Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Spotkanie w świetle księżyca

Esensja.pl
Esensja.pl
Niektóre liryczne na pierwszy rzut oka spotkania w rzeczywistości kończą się źle. Przynajmniej dla jednej ze stron.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Spotkanie w świetle księżyca

Niektóre liryczne na pierwszy rzut oka spotkania w rzeczywistości kończą się źle. Przynajmniej dla jednej ze stron.
Dzisiaj wyjątkowo kadr urokliwy, czyli po prostu ładny widoczek. Taki kiczyk wprost na tapetę komputera. Mamy śliczny księżyc, którego promienie oblewają przykryty puchową kołderką krajobraz, mamy stojącego wilka (zamiast jelenia na rykowisku), oraz mamy kobietę w pozycji przewróconego na plecy żółwia. Elegancję harmonii pejzażu mąci jednak smuga krwi, ciągnąca się od nóg wilka do nóg kobiety. Bo spotkanie nocą wilka – a raczej wilkołaka, skoro wilki na dwóch łapach nie chodzą – nie jest czymś, co warto posiadać na liście „do zrobienia”. Takie spotkania są zazwyczaj krótkie i towarzyszy im chrzęst, chrupanie i fontanny krwi. Rzadko kiedy wilczej.
Powyższy widoczek pochodzi z dość nowego, nakręconego w 2020 roku filmu „The Wolf of Snow Hollow”, czyli „Wilk ze Snow Hollow”. Pozornie jest to horror, choć z różnych przyczyn – których nie mogę wyjawić – bliżej mu do krwawego kryminału. W tytułowym miasteczku zaczynają ginąć w straszny sposób młode kobiety. Śledztwo prowadzi syn i zarazem zastępca szeryfa, tracący kontrolę i nad sytuacją, i nad samym sobą – bo ojciec jest już mocno zniedołężniały, ale wciąż próbuje szeryfować, żona, z którą bohater się rozstał, wcisnęła mu do niańczenia 17-letnią córkę, niezbyt się z nim dogadującą, a podwładni albo są lekkomyślni (jeden powiadomił media o zbrodni i niechcący rozpętał burzę), albo upierają się przy teorii morderczego wilkołaka. Bohater, wciąż się ze wszystkimi żrący, wraca więc do alkoholizmu, co w jakiś sposób pozwala mu przytłumić problemy i rozjaśnić myśli.
Film wart jest uwagi z paru przyczyn. Przede wszystkim – proponuje zwartą, sensowną fabułę oplecioną wokół krwawej intrygi, znajdującej więcej niż satysfakcjonujące, dalekie od tuzinkowości zamknięcie. Do tego całość została skrojona z ogromnym wdziękiem, twórcy bowiem zaproponowali historię lekko przerysowaną, w której postawili na galerię mocno zróżnicowanych charakterologicznie postaci. Praktycznie każda osoba, przewijająca się na ekranie nawet i przez kilka sekund, natychmiast zapada w pamięć – jeśli nie osobliwym zachowaniem, to komplikacją przyziemnych problemów. Jak na horror, i to nieprzesadnie ambitny, jest to osiągnięcie niebagatelne.
Swoje trzy grosze wtrąciło do fabuły również samo życie. Grający szeryfa Robert Foster, chyba rzeczywiście już wówczas zniedołężniały, zmarł w trakcie kręcenia filmu. Co prawda zabrakło szeregu scen, które twórcy pierwotnie przewidzieli z jego udziałem, ale dość gładko udało się spiąć fabułę, tym bardziej, że szeryf i tak miał w pewnym momencie odejść zupełnie w cień. Polecam więc „Wilka ze Snow Hollow”, bo to jeden z niewielu naprawdę przyzwoitych filmów z tematyką wilkołaczą.
koniec
20 grudnia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą II
Jarosław Loretz

16 V 2022

W poprzednim odcinku przedstawiłem odwróconą do góry nogami głowę. No to teraz coś z innej – choć w sumie podobnej – beczki…

więcej »

Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą
Jarosław Loretz

9 V 2022

W ostatnich latach nasila się przeświadczenie, że w kinie grozy było już wszystko. Niektórzy twórcy wyłażą więc ze skóry, żeby pokazać, iż jest to opinia pozbawiona podstaw. Efekty tego są niekiedy dyskusyjne.

więcej »

Z filmu wyjęte: Horror jak się patrzy
Jarosław Loretz

2 V 2022

Niekiedy już na pierwszy rzut oka widać, z jakim gatunkiem filmowym ma się do czynienia.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Pożegnania 2021 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2021 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2021 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2021 (1/4)
— Jarosław Loretz

Jak dobrze nam mutantem być
— Jarosław Loretz

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.