Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 31 maja 2023
w Esensji w Esensjopedii

Maïwenn
‹Moja miłość›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMoja miłość
Tytuł oryginalnyMon roi
Dystrybutor Best Film
Data premiery15 stycznia 2016
ReżyseriaMaïwenn
ZdjęciaClaire Mathon
Scenariusz
ObsadaVincent Cassel, Louis Garrel, Emmanuelle Bercot, Ludovic Berthillot, Camille Cottin, Félix Bossuet, Vincent Nemeth, Romain Sandère
MuzykaStephen Warbeck
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Cannes 2015: Ta podstępna miłość
[Maïwenn „Moja miłość” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Francuska reżyserka Maïwenn, znana ze świetnie przyjętego także w Polsce dramatu „Poliss” i z faktu bycia jedną z niezliczonych żon Luca Bessona, który w „Piątym elemencie” obsadził ją w roli błękitnoskórej diwy operowej, w swoim nowym filmie opowiada o toksycznym związku. Przypomina on trochę niedawne debaty prezydenckie; zaczyna się od kulturalnych uśmiechów, a potem nic tylko in vitro i Smoleńsk.

Marta Bałaga

Cannes 2015: Ta podstępna miłość
[Maïwenn „Moja miłość” - recenzja]

Francuska reżyserka Maïwenn, znana ze świetnie przyjętego także w Polsce dramatu „Poliss” i z faktu bycia jedną z niezliczonych żon Luca Bessona, który w „Piątym elemencie” obsadził ją w roli błękitnoskórej diwy operowej, w swoim nowym filmie opowiada o toksycznym związku. Przypomina on trochę niedawne debaty prezydenckie; zaczyna się od kulturalnych uśmiechów, a potem nic tylko in vitro i Smoleńsk.
Spalam się.
Dla Ciebie spalam się.

Kazik

Maïwenn
‹Moja miłość›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMoja miłość
Tytuł oryginalnyMon roi
Dystrybutor Best Film
Data premiery15 stycznia 2016
ReżyseriaMaïwenn
ZdjęciaClaire Mathon
Scenariusz
ObsadaVincent Cassel, Louis Garrel, Emmanuelle Bercot, Ludovic Berthillot, Camille Cottin, Félix Bossuet, Vincent Nemeth, Romain Sandère
MuzykaStephen Warbeck
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Po wyjątkowo ciężkim wypadku narciarskim Tony (Emmanuelle Bercot, której film „Standing Tall” otworzył tegoroczny festiwal) trafia do ośrodka rehabilitacyjnego. Terapeutka uzmysławia jej, że jej problem nie jest wyłącznie natury fizycznej – Tony tkwi w wyczerpującym związku z Georgio (charyzmatyczny Vincent Cassel). Bez względu na to, jak bardzo się stara i jak dużo ją to kosztuje nie potrafi z niego jednak zrezygnować. Po latach zdrad, szalonych pomysłów partnera, wzlotów i upadków musi wreszcie zdecydować, jak będzie wyglądała jej przyszłość.
„Mon Roi” zasługuje na uwagę przede wszystkim z jednego powodu; po raz pierwszy w historii wiecznie nachmurzony Louis Garrel został obsadzony w roli sympatycznego kolesia dającego dobre rady na temat tego, jak powinien wyglądać zdrowy związek. Jego postać, choć zabawna, jest jednak tylko obserwatorem wyczerpującego maratonu aktorskiego Bercot i Cassela – oboje dają z siebie tak dużo, że czasem trudno się na to patrzy. Maïwenn najwyraźniej nie uznaje przerw; niekończące się scysje bohaterów przypominają wieczór spędzony z małżeństwem z „Kto się boi Virginii Woolf?” Trwający… 10 lat.
„Bałam się tego filmu” – powiedziała w Cannes reżyserka. „Przez wiele lat czułam, że nie jestem jeszcze gotowa na to, żeby o tym opowiedzieć. Napisałam kilka wersji scenariusza i przez bardzo długi czas żadna nie wydawała mi się satysfakcjonująca.” Choć z pewnością stanowi krok w zupełnie nowym kierunku, film Maïwenn nie jest do końca udany; sporo tu nieprzekonujących zwrotów akcji i zupełnie zbędnych wątków. Jej specyficzna metoda pracy, opierająca się w głównej mierze na improwizacji, pozwala jednak na uchwycenie scen, które zaskakującą swoją intymnością. Bez względu na to, czy „Mon Roi” przekonuje jako całość, chemia dwójki głównych aktorów jest niepodważalna.
koniec
21 maja 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 3. Haki i wtyczki
Marcin Mroziuk

29 V 2023

Oczywiste jest, że służby specjalne często nie grają czysto, ale coraz więcej wskazuje, że tajna operacja, którą zaplanowała Diana Taverner, jest nie tylko nieetyczna, ale także łączy się z nadmiernym ryzykiem, a konsekwencje mogą ponieść wplątani w nią wbrew swej woli agenci z Slough House.

więcej »

East Side Story: Po nitce do (terrorystycznego) kłębka
Sebastian Chosiński

28 V 2023

Mogłoby się wydawać, że czasy, w których powstają bałwochwalcze filmy na temat funkcjonariuszy tajnych służb, już dawno minęły. Nawet w państwach postradzieckich. A jednak nie! Sześć lat temu w Kazachstanie Wiktor Klimow nakręcił obraz z okazji ćwierćwiecza istnienia Komitetu Bezpieczeństwa Narodowego. Osią fabularną tego propagandowego dzieła jest walka z islamistami z organizacji „Żołnierze Kalifatu”.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 2. Przysługa za przysługę
Marcin Mroziuk

26 V 2023

Wprawdzie porywacze Hassana Ahmeda nie wyglądają na profesjonalistów, ale wygląda na to, że mimo pełnej mobilizacji wszystkich sił MI5 może mieć problem z odnalezieniem kryjówki Synów Albionów przed terminem zapowiedzianej egzekucji uwięzionego studenta. Trudno w tym momencie nie zastanawiać się, czy Robert Hobden może okazać się kluczem do uwolnienia brytyjskiego muzułmanina o pakistańskich korzeniach.

więcej »

Polecamy

Życie miejskie dla ubogich

Z filmu wyjęte:

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wojna jest w nas
— Marta Bałaga

Gwiezdny przybysz
— Marta Bałaga

Sprawa rodzinna
— Marta Bałaga

Zagubieni
— Marta Bałaga

Samotny mężczyzna
— Marta Bałaga

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.