EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Pomyłka, proszę się wyłączyć! |
Data premiery | 6 czerwca 1966 |
Reżyseria | Jerzy Gruza |
Zdjęcia | Tadeusz Jeżak, Michał Szymański, Janusz Rudnicki |
Scenariusz | Mira Michałowska |
Obsada | Aleksandra Śląska, Tadeusz Pluciński, Hugo Krzyski, Kazimierz Meres, Mirosława Dubrawska, Joanna Jedlewska, Alicja Raciszówna, Irena Szczurowska, Anna Jaraczówna, Juliusz Roland, Zdzisław Salaburski, Edward Wichura, Tomasz Miłkowski |
Muzyka | Stefan Zawarski |
Rok produkcji | 1964 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 41 min |
Gatunek | kryminał, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
„Kobra” i inne zbrodnie: Najniebezpieczniej jest we własnym łóżkuJerzego Gruzę kojarzymy przede wszystkim jako reżysera kultowych komedii telewizyjnych i kinowych z lat 60. i 70. ubiegłego wieku. Należy jednak pamiętać, że był on również wziętym twórcą spektakli telewizyjnych, które nie zawsze miały na celu rozśmieszanie widza. Oparta na tekście Lucille Fletcher „Pomyłka, proszę się wyłączyć!” mogła go – dla odmiany – mocno wystraszyć.
Sebastian Chosiński„Kobra” i inne zbrodnie: Najniebezpieczniej jest we własnym łóżkuJerzego Gruzę kojarzymy przede wszystkim jako reżysera kultowych komedii telewizyjnych i kinowych z lat 60. i 70. ubiegłego wieku. Należy jednak pamiętać, że był on również wziętym twórcą spektakli telewizyjnych, które nie zawsze miały na celu rozśmieszanie widza. Oparta na tekście Lucille Fletcher „Pomyłka, proszę się wyłączyć!” mogła go – dla odmiany – mocno wystraszyć. Jerzy Gruza |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Pomyłka, proszę się wyłączyć! |
Data premiery | 6 czerwca 1966 |
Reżyseria | Jerzy Gruza |
Zdjęcia | Tadeusz Jeżak, Michał Szymański, Janusz Rudnicki |
Scenariusz | Mira Michałowska |
Obsada | Aleksandra Śląska, Tadeusz Pluciński, Hugo Krzyski, Kazimierz Meres, Mirosława Dubrawska, Joanna Jedlewska, Alicja Raciszówna, Irena Szczurowska, Anna Jaraczówna, Juliusz Roland, Zdzisław Salaburski, Edward Wichura, Tomasz Miłkowski |
Muzyka | Stefan Zawarski |
Rok produkcji | 1964 |
Kraj produkcji | Polska |
Cykl | Teatr Sensacji „Kobra” |
Czas trwania | 41 min |
Gatunek | kryminał, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Harry Carmichael, który naprawdę nazywał się Leopold Horace Ognall, nie miał w Polsce Ludowej takiego szczęścia, jak inni klasyczni twórcy brytyjskiej powieści detektywistycznej. Nie tłumaczono jego powieści – a byłoby z czego wybierać! – choć jedna z nich stała się kanwą przedstawienia zaprezentowanego w ramach Teatru Sensacji „Kobra”. Spektakl nosił tytuł „Czy pan nie rozumie? To pomyłka!”.
więcej »Powoli zbliżają się wakacje – co ciekawego warto spakować do waszych pleckaów i walizek?
więcej »Jako że niezmiennie obserwuję z zainteresowaniem wszystko, co dzieje się w świecie kultury, a zwłaszcza filmu, nie mogłam nie zauważyć postępującego trendu, który polega na oskarżaniu filmów i seriali o to, że są coraz bardziej woke (tzn. świadome nierówności społecznych i nakierowane na próby ich niwelowania poprzez odpowiedni przekaz kulturowy).
więcej »Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
Małżeństwo z dziesięcioletnim stażem
— Sebastian Chosiński
Zbrodnia i kara na afrykańskim niebie
— Sebastian Chosiński
Kto pierwszy – ten zbrodniarz!
— Sebastian Chosiński
Na ulicach Los Angeles
— Sebastian Chosiński
Mafia, rodzina, miłość
— Sebastian Chosiński
Londyńska łamigłówka kryminalna
— Sebastian Chosiński
Jarema zaprasza do tanga
— Sebastian Chosiński
Dążenie do doskonałości
— Sebastian Chosiński
Drugi „etat” stroiciela instrumentów
— Sebastian Chosiński
Dziurkacz w roli głównej
— Sebastian Chosiński
Gwałt niech się gwałtem odciska!
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Na tropie niebezpiecznego szaleńca
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: „Odrzuty”, których chce się słuchać
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Szpital grozy
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Dotyk fantastycznego piękna
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Nocą, w drodze nad Bałtyk
— Sebastian Chosiński
Transatlantykiem w morderczy rejs
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Zima w mojej głowie
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Po nitce do (terrorystycznego) kłębka
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Stare i nowe – na żywo!
— Sebastian Chosiński