EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Nie bój się ciemności |
Tytuł oryginalny | Don′t Be Afraid of the Dark |
Dystrybutor | Best Film |
Data premiery | 26 sierpnia 2011 |
Reżyseria | Troy Nixey |
Zdjęcia | Oliver Stapleton |
Scenariusz | Guillermo del Toro, Matthew Robbins |
Obsada | Katie Holmes, Guy Pearce, Bailee Madison, Jack Thompson, Nicholas Bell |
Muzyka | Marco Beltrami, Buck Sanders |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Australia, USA |
Gatunek | groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Bis repetitum non placet |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Nie bój się ciemności |
Tytuł oryginalny | Don′t Be Afraid of the Dark |
Dystrybutor | Best Film |
Data premiery | 26 sierpnia 2011 |
Reżyseria | Troy Nixey |
Zdjęcia | Oliver Stapleton |
Scenariusz | Guillermo del Toro, Matthew Robbins |
Obsada | Katie Holmes, Guy Pearce, Bailee Madison, Jack Thompson, Nicholas Bell |
Muzyka | Marco Beltrami, Buck Sanders |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Australia, USA |
Gatunek | groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
A wg mnie nic dziwnego, że autor pisze o del Toro, bo nawet jeśli reżyser jest inny, to albo słynniejszy kolega mu pomagał, albo ten był w niego zapatrzony jak w obrazek i starał się naśladować jego styl. Niektóre sceny aż do przesady przypominały klimatem "Labirynt Fauna" - chociażby kiedy główna bohaterka spacerowała sama po ogrodzie - dokładnie taka sama atmosfera bajkowości.
Swoją drogą zgadzam się z Mateuszem, że filmowi lepiej by zrobiło, gdyby reżyser jednak nie pokazywał tych stworków, bo groza pryska.
Moim zdaniem autor recenzji trochę się kompromituje myląc (notorycznie) reżysera ze scenarzystą filmu.
"Hiszpański" horror w reżyserii Del Toro? Ani słowa o tym, że ten "oryginalny" film jest zaledwie remakiem?
Pewna nominacja na pop-kuriozum miesiąca...
Krytyk:
" (...) jest on remakiem mało znanego telewizyjnego horroru z lat siedemdziesiątych o tym tytule". Faktycznie, ani słowa o tym, że "Nie bój się ciemności" jest remakiem...
I nigdzie nie jest napisane, że "Nie bój się ciemności" wyreżyserował Del Toro, ale że to jego film. Moim zdaniem pisanie w ten sposób jest uzasadnione, ponieważ Del Toro ma potężny wpływ na filmy, które produkuje. Ale co tam, fajnie jest się czepiać...
W poprzednim sezonie widzieliśmy , jak pierwszy kryzys przewidziany przez Hariego Seldona został zażegnany dzięki Salvor Hardin. Wszystko wskazuje na to, że z kolejnym znów zmierzy się ona, tyle że wraz ze swoją matką. Można się też spodziewać, że istotną rolę w nadchodzących wydarzeniach odegra też cyfrowa wersja świadomości twórcy psychohistorii.
więcej »Miłość musi być! Z takiego założenia wychodzi uzbecki reżyser Hilol Nasimow. Obojętnie czy kręci film o współczesnej wojnie z przemytnikami i terrorystami (jak w „Hayocie”), czy też o Wielkiej Ojczyźnianej – jak, przynajmniej częściowo, w omawianym dzisiaj „Dziedzictwie” – nie może zabraknąć w nich rozbudowanego wątku melodramatycznego. Tym razem staje się on pretekstem do snucia wspomnień o niełatwym losie Uzbeków i Kazachów.
więcej »Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.
więcej »Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Interpol muzealny
— Jarosław Loretz
To nadchodzi…
— Marcin Knyszyński
DC Comics: Minus dziesięć do Punktów Poczytalności
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
The Doom that Came to Gotham
— Tomasz Kontny
Bezkrólewie
— Mateusz Kowalski
Piękny bullshit
— Mateusz Kowalski
To jeszcze nie czas...
— Mateusz Kowalski
Porażki i sukcesy A.D. 2012
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Jednym rzutem przez pół Europy
— Mateusz Kowalski
Symfonia à la carte
— Mateusz Kowalski
Wzgórze nie ma oczu
— Mateusz Kowalski
Norma w nienormalności
— Mateusz Kowalski
Deewolucja
— Mateusz Kowalski
Pluszowy rollercoaster
— Mateusz Kowalski
Dlaczego recenzent pisze o tym filmie tak, jakby jego reżyserem był del Toro? Przecież jest tu tylko scenarzystą, a za reżyserię odpowiada, za filmwebem, kompletny debiutant...