Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Stefano Sollima
‹Sicario 2: Soldado›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSicario 2: Soldado
Tytuł oryginalnySicario: Day of the Soldado
Dystrybutor Monolith
Data premiery20 lipca 2018
ReżyseriaStefano Sollima
ZdjęciaDariusz Wolski
ObsadaJosh Brolin, Isabela Moner, Benicio del Toro, Catherine Keener, Matthew Modine, Jeffrey Donovan, Christopher Heyerdahl, Shea Whigham
MuzykaHildur Guðnadóttir
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Włochy
CyklSicario
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekakcja, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado
[Stefano Sollima „Sicario 2: Soldado” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Sicario 2” to po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado
[Stefano Sollima „Sicario 2: Soldado” - recenzja]

„Sicario 2” to po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne.

Stefano Sollima
‹Sicario 2: Soldado›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSicario 2: Soldado
Tytuł oryginalnySicario: Day of the Soldado
Dystrybutor Monolith
Data premiery20 lipca 2018
ReżyseriaStefano Sollima
ZdjęciaDariusz Wolski
ObsadaJosh Brolin, Isabela Moner, Benicio del Toro, Catherine Keener, Matthew Modine, Jeffrey Donovan, Christopher Heyerdahl, Shea Whigham
MuzykaHildur Guðnadóttir
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Włochy
CyklSicario
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekakcja, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Sicario” Denisa Villeneuve’a sprzed trzech lat było klimatyczną sensacją opowiadającą o pewnym epizodzie narkotykowej wojny na amerykańsko-meksykańskim pograniczu. Widzowie i krytycy generalnie chwalili klimat i aktorstwo, pojawiały się jednak głosy krytyki dotyczących pewnych nielogiczności scenariusza. Przyznam, że dla mnie nie stanowiło to problemu, bo traktowałem „Sicario” nie jako realistyczna opowieść o policyjnych realiach, ale raczej jako swego rodzaju impresję oddająca ducha narkotykowej wojny, z całą jej bezwzględnością, licznością ofiar, metodami przemytu, nieformalnością prac jednostek policyjnym, chwiejnością i niespójnością na politycznym gruncie, perspektywą jednostkową – a film Villeneuve’a jakoś dotykał każdego z tych tematów. Część druga nie ma już takich ambicji – ale wstydu pierwowzorowi nie przynosi, stanowiąc po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne. Tym razem scenariusz (nadal autorstwa Tylera Sheridana) jest nieco prostszy, przypomina nieco fabułę powieści Fredericka Forsytha „Kobra”, w której amerykańskie służby próbują rozwiązać problem narkotykowy poprzez wywołanie wielkiej wojny między kartelami. Tu jest podobnie i efekt jest podobny, a dzieło patrzące z początku na temat z szerokiej perspektywy sprowadza się ostatecznie do dramatycznej opowieści o losach kilkorga uwikłanych bohaterów – bez szkody dla dramaturgii. Niektórzy zarzucają „Soldado” stereotypizowanie Meksykanów i Arabów, ale dodajmy, że Amrykanie również nie są w filmie przedstawieni zbyt sympatycznie, stając się wcieleniem bezwzględnej mocarstwowej polityki – taki już urok tego rodzaju dzieł. Świetnie jak zwykle wypadają Benicio del Toro i Josh Brolin, ale znakomicie również radzi sobie młoda Isabela Moner. W sumie – kawał porządnego kina sensacyjnego.
koniec
18 sierpnia 2018

Komentarze

18 VIII 2018   18:03:32

Już pierwsze Sicario miało niedorzeczną intrygę, w skrócie - "Benicjo jako jednoosobowa armia ma załatwić mafię jednym szczałem, operacja ta jest tak tajna, że aby uniknąć wykrycia bierze sobie na kark histeryczną panią żółtodziób spoza układu, której przyszłe milczenie zapewnia sobie groźnymi minami."
Ładne zdjęcia i dosłownie jedna fajna scena - ta z kawalkadą.
Ale, że reżyser modny i z Europy, to zrobiono z tego "ważny film".
A drugie to już typowa nawalanka z modnymi spiskami i wojną z terroryzmem. Do tego ta przemiana Benicjo, który w jedynce popsuł kolację madce z dzieckiem, a tutaj... no nie będę spojlerował. Widocznie na nowo poznał Jezusa.
Dla krytyków znowu będzie 8,5/10

28 VIII 2018   23:22:50

Typowy Janusz. 10/10

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kasztanowy ludzik: Odc. 2. To dopiero początek koszmaru
Marcin Mroziuk

3 XII 2021

Kiedy Mark Hess wytrwale podąża tropem, który inni uznali za błędny, wprawdzie nie mamy pewności, czy uda mu się rzeczywiście odkryć coś istotnego, ale za to oczywiste się dla nas staje, czemu nie najlepiej dogaduje się on z przełożonymi.

więcej »

Kasztanowy ludzik: Odc. 1. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

29 XI 2021

Trzeba przyznać, że już sam początek „Kasztanowego ludzika” rzeczywiście wciska widzów w fotele. Wprawdzie później fabuła rozwija się zgodnie ze sprawdzonymi regułami gatunku, ale dla fanów dobrych kryminałów pierwszy odcinek będzie wystarczającą zachętą do obejrzenia całego serialu – będącego ekranizacją powieści Sørena Sveistrupa.

więcej »

Moja wielka, grecka tragedia
Agnieszka ‘Achika’ Szady

22 XI 2021

Czy „Eternals” to komiksowa głupotka z wydumanymi na siłę problemami, czy może tragedia na miarę antyczną, w której wybory jednostek mają wpływ na losy milionów? Jedno i drugie? Albo żadne z powyższych?

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Nieuczciwe zagrywki złego czarnoksiężnika
— Miłosz Cybowski

Kormoran i kukułka
— Sebastian Chosiński

Patriota bije Godzillę!
— Sebastian Chosiński

Niesamowitość liczona w gramach
— Sebastian Chosiński

Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Tegoż autora

Wiekopomne dzieło króla Długouchych
— Konrad Wągrowski

Rzadka koniunkcja planet
— Konrad Wągrowski

Stulecie Stanisława Lema: Przeciętniak w swym zawodzie
— Agnieszka Hałas, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Santorini, wyspa ognia
— Konrad Wągrowski

Stulecie Stanisława Lema: Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany!
— Miłosz Cybowski, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Podwodne wykopywanie przybysza z kosmosu
— Konrad Wągrowski

Rozbitkowie ze strumienia nadprzestrzeni
— Konrad Wągrowski

Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Koniec wojny, koniec serii
— Konrad Wągrowski

Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Ciotka chce czerwony haczyk
— Konrad Wągrowski

Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Centrala każe uczyć się karate
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.