Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 września 2023
w Esensji w Esensjopedii

Ulrich Seidl
‹Raj: Miłość›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRaj: Miłość
Tytuł oryginalnyParadies: Liebe
Dystrybutor Against Gravity
Data premiery7 września 2012
ReżyseriaUlrich Seidl
ZdjęciaEdward Lachman, Wolfgang Thaler
Scenariusz
ObsadaMaria Hofstätter, Margarete Tiesel, Inge Maux, Peter Kazungu, Carlos Mkutano, Gabriel Mwarua
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiAustria, Francja, Niemcy
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

White lady
[Ulrich Seidl „Raj: Miłość” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Po pokazie najnowszego filmu Ulricha Seidla dało się słyszeć wcale nie przyciszone głosy: „toż to rasistowski film"! Stwierdzenie nie do końca trafne. Po prostu, austriacki reżyser w swoim krytycznym spojrzeniu jest tak samo bezwzględny dla bohaterów, niezależnie od koloru ich skóry.

Zuzanna Witulska

White lady
[Ulrich Seidl „Raj: Miłość” - recenzja]

Po pokazie najnowszego filmu Ulricha Seidla dało się słyszeć wcale nie przyciszone głosy: „toż to rasistowski film"! Stwierdzenie nie do końca trafne. Po prostu, austriacki reżyser w swoim krytycznym spojrzeniu jest tak samo bezwzględny dla bohaterów, niezależnie od koloru ich skóry.

Ulrich Seidl
‹Raj: Miłość›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRaj: Miłość
Tytuł oryginalnyParadies: Liebe
Dystrybutor Against Gravity
Data premiery7 września 2012
ReżyseriaUlrich Seidl
ZdjęciaEdward Lachman, Wolfgang Thaler
Scenariusz
ObsadaMaria Hofstätter, Margarete Tiesel, Inge Maux, Peter Kazungu, Carlos Mkutano, Gabriel Mwarua
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiAustria, Francja, Niemcy
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Teresa, pięćdziesięcioletnia Austriaczka, na naszych oczach staje się prawdziwą kolonizatorką na miarę XXI wieku. Na początku trudno jednoznacznie zdiagnozować jej intencje. Wakacje w Kenii wśród grupy dobrze obytych w seksbiznesie dam zdają się mówić same za siebie. A jednak Teresa nie wyrusza na łowy. Z nutą fascynacji pomieszanej z niechęcią, spogląda na bezceremonialne igraszki swoich przyjaciółek. Opędza się od nachalnych miejscowych, próbujących na każdym kroku zaoferować różne towary i usługi. I wtedy zjawia się, niczym książę na białym koniu, pierwszy kochanek Teresy. Nie, nie chce nic sprzedać. Będzie tylko obok niej, by nikt nie naruszał jej spokoju.
Kilka banalnych słów, kilka randek i bohaterka ląduje w łóżku z przystojnym Kenijczykiem. Oczywiście bardzo szybko zaczyna płacić za jego towarzystwo, ale wszystko odbywa się pod płaszczykiem drobnych przysług. Gorzej, kiedy pieniądze z portfela zaczynają wychodzić całymi garściami. Pusty portfel – puste łóżko, podstawowa zasada seksturystyki w Kenii. Odtąd głęboko skrywana nadzieja Teresy na krztynę prawdziwego uczucia zaczyna blaknąć.
Coraz lepiej poznaje zasady gry i zaczyna je wykorzystywać. Problem w tym, że ciągle żąda niemożliwego – poza cudownym ciałem jej „czekoladowi chłopcy” nie mają nic więcej do zaoferowania, choć jak zdarta płyta powtarzają w kółko: „I love you!”. Zamiast intymności jest pornografia, czego Seidl, znany z mocnych obrazów jak w „Import/eksport”, nie waha się przedstawiać (może nieco zbyt) wprost.
Przełomem mogłoby być ostatnie spotkanie. Teresa trafia na delikatnego chłopaka, który, tak jak ona jeszcze przed kilkoma dniami, nie jest obyty w interesie. Czy między nimi może dojść do nici porozumienia? W rajskiej Kenii Seidla jest to niemożliwe. Z takim samym krytycyzmem obnaża hipokryzję białych i czarnych, których wspólna koegzystencja opiera się tylko i wyłącznie na wyzysku. Teresa wpadła już w kreację „white lady” i jak można przypuszczać, jej ostatni towarzysz szybko przyswoi sobie swoją rolę. Gdyby spotkali się trochę wcześniej, kto wie, być może całość nie utopiłaby się w morzu wstydu i upokorzenia?
koniec
13 września 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy ofiarą pada gliniarz…
Sebastian Chosiński

20 IX 2023

W trzy lata po tym jak przeniósł na ekran powieść szwedzkiego prozaika Pera Wahlöö „Morderstwo na 31 piętrze”, estoński reżyser Peeter Urbla zabrał się za ekranizację kolejnego skandynawskiego kryminału. Tym razem padło na dzieło Karla Arnego Bloma, które w wersji filmowej otrzymało tytuł „Błędne koło”.

więcej »

Fundacja: Sez. 1. odc. 8. Poświęcenie niejedno ma imię
Marcin Mroziuk

18 IX 2023

Z jednej strony trudno nie podziwiać wysiłku i ryzyka podjętego przez imperatora, z drugiej zaś strony jego osobowość okazuje się naprawdę przerażająca. Sporo emocji dostarcza nam również obserwowanie burzliwej rozmowy Gaal Dornick i cyfrowej wersji Hariego Seldona, a także walki o przejęcie kontroli nad Niepokonanym.

więcej »

East Side Story: Bohaterowie i zdrajcy
Sebastian Chosiński

17 IX 2023

Gdy w 1942 roku sytuacja na froncie wojny niemiecko-radzieckiej stała się dla Sowietów bardziej niż dramatyczna, dowództwo Armii Czerwonej ściągało posiłki z całego kraju. Na pierwszą linię walk trafiali syberyjscy Jakuci, jak również mieszkańcy Kaukazu i republik środkowoazjatyckich, w tym Uzbecy. O tym właśnie opowiada mający premierę przed kilkoma miesiącami dramat wojenny „Uzbeczka” Akbara Bekturdijewa.

więcej »

Polecamy

Peregrynacje wyssane z palca

Z filmu wyjęte:

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Interpol muzealny
— Jarosław Loretz

Gdy w domu brakło kombinerek
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziewiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Tegoż twórcy

Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry

Co nam w kinie gra: W piwnicy
— Marta Bałaga

Wenecja 2014: Underground
— Marta Bałaga

12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień siódmy
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Tegoż autora

Veni, vidi i nici
— Zuzanna Witulska

Abramović zaczarowana
— Zuzanna Witulska

Kiedy matce odbiorą głos…
— Zuzanna Witulska

Romantycznie brutalny, czyli „Drive”
— Piotr Dobry, Łukasz Gręda, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska

Wszystkim marzy się koniec świata, czyli „Melancholia”
— Łukasz Gręda, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska

Styl i wykonanie, czyli „Czarny łabędź”
— Piotr Dobry, Jakub Gałka, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Joanna Pienio, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska

Projektowanie zmarłej żony, czyli „Skóra, w której żyję”
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Trójgłos o „Ki”
— Ewa Drab, Zuzanna Witulska, Artur Zaborski

Przestrzeń zamknięta
— Zuzanna Witulska

Udana bajka, nieudane requiem
— Zuzanna Witulska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.