Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

George Kay
‹Lupin. Część 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin. Część 2
Dystrybutor Netflix
Data premiery11 czerwca 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 2
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka41−50 min
WWW
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Sez. 2. odc. 1. Wrogowie i sojusznicy
[George Kay „Lupin. Część 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dramatyczne zakończenie pierwszego sezonu pozostawiło widzów w niepewności zarówno co do losów Raoula, którego porwał Leonard, jak i samego Assane’a Diopa odnalezionego w Étretat przez Youssefa Guedirę. Co istotne, obserwowanie dalszego ciągu tych wydarzeń dostarcza nam naprawdę mnóstwa emocji.

Marcin Mroziuk

Lupin: Sez. 2. odc. 1. Wrogowie i sojusznicy
[George Kay „Lupin. Część 2” - recenzja]

Dramatyczne zakończenie pierwszego sezonu pozostawiło widzów w niepewności zarówno co do losów Raoula, którego porwał Leonard, jak i samego Assane’a Diopa odnalezionego w Étretat przez Youssefa Guedirę. Co istotne, obserwowanie dalszego ciągu tych wydarzeń dostarcza nam naprawdę mnóstwa emocji.

George Kay
‹Lupin. Część 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin. Część 2
Dystrybutor Netflix
Data premiery11 czerwca 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 2
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka41−50 min
WWW
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Już na samym początku odcinka zostajemy zaskoczeni zachowaniem Youssefa. Nie tylko bowiem nie próbuje aresztować Assane’a, ale udziela mu informacji o porywaczu, którego chwilę wcześniej widział w odjeżdżającym samochodzie. A wkrótce widzimy, jak obaj mężczyźni ruszają kradzionym autem tropem kidnapera. Zdajemy sobie wprawdzie sprawę, że sojusz włamywacza i policjanta nie będzie trwać wiecznie (szczególnie że ten drugi dzwoni z baru do koleżanki z pracy), ale na razie całkiem zgodnie współpracują w celu uwolnienia chłopca. Z rozbawieniem obserwujemy też różnice w ich postawach, gdy wreszcie zbliżają się do kryjówki Leonarda. Otóż Guedira zachowuje wręcz przesadną ostrożność, a Diop woli otwarcie rzucić wyzwanie porywaczowi syna. Przekonamy się też, że główny bohater w ogóle będzie wolał załatwić tę sprawę swoimi metodami – co z kolei okaże się niekoniecznie najlepszym pomysłem, gdyż człowiek Pellegriniego w obliczu zagrożenia postępuje w sposób naprawdę bezwzględny, a zarazem nie do końca racjonalny.
Równolegle obserwujemy rozgrywającą się w zupełnie odmiennym klimacie retrospekcję z lat szkolnych Assane’a. Tutaj nie ma bowiem walki wręcz, strzałów z ukrycia czy wybuchających samochodów, jest natomiast młodzieńcze zauroczenie. A wiadomo przecież, że młodzi ludzie z miłości robią największe głupoty. Szybko się przekonamy, że Diop nie jest wyjątkiem od tej zasady. Kiedy dowiaduje się, że występ dyplomowy Claire stoi pod znakiem zapytania z powodu zniszczonych skrzypiec, postanawia pomóc dziewczynie w zdobyciu nowych. Niestety właściciel sklepu muzycznego nie chce słyszeć o wypożyczeniu drogiego instrumentu (niewykluczone że przynajmniej częściowo właśnie z powodu towarzyszącego dziewczynie czarnoskórego chłopca), dlatego główny bohater decyduje się na czyn w stylu Arsène’a Lupina. No cóż, nie będzie to najbardziej finezyjne włamanie w historii, ale faktem jest, że Diopowi nie brakuje sprytu i żelaznych nerwów. Pytanie brzmi jednak, czy za zobaczenie radości Claire na widok wspaniałych skrzypiec nie przyjdzie mu ostatecznie zbyt drogo zapłacić.
Chociaż nawiązania do książek Maurice’a Leblanca nie są tak wyraziste jak we wcześniejszych epizodach, to w znacznym stopniu rekompensuje to dynamiczna i trzymająca w napięciu akcja. Przede wszystkim trzeba zaś przyznać, że całkiem widowiskowo na ekranie wypadają zarówno sekwencje pościgów samochodowych, jak i sceny walki toczonej przez Leonarda i Assane’a we wnętrzach opuszczonej wilii. A jakby tego było mało, to wszystko zmierza do mrożącego krew w żyłach zakończenia… W efekcie z pewnością mało kto się oprze pokusie natychmiastowego obejrzenia kolejnego odcinka.
koniec
14 czerwca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Potęga wiary, miłości i nadziei
Sebastian Chosiński

26 I 2022

Stanisław Rostocki przyzwyczajał się do ludzi, z którymi pracował. Stąd częsta obecność na planach jego filmów aktora Wiaczesława Tichonowa, kompozytora Kiryła Mołczanowa i operatora Wiaczesława Szumskiego. Miał do nich zaufanie. A oni odwzajemniali mu się najlepiej, jak potrafili. W dużej mierze to dzięki ich talentom „Dom na rozstajach” – trzecie pełnometrażowe dzieło reżysera – uznać można za jego pierwszy wielki obraz.

więcej »

Devs: Odc. 5. Różne punkty na osi czasu
Marcin Mroziuk

24 I 2022

Wprawdzie w tym odcinku akcja niespecjalnie posuwa się do przodu, ale za to zyskujemy sporo nowych informacji na temat kluczowych postaci. Dość niespodziewanie na pierwszy plan wybija się zaś Katie, która dotychczas pozostawała w cieniu Foresta.

więcej »

East Side Story: Alkoholowy szamański trans
Sebastian Chosiński

23 I 2022

Bohaterką kolejnego wyśmienitego filmu urodzonego i tworzącego w Jakucji reżysera Dmitrija Dawydowa jest kobieta, która w mieszkańcach wsi wzbudza strach, pogardę i obrzydzenie. A jednak to do niej przychodzą, kiedy ich bliskim nie są w stanie pomóc wykwalifikowani lekarze. Wtedy przestaje być tytułowym „Straszydłem”, a staje się ich ostatnią deską ratunku.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.