Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Na ekranach: Październik 2003
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Wydział Zabójstw, Hollywood”, „Włoska robota”, „American Pie: Wesele”, „10 minut poźniej: trąbka”, „Ciśnienie”, „Piraci z Karaibów”

Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Konrad Wągrowski

Na ekranach: Październik 2003
[ - recenzja]

„Wydział Zabójstw, Hollywood”, „Włoska robota”, „American Pie: Wesele”, „10 minut poźniej: trąbka”, „Ciśnienie”, „Piraci z Karaibów”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Piotr Dobry [40%]
Szkoda zmarnowanej taśmy, bo potencjał był spory. Widać, że Ford i Hartnett nieźle się bawili swoimi niewymagającymi rolami, wizualnie pasują do siebie świetnie i przy odpowiedniej fabule mogliby nawet stworzyć duet na miarę Gibsona i Glovera. Sporo tu też autentycznie śmiesznych scenek i gdyby tylko nie zostały podane w sposób przywodzący na myśl „Jasia Fasolę” czy „Benny Hilla”, domagałbym się sequela. Niestety twórcy nie pomyśleli, iż kino nie jest najlepszym miejscem na zbiór luźnych skeczy i ponieśli sromotną porażkę.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Policyjny kabaret.
Włoska robota
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Konrad Wągrowski [80%]
Film Gary’ego Greya jest remake obrazu Petera Collinsona z Michaelem Cainem z lat sześćdziesiątych, ale w udany sposób przenoszący fabułę we współczesne czasy. Opowiada historię dwóch misternie zaplanowanych i perfekcyjnie wykonanych napadów, ale zobaczymy w nim również zemstę, humor i zaskakujące zwroty akcji.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Dobra robota.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Piotr Dobry [60%]
Ja sam od komedii wymagam tylko jednej podstawowej rzeczy – mają mnie śmieszyć. A „American Pie”, w przeciwieństwie do rodzimych kalek zachodnich produkcji bądź też żenujących obrazów hiphopowych, spełnia to zadanie może nie aż w takim stopniu jak Mel Brooks, trio ZAZ czy wspomniany wyżej Ritchie, ale spełnia całkiem nieźle.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Szarlotka ciągle świeża.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Joanna Bartmańska [80%]
Wszystkie historie to swoisty rozrachunek z czasem, z jego upływem i wpływem na bohaterów i otaczającą rzeczywistość. Za każdym razem mamy do czynienia z momentem przełomowym i znaczącym w życiu postaci, po którym nic nie jest już takie, jak dawniej, a zbanalizowane stwierdzenie: „czas zmienia wszystko” nabiera tu nowego, zaskakującego znaczenia.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Siedmiu wspaniałych.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tomasz Kujawski [50%]
Poszczególne sceny zrealizowane są bardzo sprawnie, jest kilka naprawdę udanych sekwencji – wydaje się, że bez przerwy powinniśmy siedzieć przykuci do fotela, ale w rzeczywistości film się dłuży. Wyjątkowo dziurawa fabuła i mdłe aktorstwo (choć może to także wina scenariusza, w którym na zarysowanie bohaterów poświęca się niewiele miejsca) nie pozwalają zbytnio przejmować się losami postaci.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Za mało atmosfer.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Marta Bartnicka [50%]
Dramatycznie film skończył się w momencie, kiedy panna Elizabeth wyszła na pokład statku piratów i została uraczona rewią szkieletów. To mogła być scena wstrząsająca albo tajemnicza, tymczasem niespodziewanie zaserwowano nam danse macabre z pogranicza kabaretu i komiksu, roztrzaskując budowane dotąd w filmie napięcie o kant kościstej dupy. Szkieletów wystąpiło coś ze 3 razy więcej niż załogi, a u mnie wystąpiło coś w rodzaju senności.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Chała z Karaibów.
koniec
1 października 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Miłość i zbrodnia w jednym żyły domu
Sebastian Chosiński

21 I 2022

Spieszcie się oglądać stare szwedzkie kryminały na platformie Netflix, bo nie wiadomo, jak długo będą udostępnione. A warto, ponieważ, choć nie są to filmy powszechnie znane, to jednak nadzwyczaj godne uwagi. Po „Gdy robi się ciemno” dzisiaj zachęcamy Was do zaznajomienia się z „Pod osłoną mgły” Larsa-Erika Kjellgrena, którego pierwowzorem była powieść Vika Sunesona, nieznanego w naszym kraju klasyka skandynawskiego kryminału.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: W te dni majowe, gdy kończyła się wojna
Sebastian Chosiński

19 I 2022

Zanim w 1977 roku powstało monumentalne „Oswobodzenie Pragi” Otakara Vávry, osiemnaście lat wcześniej o tych samych wydarzeniach, choć w znacznie bardziej kameralnej i dużo mniej patetycznej formie, opowiedział Stanisław Rostocki w swej drugiej pełnometrażowej fabule czyli „Majowych gwiazdach”. Składająca się z czterech nowel historia urzeka poetyckim nastrojem i… zapachem wiosny.

więcej »

East Side Story: Gwiaździsty sztandar ponad wody Newy
Sebastian Chosiński

16 I 2022

To nie proste: z dnia na dzień porzucić dotychczasowe życie (niekoniecznie nawet najszczęśliwsze i najbardziej ustabilizowane) i zacząć nowe w zupełnie innym kraju, tysiące kilometrów od rodzinnych stron. A na to właśnie decyduje się bohaterka dramatu obyczajowego Aleksandra Mołocznikowa „Powiedz jej”, która na dodatek chce zostawić w Rosji męża i zabrać ze sobą ich jedynego syna.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2004
— Tomasz Kujawski, Jacek Łaszcz, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Styczeń-luty 2004
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grudzień 2003
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Listopad 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Łukasz Kustrzyński, Konrad Wągrowski

Wrzesień 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Eryk Remiezowicz

Sierpień 2003
— Sebastian Chosiński, Artur Długosz, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

WyBLACKnięci
— Kamil Witek

Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry

Tydzień z życia kierowcy
— Kamil Witek

Berlinale 2015: Kwiat pustyni
— Marta Bałaga

Konkurs na recenzję filmową: Depresja wampira
— Maciej Rumiancew

Stare dobre małżeństwo
— Miłosz Cybowski

Co nam w kinie gra: Tylko kochankowie przeżyją
— Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2014 (1)
— Miłosz Cybowski, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Wiekopomne dzieło króla Długouchych
— Konrad Wągrowski

Rzadka koniunkcja planet
— Konrad Wągrowski

Stulecie Stanisława Lema: Przeciętniak w swym zawodzie
— Agnieszka Hałas, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Santorini, wyspa ognia
— Konrad Wągrowski

Stulecie Stanisława Lema: Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany!
— Miłosz Cybowski, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Podwodne wykopywanie przybysza z kosmosu
— Konrad Wągrowski

Rozbitkowie ze strumienia nadprzestrzeni
— Konrad Wągrowski

Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Koniec wojny, koniec serii
— Konrad Wągrowski

Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Ciotka chce czerwony haczyk
— Konrad Wągrowski

Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Centrala każe uczyć się karate
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.