Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 września 2023
w Esensji w Esensjopedii

Ol Parker
‹Mamma Mia! Here We Go Again›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamma Mia! Here We Go Again
Dystrybutor UIP
Data premiery27 lipca 2018
ReżyseriaOl Parker
ZdjęciaRobert D. Yeoman
Scenariusz
ObsadaLily James, Amanda Seyfried, Andy Garcia, Meryl Streep, Dominic Cooper, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan
MuzykaBenny Andersson, Anne Dudley, Björn Ulvaeus
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMamma Mia!
WWW
Gatunekkomedia, musical, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Mamma Mia: Here We Go Again
[Ol Parker „Mamma Mia! Here We Go Again” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Mamma Mia. Here We Go Again”, nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Mamma Mia: Here We Go Again
[Ol Parker „Mamma Mia! Here We Go Again” - recenzja]

„Mamma Mia. Here We Go Again”, nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności.

Ol Parker
‹Mamma Mia! Here We Go Again›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamma Mia! Here We Go Again
Dystrybutor UIP
Data premiery27 lipca 2018
ReżyseriaOl Parker
ZdjęciaRobert D. Yeoman
Scenariusz
ObsadaLily James, Amanda Seyfried, Andy Garcia, Meryl Streep, Dominic Cooper, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan
MuzykaBenny Andersson, Anne Dudley, Björn Ulvaeus
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMamma Mia!
WWW
Gatunekkomedia, musical, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zupełnie niepotrzebny sequel (a właściwie pół sequel, pół prequel) hitu sprzed dekady? Niekoniecznie, bo choć „Mamma Mia. Here We Go Again” (swoją drogą perfekcyjnie dobrany tytuł), nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności (krytykowi oczywiście w kategorii „guilty pleasure”) i przypomnieć, że wciąż istnieją niewykorzystane wcześniej piosenki ABBY.
Fabuła, jak wspomniałem, jest pretekstowa. Od czasu poprzedniego filmu minęło kilka lat, Donna (grana wówczas przez Meryl Streep) nie żyje, jej córka Sophie planuje na wyspie otworzyć hotel, na imprezę z tej okazji zaproszeni są wszyscy jej ojcowie, choć zapowiada się, że obecny będzie tylko jeden z nich. Sophie przy tej okazji zaczyna wspominać swą matkę, a my dowiadujemy się, jak Donna poznała (czy też: „jak doszło do zbliżeń”) trzech potencjalnych ojców jej córki. Krótko mówiąc – fabuła współczesna jest szczątkowa, natomiast fabuła retrospektywna opowiada historię, którą już gruncie rzeczy znamy z części pierwszej. Ale przy tej okazji usłyszymy kilka mniej znanych piosenek ABBY (świetnie wyjdzie np. „Andante, Andante”), odnosi się wrażenie, że aranżacje są lepiej rozplanowane niż w części pierwszej (świetnie wychodzi np. „Waterloo” w scenerii paryskiej kawiarni), aktorzy lepiej śpiewają (tym, którzy w części pierwszej nie powalali głosem, jak np. Pierce’owi Brosnanowi, po prostu nie pozwala się tu zbyt wiele śpiewać), zatrudniony do scenariusza Richard Curtis wprowadził kilka sympatycznych postaci drugoplanowych, doskonale sprawdza się aktorska młodzież, a prawdziwym objawieniem będzie urocza, atrakcyjna, energiczna Lily James w roli młodej Donny. A w paru scenach i łezka może się zakręcić co bardziej wrażliwym widzom. I tylko rola Cher doklejona mocno na siłę, chodzi chyba tylko o to, by mogła zaśpiewać „Fernando”. Ale w sumie – blamażu nie ma. Seans jak najbardziej dopuszczalny.
koniec
13 sierpnia 2018

Komentarze

13 VIII 2018   14:49:25

Hm a ja mam zupełnie inne wrażenia. Negatywne. Scenariusz pretekstowy nawet bardziej niżby można spodziewać się w filmach śpiewanych, na dodatek w wielu punktach nie jest zgodny w wydarzeniami z pierwszej części.Piosenki (w mojej ocenie) "na siłę" wklejane w akcję filmu - wszystko miłe jak ból zęba.
To co miłe to wejście "młodych" w główne role.
P

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Niełatwo być geologiem
Sebastian Chosiński

27 IX 2023

Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.

więcej »

Fundacja: Sez. 1. odc. 10. Nic tak nie jednoczy jak wspólny wróg
Marcin Mroziuk

25 IX 2023

Możemy się przekonać, że w serialu znaczenie Hariego Seldona jest znacznie większe niż w cyklu Isaaca Asimova, gdyż tutaj nie tylko jest twórcą psychohistorii i obu Fundacji, lecz nawet po swej śmierci aktywnie uczestniczy w rozwoju wydarzeń.

więcej »

East Side Story: Kamp Amersfoort
Sebastian Chosiński

24 IX 2023

Uzbecki dramat wojenny „Sto jeden” Hamidułły Hasanowa to opowieść oparta na faktach. Reżyser przedstawia w niej historię wziętych do niewoli latem 1941 roku jeńców wojennych Armii Czerwonej – byli nimi sami Uzbecy – którzy trafili do znajdującego się na terenie Holandii Kamp Amersfoort. Komendant obozu Walter Heinrich otrzymał zadanie przygotowania ich do swoiście pojętej misji specjalnej.

więcej »

Polecamy

Międzygwiezdne fotele w natarciu

Z filmu wyjęte:

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Interpol muzealny
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Jak ogień z wodą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Grzebanie w czasie na nic ci zda się
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spotkanie na pustkowiu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.