Krótko o filmach: Lipiec 2003 |
„Spisek Oberona” to, jak dotąd, jedyny pełnometrażowy film kazachskiego, choć wykształconego poza granicami kraju, reżysera i scenarzysty Ajdara Batałowa (mimo że niebawem od jego premiery minie dekada). To klasyczne kino akcji, które powstało przede wszystkim po to, aby mile połechtać dowództwo wywiadu wojskowego. W każdym razie głównym pozytywnym bohaterem jest narażający życie dla ojczyzny oficer GRU Czingiz Arłanow.
więcej »Cóż z tego, że agenci z Slough House nie mają żadnego związku z niepowodzeniem operacji zaplanowanej przez Dianę Taverner, skoro idealnie nadają się na kozłów ofiarnych. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Jackson Lamb, który nie ma zamiaru poddać się bez walki.
więcej »Zmarły w styczniu tego roku żydowski prozaik Grigorij Kanowicz był nie tylko autorem nadzwyczaj interesujących powieści o tematyce żydowskiej, ale także cenionym scenarzystą filmowym, którego teksty przenosili na ekran reżyserzy litewscy, łotewscy i estońscy. „Długa podróż nad morze” Algirdasa Araminasa to skromny, ale przejmujący współczesny obraz obyczajowy, w którego centrum pozostaje stara kołchoźnica jadąca na spotkanie z synem.
więcej »Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
DVD: Daredevil
— Konrad Wągrowski
Nie takie złe
— Marta Bartnicka
Jeszcze jeden Kopciuszek
— Eryk Remiezowicz
Ręka, noga, mózg...
— Konrad Wągrowski
Johnny Drebin
— Konrad Wągrowski
Gniew klona
— Konrad Wągrowski
Niedopracowany superbohater
— Konrad Wągrowski
Efekty to nie wszystko
— Konrad Wągrowski
Thriller klaustrofobiczny
— Konrad Wągrowski
Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński
Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński
Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński
Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Istne pandamonium
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Indianiątko Jonesiątko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Bezpieczna przystań na pustyni
— Sebastian Chosiński
Czas na nazistowskie jasełka
— Jarosław Loretz
Jak zrobić z człowieka koktajl
— Jarosław Loretz
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (5)
— Jakub Gałka
Dlaczego Ikea jest w Jankach?
— Piotr Czerkawski
Upadły anioł muzyki
— Agnieszka Szady
Parada wyjców
— Tomasz Kujawski
Kłopoty z zasięgiem
— Bartosz Sztybor
Veni, Vidi, Vinci...
— Marcin Łuczyński
Na górze róże, na dole bez, my się kochamy jak kot i pies.
— Agnieszka Szady
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski