Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Ulrich Seidl
‹Raj: Miłość›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRaj: Miłość
Tytuł oryginalnyParadies: Liebe
Dystrybutor Against Gravity
Data premiery7 września 2012
ReżyseriaUlrich Seidl
ZdjęciaEdward Lachman, Wolfgang Thaler
Scenariusz
ObsadaMaria Hofstätter, Margarete Tiesel, Inge Maux, Peter Kazungu, Carlos Mkutano, Gabriel Mwarua
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiAustria, Francja, Niemcy
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

White lady
[Ulrich Seidl „Raj: Miłość” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Po pokazie najnowszego filmu Ulricha Seidla dało się słyszeć wcale nie przyciszone głosy: „toż to rasistowski film"! Stwierdzenie nie do końca trafne. Po prostu, austriacki reżyser w swoim krytycznym spojrzeniu jest tak samo bezwzględny dla bohaterów, niezależnie od koloru ich skóry.

Zuzanna Witulska

White lady
[Ulrich Seidl „Raj: Miłość” - recenzja]

Po pokazie najnowszego filmu Ulricha Seidla dało się słyszeć wcale nie przyciszone głosy: „toż to rasistowski film"! Stwierdzenie nie do końca trafne. Po prostu, austriacki reżyser w swoim krytycznym spojrzeniu jest tak samo bezwzględny dla bohaterów, niezależnie od koloru ich skóry.

Ulrich Seidl
‹Raj: Miłość›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRaj: Miłość
Tytuł oryginalnyParadies: Liebe
Dystrybutor Against Gravity
Data premiery7 września 2012
ReżyseriaUlrich Seidl
ZdjęciaEdward Lachman, Wolfgang Thaler
Scenariusz
ObsadaMaria Hofstätter, Margarete Tiesel, Inge Maux, Peter Kazungu, Carlos Mkutano, Gabriel Mwarua
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiAustria, Francja, Niemcy
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Teresa, pięćdziesięcioletnia Austriaczka, na naszych oczach staje się prawdziwą kolonizatorką na miarę XXI wieku. Na początku trudno jednoznacznie zdiagnozować jej intencje. Wakacje w Kenii wśród grupy dobrze obytych w seksbiznesie dam zdają się mówić same za siebie. A jednak Teresa nie wyrusza na łowy. Z nutą fascynacji pomieszanej z niechęcią, spogląda na bezceremonialne igraszki swoich przyjaciółek. Opędza się od nachalnych miejscowych, próbujących na każdym kroku zaoferować różne towary i usługi. I wtedy zjawia się, niczym książę na białym koniu, pierwszy kochanek Teresy. Nie, nie chce nic sprzedać. Będzie tylko obok niej, by nikt nie naruszał jej spokoju.
Kilka banalnych słów, kilka randek i bohaterka ląduje w łóżku z przystojnym Kenijczykiem. Oczywiście bardzo szybko zaczyna płacić za jego towarzystwo, ale wszystko odbywa się pod płaszczykiem drobnych przysług. Gorzej, kiedy pieniądze z portfela zaczynają wychodzić całymi garściami. Pusty portfel – puste łóżko, podstawowa zasada seksturystyki w Kenii. Odtąd głęboko skrywana nadzieja Teresy na krztynę prawdziwego uczucia zaczyna blaknąć.
Coraz lepiej poznaje zasady gry i zaczyna je wykorzystywać. Problem w tym, że ciągle żąda niemożliwego – poza cudownym ciałem jej „czekoladowi chłopcy” nie mają nic więcej do zaoferowania, choć jak zdarta płyta powtarzają w kółko: „I love you!”. Zamiast intymności jest pornografia, czego Seidl, znany z mocnych obrazów jak w „Import/eksport”, nie waha się przedstawiać (może nieco zbyt) wprost.
Przełomem mogłoby być ostatnie spotkanie. Teresa trafia na delikatnego chłopaka, który, tak jak ona jeszcze przed kilkoma dniami, nie jest obyty w interesie. Czy między nimi może dojść do nici porozumienia? W rajskiej Kenii Seidla jest to niemożliwe. Z takim samym krytycyzmem obnaża hipokryzję białych i czarnych, których wspólna koegzystencja opiera się tylko i wyłącznie na wyzysku. Teresa wpadła już w kreację „white lady” i jak można przypuszczać, jej ostatni towarzysz szybko przyswoi sobie swoją rolę. Gdyby spotkali się trochę wcześniej, kto wie, być może całość nie utopiłaby się w morzu wstydu i upokorzenia?
koniec
13 września 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 1. Inny klimat, czyli nowe szanse i zagrożenia
Marcin Mroziuk

23 V 2022

W drugim sezonie „Wychowanych przez wilki” następuje radykalna zmiana scenerii. Bohaterowie opuszczają bowiem niezbyt urodzajne rejony Keplera-22b i przenoszą się do strefy tropikalnej, gdzie znajduje się kolonia ateistów.

więcej »

East Side Story: Przeżyć w Piekle
Sebastian Chosiński

22 V 2022

Dwa lata po premierze pełnometrażowy debiut dokumentalny kijowskiej reżyserki Iryny Cyłyk – nagrodzony na festiwalu Sundance „Ziemia jest niebieska jak pomarańcza” – nabrał bolesnej aktualności. Jego tematem jest bowiem los rodzin mieszkających na obszarze ogarniętego konfliktem zbrojnym od 2014 roku Donbasu.

więcej »

I nie wierz nikomu, bo nie trafisz do domu
Sebastian Chosiński

21 V 2022

Najpierw było japońskie anime „Jin-Rô” Hiroyukiego Okiury. Niemal dwadzieścia lat później za aktorski remake jego dzieła zabrali się Koreańczycy. Zmienili miejsce akcji, dorzucili co nieco od siebie fabularnie – i w świat poszła „Wilcza Brygada” Jee-woon Kima. W efekcie powstał całkiem przyzwoity film akcji (z elementami science fiction), ale do poziomu obraz z Kraju Kwitnącej Wiśni jednak nie dorósł.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziewiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Tegoż twórcy

Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry

Co nam w kinie gra: W piwnicy
— Marta Bałaga

Wenecja 2014: Underground
— Marta Bałaga

12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień siódmy
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Tegoż autora

Veni, vidi i nici
— Zuzanna Witulska

Abramović zaczarowana
— Zuzanna Witulska

Kiedy matce odbiorą głos…
— Zuzanna Witulska

Romantycznie brutalny, czyli „Drive”
— Piotr Dobry, Łukasz Gręda, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska

Wszystkim marzy się koniec świata, czyli „Melancholia”
— Łukasz Gręda, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska

Styl i wykonanie, czyli „Czarny łabędź”
— Piotr Dobry, Jakub Gałka, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Joanna Pienio, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska

Projektowanie zmarłej żony, czyli „Skóra, w której żyję”
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Trójgłos o „Ki”
— Ewa Drab, Zuzanna Witulska, Artur Zaborski

Przestrzeń zamknięta
— Zuzanna Witulska

Udana bajka, nieudane requiem
— Zuzanna Witulska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.