EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | John Carter |
Dystrybutor | Forum Film |
Data premiery | 9 marca 2012 |
Reżyseria | Andrew Stanton |
Zdjęcia | Daniel Mindel |
Scenariusz | Andrew Stanton, Mark Andrews, Michael Chabon |
Obsada | Taylor Kitsch, Lynn Collins, Samantha Morton, Mark Strong |
Muzyka | Michael Giacchino |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | familijny, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Indiana na Marsie |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | John Carter |
Dystrybutor | Forum Film |
Data premiery | 9 marca 2012 |
Reżyseria | Andrew Stanton |
Zdjęcia | Daniel Mindel |
Scenariusz | Andrew Stanton, Mark Andrews, Michael Chabon |
Obsada | Taylor Kitsch, Lynn Collins, Samantha Morton, Mark Strong |
Muzyka | Michael Giacchino |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | familijny, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
"Czy trzeba czegoś więcej do dobrej zabawy? Tak: solidnego kołka do zawieszenia niewiary. I logiki." => Achika się czepia przyzwoitej* rozrywki, odcinek 2573.
No i słowa nie ma jak film ma się do literackiego pierwowzoru.
* strzelam
Od razu widać, że recenzentka nie zadała sobie trudu, żeby przeczytać literacki pierwowzór. Bo i po co? Ech, ta dzisiejsza młodzież, że westchnę jako człowiek starej daty, który "Księżniczkę Marsa" czytał w "Fantastyce". Ktoś, kto czytał literacki pierwowzór, odniósłby się do zmian fabularnych, stroje komentował z zupełnie innej perspektywy (w powieści jedynym ubraniem były klejnoty), nie czepiał się "pieska" (był w powieści), a nadto wiedziałby, że niezwykłe obyczaje rozrodcze dotyczyły także "ludzi" na Marsie. Nieznajomość literatury to jedno, ale autorka recenzji nawet nie ma pojęcia o bogatej tradycji narosłej wokół "Księżniczki Marsa", w której ogromną rolę odegrali ilustratorzy. Taka recenzja mogła wyjść spod pióra (czy - w dzisiejszych czasach - klawiatury) licealistki czerpiącej wiedzę o świecie z "Pudelka", tylko co robi w tym miejscu? Film zasługuje na słowa krytyki, ale i na dużo lepszego krytyka.
Po pierwsze, nie czepiam się pieska, a jedynie zauważam jego istnienie. Trochę czytania ze zrozumieniem nie zaszkodzi. Po drugie, od kiedy to znajomość książki jest warunkiem umożliwiającym pisanie recenzji FILMU? Jeszcze zrozumiałabym, gdyby chodziło o Tolkiena, ale dzieło Burroughsa, bez obrazy, nie jest tak powszechnie znane.
Sama sobie strzelasz w stopę. O ile można dyskutować i zgodzić się (choć nie do końca) z tezą, że znajomość literackiego pierwowzoru nie jest warunkiem koniecznym by wypowiadać się o filmie (ale by w miarę profesjonalnie recenzować pewnie już tak...) o tyle w ostatnim zdaniu się ośmieszyłaś.
Pff, spotkałam faceta (Gorim się nazywa), który twierdzi, że recenzować książkę obcojęzyczną można tylko znając oryginał. Cry me a river.
Zgadzam sie z Achika. Film powinien sie bronic sam. Nie ma obowiazku zapoznac sie z pierwowzorem ksiazkowym badz growym. O ile autor recenzji nie szuka tresci podstawki w wikipedi to sie nie osmiesza. Achika napisala recke filmu, nie komentowala jak sie to ma do oryginalu bo go nie zna. Tyle.
Mhm, tylko że komentarz "Nie zabrakło również typowego dla disneyowskich produkcji zabawnego zwierzątka, w postaci skrzyżowania hipopotama z ropuchą, zachowującego się jak wierny piesek." nabywa w przypadku czytelnika znającego oryginał takich...eee... dodatkowych walorów komicznych. Niekoniecznie zamierzonych.
W poprzednim sezonie widzieliśmy , jak pierwszy kryzys przewidziany przez Hariego Seldona został zażegnany dzięki Salvor Hardin. Wszystko wskazuje na to, że z kolejnym znów zmierzy się ona, tyle że wraz ze swoją matką. Można się też spodziewać, że istotną rolę w nadchodzących wydarzeniach odegra też cyfrowa wersja świadomości twórcy psychohistorii.
więcej »Miłość musi być! Z takiego założenia wychodzi uzbecki reżyser Hilol Nasimow. Obojętnie czy kręci film o współczesnej wojnie z przemytnikami i terrorystami (jak w „Hayocie”), czy też o Wielkiej Ojczyźnianej – jak, przynajmniej częściowo, w omawianym dzisiaj „Dziedzictwie” – nie może zabraknąć w nich rozbudowanego wątku melodramatycznego. Tym razem staje się on pretekstem do snucia wspomnień o niełatwym losie Uzbeków i Kazachów.
więcej »Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.
więcej »Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Kowboj z Marsa
— Hubert Stelmach
Esensja ogląda: Lipiec 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Lipiec 2016 (2)
— Sebastian Chosiński, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Gdzie jest pomysł?
— Tomasz Kujawski
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (9)
— Jakub Gałka
Porzucone człowieczeństwo
— Ewa Drab
Na ekranach: Listopad 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Łukasz Kustrzyński, Konrad Wągrowski
Idź i weź ze sobą dzieci
— Marta Bartnicka, Konrad Wągrowski
Jedyna nadzieja w lisiczce?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Ken odkrywa patriarchat, czyli bunt postaci drugoplanowych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Pościg z drągiem za pociągiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Magia znowu działa
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Nielegalna blondynka
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Kolorowy zawrót głowy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Skażona utopia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Niejednoznaczny kot
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Harry Potter? Narnia? Mozart!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Łowcy łowców potworów
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Cóż taki urok ekranizacji powieści z przełomu wieków. Chyba trudno oczekiwać czegoś więcej.