kiedy wreszcie zostaje uwolniony i dowiaduje się, na czym polega obecna rozgrywka, jego słowa wywołają piorunujące wrażenie zarówno na jego towarzyszach, jak i na widzach. Kluczowe pytanie brzmi jednak, czy jego przypuszczenia okażą się prawidłowe… Wszystko to sprawia, że finał pierwszego sezonu zapowiada się naprawdę znakomicie.
koniec
7 marca 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 2. Przysługa za przysługę
Marcin Mroziuk

26 V 2023

Wprawdzie porywacze Hassana Ahmeda nie wyglądają na profesjonalistów, ale wygląda na to, że mimo pełnej mobilizacji wszystkich sił MI5 może mieć problem z odnalezieniem kryjówki Synów Albionów przed terminem zapowiedzianej egzekucji uwięzionego studenta. Trudno w tym momencie nie zastanawiać się, czy Robert Hobden może okazać się kluczem do uwolnienia brytyjskiego muzułmanina o pakistańskich korzeniach.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Miłość, góry i karabiny
Sebastian Chosiński

24 V 2023

Żydowski reżyser urodzony na Krymie (Adolf Bergunker), ukraiński autor pierwowzoru literackiego (Gieorgij Tuszkan) i rozgrywająca się w 1930 roku w sowieckim Turkiestanie, na pograniczu z Chinami, easternowa opowieść o walce z podstępnymi basmaczami – tak w skrócie można opisać kinową wersję „Dżury”, która na polskie ekrany trafiła pod znacznie bardziej chwytliwym tytułem – „Mściciel z gór”.

więcej »

Konsultant: Odc. 4. Cel uświęca środki
Marcin Mroziuk

22 V 2023

Z retrospekcji dowiadujemy się wreszcie, w jaki sposób Regus Patoff przekonał Sanga Woo do podpisania kontraktu. Mimo to wciąż nie możemy być pewni rzeczywistych intencji konsultanta, a jego kolejne działania mogą być sporym zaskoczeniem zarówno dla pracowników, jak i dla widzów.

więcej »

Polecamy

Życie miejskie dla ubogich

Z filmu wyjęte:

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.