Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino) |
Co do Bonda: wszystko to, co napisał Sebastian Chosiński, tylko obrócone o 180 stopni. Kiepska piosenka Adele (chociaż w zbiegu z fenomenalną czołówką da się posłuchać), film o wiele lepszy od QoS, wpadki realizatorskie? Nigdzie nie było powiedziane, czy zasugerowane, że pociąg metra wpadający na Bonda jest zwykłym pociągiem z godzin szczytu - precyzyjne planowanie Silvy wskazuje raczej na to, że pociąg jechał z zajezdni (czy tam jak to się nazywa w przypadku metra). Wpadką byłoby, gdyby padła jakakolwiek sugestia, że Silva zaplanował masakrę londyńczyków - ale takowej nie było.
Zapadające ciemności? Gdy lecą, jest zmrok, gdy lądują, jest szarówka, gdy Silva zaczyna na serio konfrontację z Bondem - jest ciemno. Wszystko jest w ciągłości i nie trwa wcale kilkunastu sekund - to stwierdzenie jest po prostu nieprawdziwe.
A reklamy piwa w ogóle nie zauważyłem. W ogóle. Product placement był, owszem, ale produktów Sony. Więc serio, taka nachalna ta reklama piwa?
W trzy lata po tym jak przeniósł na ekran powieść szwedzkiego prozaika Pera Wahlöö „Morderstwo na 31 piętrze”, estoński reżyser Peeter Urbla zabrał się za ekranizację kolejnego skandynawskiego kryminału. Tym razem padło na dzieło Karla Arnego Bloma, które w wersji filmowej otrzymało tytuł „Błędne koło”.
więcej »Z jednej strony trudno nie podziwiać wysiłku i ryzyka podjętego przez imperatora, z drugiej zaś strony jego osobowość okazuje się naprawdę przerażająca. Sporo emocji dostarcza nam również obserwowanie burzliwej rozmowy Gaal Dornick i cyfrowej wersji Hariego Seldona, a także walki o przejęcie kontroli nad Niepokonanym.
więcej »Gdy w 1942 roku sytuacja na froncie wojny niemiecko-radzieckiej stała się dla Sowietów bardziej niż dramatyczna, dowództwo Armii Czerwonej ściągało posiłki z całego kraju. Na pierwszą linię walk trafiali syberyjscy Jakuci, jak również mieszkańcy Kaukazu i republik środkowoazjatyckich, w tym Uzbecy. O tym właśnie opowiada mający premierę przed kilkoma miesiącami dramat wojenny „Uzbeczka” Akbara Bekturdijewa.
więcej »Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Interpol muzealny
— Jarosław Loretz
Gdy w domu brakło kombinerek
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Październik 2013 (3)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Styczeń 2013 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Piotr Dobry, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Beatrycze Nowicka, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Veni, vidi i nici
— Zuzanna Witulska
Diagramy ze słomek
— Karol Kućmierz
Esensja ogląda: Październik 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Gabriel Krawczyk, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Agent na rozstajach
— Jakub Gałka
Mroki przeszłości
— Gabriel Krawczyk
Abramović zaczarowana
— Zuzanna Witulska
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziesiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Luty 2018 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Styczeń 2018 (1)
— Jarosław Loretz
Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek
Klasyczny whodunit w nowej szacie
— Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi
— Marcin Osuch
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Poczuć się jak dziesięciolatek
— Konrad Wągrowski
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Bond rytualny
— Gabriel Krawczyk
Gramofon u podstaw
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Wszyscy mamy źle w głowach…
— Ewa Drab
Złote myśli Erica Cantony
— Alicja Siwik
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (15)
— Jakub Gałka
Tu miejsce na labirynt…: Moment, którego nie da się zapomnieć
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Gdy ofiarą pada gliniarz…
— Sebastian Chosiński
Grać obrazami, malować dźwiękami
— Sebastian Chosiński
Lamentacje nad losem ojców i synów
— Sebastian Chosiński
„Kobra” i inne zbrodnie: Stirlitz versus Hans Kloss
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Bohaterowie i zdrajcy
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: W cieniu historycznego browaru
— Sebastian Chosiński
Wrzesień 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch
PRL w kryminale: Krwawe gody
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Lodowa otchłań naszych snów
— Sebastian Chosiński
Panie Miloszu
W tle poscigu na dachach wielkiego bazaru nie widzimy meczetu Hagia Sophia ktory znajduje sie w innej czesci Stambulu
Ten ktory pojawia sie to meczet Sulejmana Wspanialego zbudowany na wzgorzu ponad dachami bazaru.Notabene sugeruje sie przyjrzec pewnemy cieciu montazowemu w filmie Argo Afflecka gdzie montazowi manipulatorzy hollywodzcy zmieniaje z kolei Blekitny Meczet w Hagia Sophia.
Wypadaloby troche posprawdzac zanim pojdzie sie utarta sciezka skojarzeniowa Stambul = Hagia Sophia :-)