Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Alex Garland
‹Anihilacja›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnihilacja
Tytuł oryginalnyAnnihilation
Dystrybutor Netflix
Data premiery12 marca 2018
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaNatalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Tessa Thompson, Oscar Isaac, Gina Rodriguez, Sonoya Mizuno, Tuva Novotny, Cosmo Jarvis
MuzykaGeoff Barrow, Ben Salisbury
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Czas trwania115 min
WWW
Gatunekakcja, fantasy, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Anihilacja
[Alex Garland „Anihilacja” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Jarosław Loretz o adaptacji powieści Jeffa VanderMeera „Unicestwienie” w reżyserii i według scenariusza Alexa Garlanda.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Anihilacja
[Alex Garland „Anihilacja” - recenzja]

Jarosław Loretz o adaptacji powieści Jeffa VanderMeera „Unicestwienie” w reżyserii i według scenariusza Alexa Garlanda.

Alex Garland
‹Anihilacja›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnihilacja
Tytuł oryginalnyAnnihilation
Dystrybutor Netflix
Data premiery12 marca 2018
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaNatalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Tessa Thompson, Oscar Isaac, Gina Rodriguez, Sonoya Mizuno, Tuva Novotny, Cosmo Jarvis
MuzykaGeoff Barrow, Ben Salisbury
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Czas trwania115 min
WWW
Gatunekakcja, fantasy, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nieszablonowo poprowadzone, przebogate scenograficznie kino sf, trzymające przed telewizorem do samiuteńkiego końca. Ogromna szkoda, że film nie trafił do kin, ma bowiem sporo scen wartych obejrzenia na dużym, a nie małym ekranie. Największą siłą „Anihilacji” jest jednak jej lekko nostalgiczny klimat, połączony z nutką fatalizmu przejawianego przez przynajmniej kilkoro bohaterów, nie tyle prących do rozwiązania zagadki dziwnej, zamkniętej w opalizującej bańce strefy, ile do swego rodzaju konfrontacji z nieznanym, i to konfrontacji praktycznie z góry skazanej na porażkę. W końcu jak dotąd nikt ze strefy nie wrócił – poza bliskim śmierci mężem głównej bohaterki. Psychologia postaci nie jest może tutaj przesadnie wybitna, zaś fabuła stoi miejscami na glinianych nogach (próby dotarcia do źródła strefy wyłącznie od strony bagna, brak eskorty militarnej), ale minusy te przyjemnie rekompensuje bogactwo szalonych kreacji, na czele z bajecznie kolorowymi roślinami i swego rodzaju miśkiem, oraz sprytne zakończenie, które nie pozwala na natychmiastowe wyrzucenie filmu z głowy. Warto więc rzucić okiem na „Anihilację”, bo to jedna z ciekawszych propozycji kina sf ostatnich kilku lat.
koniec
4 kwietnia 2018

Komentarze

05 IV 2018   16:58:36

Rzucić okiem może nawet można ale ogólnie to jedna wielka niespełniona obietnica czegoś ciekawego...

28 IV 2018   13:09:33

Jestem po lekturze całej trylogii, jeszcze nie widziałem filmu. Powieści dałoby się opisać sloganem "Kafla spotyka Lovecrafta". Klimat jest duszny, działania bohaterów - surrealistyczno nieracjonalne. W pierwszej części (do której film chyba nawiązuje) widzimy mały wycinek całej, skomplikowanej historii. Dlatego obietnica może dotyczyć następnych filmów... Oby.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Nie nadeptuj (przyszłemu) teściowi na odcisk!
Sebastian Chosiński

20 X 2021

Reżyserski dorobek Siergieja Sidieliowa jest nadzwyczaj mizerny: zaledwie cztery filmy pełnometrażowe, w tym tylko trzy zrealizowane samodzielnie. Z tych trzech jeden to inscenizacja opery. A mimo to z dwóch pozostałych autor mógł być dumny. Zwłaszcza z komedii „Ulica pełna niespodzianek”, która w drugiej połowie lat 50. i kolejnych dekadach aż do upadku Związku Radzieckiego cieszyła się statusem kultowej.

więcej »

East Side Story: Miłość i rewolucja na lodzie
Sebastian Chosiński

17 X 2021

Polski dystrybutor nie byłby sobą, gdyby wprowadzając ten film do oferty Netflixa, nie zmienił jego tytułu. Zamiast oryginalnych (w podwójnym tego słowa znaczeniu) „Srebrnych łyżew” mamy komercyjnie brzmiący „Zimowy romans”. I chociaż wszystko – w teorii – się zgadza, to jednak film Michaiła Łokszyna nie zasługuje na to, by postrzegać go jedynie w kategoriach obrazu miłosnego.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: O jeden ząb za daleko
Sebastian Chosiński

13 X 2021

W normalnym kraju człowiek z trzydziestoma trzema zębami wybrałby się do dentysty i poprosił go o usunięcie nadmiarowego trzonowca (kła albo siekacza). W Związku Radzieckim ktoś taki mógł stać się sensacją naukową i celebrytą. Przynajmniej tak to sobie wyobrażał Gieorgij Danielija, który na podstawie tych domysłów zbudował oś fabularną „nienaukowo-fantastycznej” (jak poinformowano w napisach) komedii… „Trzydzieści trzy”.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Nieuczciwe zagrywki złego czarnoksiężnika
— Miłosz Cybowski

Kormoran i kukułka
— Sebastian Chosiński

Patriota bije Godzillę!
— Sebastian Chosiński

Niesamowitość liczona w gramach
— Sebastian Chosiński

Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Marzec 2015 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.