Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Aaron Schneider
‹Aż po grób›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAż po grób
Tytuł oryginalnyGet Low
Dystrybutor Vue Movie Distribution
Data premiery22 października 2010
ReżyseriaAaron Schneider
ZdjęciaDavid Boyd
Scenariusz
ObsadaRobert Duvall, Sissy Spacek, Bill Murray, Lucas Black, Gerald McRaney, Bill Cobbs, Scott Cooper, Lori Beth Edgeman, Tomasz Karolak
MuzykaJan A.P. Kaczmarek
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiNiemcy, Polska, USA
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Jak aż po grób obchodzić Zaduszki za życia
[Aaron Schneider „Aż po grób” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Obsesją Edgara Alana Poego było pogrzebanie żywcem. Dziwactwem Felixa „Busha” Breazeala był pogrzeb za życia. Dziełem Aarona Schneidera jest „Aż po grób”. A wytyczona tymi trzema przykładami ścieżka prowadzi od skrajnych emocji do Hollywood.

Artur Zaborski

Jak aż po grób obchodzić Zaduszki za życia
[Aaron Schneider „Aż po grób” - recenzja]

Obsesją Edgara Alana Poego było pogrzebanie żywcem. Dziwactwem Felixa „Busha” Breazeala był pogrzeb za życia. Dziełem Aarona Schneidera jest „Aż po grób”. A wytyczona tymi trzema przykładami ścieżka prowadzi od skrajnych emocji do Hollywood.

Aaron Schneider
‹Aż po grób›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAż po grób
Tytuł oryginalnyGet Low
Dystrybutor Vue Movie Distribution
Data premiery22 października 2010
ReżyseriaAaron Schneider
ZdjęciaDavid Boyd
Scenariusz
ObsadaRobert Duvall, Sissy Spacek, Bill Murray, Lucas Black, Gerald McRaney, Bill Cobbs, Scott Cooper, Lori Beth Edgeman, Tomasz Karolak
MuzykaJan A.P. Kaczmarek
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiNiemcy, Polska, USA
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
26 czerwca 1938 roku w Roane miał miejsce pogrzeb Felixa „Busha” Breazeala. Na uroczystość przybył dwunastotysięczny tłum z czternastu amerykańskich stanów. Kiedy kondukt żałobny dotarł do celu, ubrany w elegancki garnitur Felix, siadając w ręcznie robionej trumnie, uściskiem dłoni dziękował żałobnikom za przybycie. Wyprawiony za życia pogrzeb stał się medialną sensacją.
Wydarzenie sprzed siedemdziesięciu lat stało się pretekstem do nowego filmu Aarona Schneidera. Jak na Hollywood przystało, zorganizowanie pogrzebu za życia nie mogło być, ot, dziwactwem starszego pana. Trzeba było nadać mu głębszy sens i dostarczyć spiskowej niemal motywacji.
Filmowy Felix Bush (chwalony Robert Duvall) spędził życie w odosobnieniu. Samotność pozwoliła mu obmyślić i dopracować plan, jak w mistrzowski sposób odkryć największą tajemnicę swojego życia. Efekt potrzebny był ze względu na ilość uwikłanych w nią osób, których okazuje się więcej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Za wyszukaną formę opowieści bohater uznaje wspominki o nim samym podczas… stypy. Ta nie obejdzie się jednak bez poprzedzającego ją pogrzebu, toteż rozpoczynają się przygotowania do funeralnej hucpy. O jej jakość zadbają właściciel zakładu pogrzebowego Frank Quinn (Bill Murray) oraz jego pomocnik Buddy (Lucas Black), którzy – jak na przedsiębiorców przystało – zainteresowali się zaoferowaną przez Felixa sumą, niwelując rozważania nad moralnym aspektem zlecenia. Pieniądze nie zagłuszyły etyki pastora – do zaangażowania go w przedsięwzięcie należało upomnieć się o kilka zaległych przysług. Ekscentryczny pomysł intryguje już nie tylko samych zainteresowanych, ale także prasę o sporym zasięgu. W efekcie wydarzenie gromadzi zarówno lokalną społeczność, jak i ciekawskich spoza jej granic, a ekshibicjonistyczne wyznanie Felixa przeobraża się w spektakl, któremu dopisała widownia.
Szkoda, że frekwencja nie jest wyznacznikiem jakości, bo film Schneidera jest niczym więcej jak tylko poprawną filmową konstrukcją. Interesująca historia i dobre aktorstwo to jedyne elementy wybijające się ponad poprawną muzykę, poprawne zdjęcia, poprawną reżyserię… Choć pogrzeb był wystawny, to od początku dało się odczuć, że trumna jest pusta.
koniec
1 listopada 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Hej, kto Kazach – hajda na Szejbanszacha!
Sebastian Chosiński

7 VIII 2022

Premiera „Złotego tronu” – drugiej odsłony dylogii Rustema Abdraszewa „Chanat Kazachski” – miała miejsce dwa lata i trzy miesiące po pierwszych pokazach „Diamentowego miecza”. Co nieco zmieniło się w tym czasie w samym Kazachstanie, a dowodem na to fakt, że z filmu zniknęły tym razem wszelkie nawiązania do postaci prezydenta Nursułtana Nazarbajewa, któremu w grudniu 2016 roku oddawano na ekranie prawdziwe hołdy.

więcej »

Lista śmierci: Odc. 4. Polowanie w Meksyku
Marcin Mroziuk

5 VIII 2022

Wprawdzie rozprawienie się z prezesem Capstone Industries główny bohater odłożył na później, ale za to w napięciu obserwujemy, jak James Reece błyskawicznie zmierza do wyrównania rachunków z bezpośrednim zabójcą jego żony i córki. Inną sprawą jest, że brak umiaru w zemście niekoniecznie przysporzy komandosowi sympatii u widzów.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: „Mankurtyzacja” homo sovieticusa
Sebastian Chosiński

3 VIII 2022

Zdaję sobie sprawę, że tytuł dzisiejszej recenzji może wydać się niezrozumiały. W tekście jednak wszystko jest, jak sądzę, właściwie wyjaśnione. A dotyczy on adaptacji „Dnia dłuższego niż stulecie” – kolejnej powieści kirgiskiego klasyka Czingiza Ajtmatowa, którą tym razem przeniósł na ekran – pod tytułem „Mankurt” – turkmeński reżyser Chodżakuli Narlijew.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Co nam w kinie gra: Aż po grób, Pozwól mi wejść
— Ewa Drab, Urszula Lipińska

Tegoż autora

Trójgłos o „Ki”
— Ewa Drab, Zuzanna Witulska, Artur Zaborski

Gdynia 2011 (2): Panorama Polskiego Kina
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski

Gdynia 2011 (1): Filmy konkursowe
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski

Off off with head
— Artur Zaborski

O (p)o(d)glądaniu
— Artur Zaborski

Tydzień z hiszpańską sztuką filmową
— Artur Zaborski

Zastrzyk adrenaliny na widok podnoszącej się kurtyny
— Artur Zaborski

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać
— Artur Zaborski

Janek Wiśniewski padł, Janek Komasa wstał
— Artur Zaborski

Jak „Och, Karola” zredukować do „Och”
— Artur Zaborski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.