Hellboy w EsensjiZ okazji jutrzejszej premiery nowych kinowych przygód Piekielnego Chłopca, przypominamy, że w Esensji znamy tego diabełka całkiem dobrze…
EsensjaHellboy w EsensjiZ okazji jutrzejszej premiery nowych kinowych przygód Piekielnego Chłopca, przypominamy, że w Esensji znamy tego diabełka całkiem dobrze… ![]()
Wyszukaj / Kup FILM: „Mnóstwo jest scen, które pozostają w pamięci piekielnie długo. Pościg za Sammaelem, walka w podziemiach, powstanie Kroenena w kostnicy, ożywianie zmarłego i wiele innych można oglądać w nieskończoność. Po wyjściu z kina chce się tam wrócić jeszcze raz, aby ponownie posłuchać cynizmu Hellboya i zobaczyć jak rozprawia się ze swoimi wrogami.” Czytając obszerną recenzję Bartosza Sztybora dowiesz się nie tylko dlaczego „Hellboy” zasługuje na 90% ekstraktu, ale też dlaczego film del Toro należy do tych niewielu dzieł nobilitujących podgatunek adaptacji komiksowych. ![]()
Wyszukaj / Kup „Mimo tak wielu niedociągnięć i błędów ciężko nazwać „Złotą Armię” filmem nieudanym. Sprawdza się jako wakacyjny hicior, bo przecież od takich filmów nie wymaga się nie wiadomo jakiej biegłości fabularnej – ma być szybko, głośno i kolorowo. I jest – jest niezła naparzanka, bardzo dobre efekty specjalne i szczypta humoru. „Hellboy 2” to raczej film straconych szans niż niewypał.” Czytając recenzję Jakuba Gałki, dowiesz się, czemu „Hellboy 2” nie jest tak dobrym filmem, jakim mógłby być. Wyszukaj / Kup „Mam to samo wrażenie – „Hellboy” to dla mnie nowy rozdział w filmowym komiksie. Dobra, wywrotowo wymyślona postać z komiksu nie straciła na ekranie nic z tej wywrotowości. Co najważniejsze, nie zrobiono z niego superbohatera, tylko ciągle tego samego faceta z robotniczym charakterem, odwalającego trudną robotę, żeby inni dali mu spokój.”, czyli miejsce „Hellboya” wśród Porażek i sukcesów AD 2004. „Czas zakładać czerwone slipy na niebieskie pończochy!”, czyli Good-man (w cywilu Dobry) i Człowiek-Wągier (na co dzień Niebrzydki) o kinie superbohaterskim. • • •
Wyszukaj / Kup KOMIKS: „Standard Hellboyowych opowieści został zachowany. (…) Fanom może się spodobać, nie znających serii raczej do niej nie przekona.”, czyli co sądzi o komiksie Tomasz Sidorkiewicz. „Komiks, który w niczym nie ustępuje częściom poprzednim, ale i niczego nowego nie wnosi.”, czyli jak Paweł Sasko przyjął zmianę rysownika serii o Piekielnym Chłopcu.
Wyszukaj / Kup „Nie jest to komiks, który spodoba się wszystkim. Jestem jednak pewien, iż Hellboy zdobędzie w Polsce sporą grupę fanów i już wkrótce poznamy jego kolejne przygody”, czyli jaką przyszłość Paweł Nurzyński prognozował pierwszej części komiksu Mignoli. „Po raz pierwszy historie opowiedziane wcześniej zaczynają powoli się ze sobą łączyć i tworzyć zarys większej mozaiki, którą układa autor serii (…) W tomie tym po raz pierwszy widać, że losy Hellboya stanowią plan większej całości”, czyli jak Tomasz Sidorkiewicz odbiera rozbudowę mitologii Hellboya. Komiksowe sceny w śniegu – przeczytaj, która scena z komiksów Mignoli znalazła się wśród najlepszych scen rozgrywających się w śnieżnej scenerii. • • • W ESENSJOPEDII (wraz z opiniami filmowych tetryków i komiksowych zbójcerzy):
Wyszukaj / Kup Mike Mignola – bibliografia twórcy i baza esensyjnych tekstów o jego komiksach Filmy: „Hellboy” Komiksy: ![]() 4 września 2008 |
Harry Carmichael, który naprawdę nazywał się Leopold Horace Ognall, nie miał w Polsce Ludowej takiego szczęścia, jak inni klasyczni twórcy brytyjskiej powieści detektywistycznej. Nie tłumaczono jego powieści – a byłoby z czego wybierać! – choć jedna z nich stała się kanwą przedstawienia zaprezentowanego w ramach Teatru Sensacji „Kobra”. Spektakl nosił tytuł „Czy pan nie rozumie? To pomyłka!”.
więcej »O ileż prościej by było, gdyby zamiast wyciągać z ziemi jakieś skraweczki i okruszki – po prostu znajdować ładne, pełne pozostałości z dawnych epok…
więcej »Powoli zbliżają się wakacje – co ciekawego warto spakować do waszych pleckaów i walizek?
więcej »Marzenie archeologa
— Jarosław Loretz
Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja
50 najlepszych filmów superbohaterskich
— Esensja
Najlepsze filmy, aktorzy, wydarzenia, DVD 2008 roku według dziennikarzy Stopklatki i Esensji
— Esensja
„Mroczny rycerz” filmem III kwartału 2008 w polskich kinach według Stopklatki i Esensji
— Esensja
Legenda Piekielnego Chłopca
— Przemysław Pieniążek
Do kina marsz: Wrzesień 2008
— Esensja
Piekielnie ładny film
— Jakub Gałka
Chłopiec z piekła rodem
— Paweł Sasko
Dobry i Niebrzydki: Czas zakładać czerwone slipy na niebieskie pończochy!
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski
Porażki i sukcesy A.D. 2004
— Esensja
Dobry diabeł w krainie potępionych
— Andrzej Goryl
Przed „Hellboyem”
— Marcin Knyszyński
Więcej Hellboya!
— Andrzej Goryl
Pięć minut
— Marcin Knyszyński
Wielka miłość
— Paweł Ciołkiewicz
Spiesz się szybko. Jak najszybciej!
— Sebastian Chosiński
Trudno uwolnić się od zła
— Joanna Kapica-Curzytek
Esensja ogląda: Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Głęboka czerwień
— Jarosław Robak
See you in hell, boy!
— Sebastian Chosiński
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych filmów wojennych XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych westernów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja