Do kina marsz: Czerwiec 2018Prezentujemy dziś zbiór najciekawszych naszym zdaniem zapowiedzi filmowych na czerwiec 2018.
EsensjaDo kina marsz: Czerwiec 2018Prezentujemy dziś zbiór najciekawszych naszym zdaniem zapowiedzi filmowych na czerwiec 2018. Marsz do kina Punktem wyjścia fabuły jest pojawienie się w drużynie młodzieżowej nowego zawodnika – Leona, który – podobnie jak tytułowy bohater – ma występować na pozycji napastnika. Ale „Mario” nie jest opowieścią o sportowej rywalizacji tych dwóch młodych mężczyzn. Wszystko się bowiem komplikuje, kiedy Mario i Leon zakochują się w sobie. Film Marcela Gislera całkiem przekonująco ukazuje, z jakimi reakcjami w środowisku piłkarskim muszą się liczyć homoseksualiści, a także jakiego wyboru muszą oni dokonać, jeśli chcą zostać profesjonalnymi piłkarzami. Paula właśnie zakończyła dziesięcioletni związek i jest na skraju załamania nerwowego. Doszczętnie spłukana, w towarzystwie kota, który stanowi jej jedyny majątek, powraca do Paryża po długiej nieobecności. W trakcie poznawania różnych osób, które los stawia na jej drodze, bohaterka nabiera determinacji, aby zacząć wszystko od nowa – i tym razem wyłącznie na swoich zasadach. Tytuł w oryginale dużo mniej pretensjonalny (i chyba lepszy nić polskie tłumaczenie), bardzo silna promocja i… na razie dość przeciętne opinie krytyków i widzów. Ale kolejny film z duchami zawsze można w gorące letnie miesiące odhaczyć, może jakiś dreszczyk emocji się pojawi. Bruno Dumont, francuski mistrz niejednoznacznego kina kontemplacyjnego, nierzadko z wątkami religijnymi, twórca „Hadewijch”, „Poza szatanem”, „Camille Claudel 1915” i „Małego Quinquina” tym razem przedstawia film, którego tematyka jakby idealnie wplata się w jego zainteresowania – a będzie to opowieść o dzieciństwie Joanny d’Arc. Thriller z elementami niesamowitymi autorstwa twórcy „Reprise” i „Oslo. 31 sierpnia”. Początek studiów w Oslo to dla młodej kobiety początek nowego życia. Po raz pierwszy rodzi się w Thelmie miłość. Przeżywanie i uporządkowanie związanych z dorosłością emocji komplikuje nie tylko nieustająca kontrola ze strony rodziców – religijnych fanatyków. Okazuje się, że w Thelmie drzemią ukryte, nadprzyrodzone siły, które pozwalają bohaterce zmieniać i kształtować rzeczywistość. Na „Zimną wojnę”, kolejne dzieło nagrodzonego Oscarem za „Idę” Pawła Pawlikowskiego czekaliśmy z zainteresowaniem, które jeszcze bardziej zwiększyło się po prestiżowej nagrodzie w tym roku w Cannes za reżyserię. Opowieść miłosna z historią w tle stała się więc jedną z najgoręcej wyczekiwanych premier początku lata 2018. Rok 1929, małe miasto położone na australijskim Terytorium Północnym, Sam to aborygen w średnim wieku, który pracuje dla lokalnego kaznodziei, Freda Smitha. Pewnego dnia zostaje wraz żoną i córką najęty do pracy przez niejakiego Harry’ego Marsha. Ten okazuje się złym człowiekiem, a jego coraz bardziej napięte relacje z Samem kończą się gwałtowną strzelaniną. Aborygen zabija białego w obronie własnej. W rezultacie Sam staje się poszukiwanym przestępcą, zmuszonym do ucieczki z miasta z ciężarną żoną. Ich śladem ruszają tropiciele. Simon jest gejem, ale nie powiedział o tym jeszcze nikomu ze swego otoczenia, ani rodzicom, ani przyjaciołom. Nie wie także, kim jest anonimowy kolega z klasy, w którym zakochał się, poznając go w internecie. Rozwiązanie tej niezwykłej sytuacji obfitować będzie w wydarzenia zarówno komiczne, jak i przerażające, które na zawsze zmienią życie tytułowego bohatera. Rodzina Annie, córki Ellen, wkrótce po pogrzebie zaczyna doświadczać niepokojących zjawisk. Początkowo tłumaczy je sobie żałobą i przemęczeniem, ale wkrótce zdarzenia przybierają tak tragiczny i potworny obrót, że jasnym staje się, iż na rodzinie Grahamów ciąży mroczne dziedzictwo. Zbierający niezłe opinie horror na naszych ekranach w czerwcu. Pamiętacie lekkie, zabawne i wciągające filmy Stevena Soderbergha z serii „Ocean’s” (będące de facto remakiem oryginału z 1960 z Frankiem Sinatrą i Deanem Martinem). Zobaczcie więc też kobieca wersję tej złodziejskiej opowieści. W ósemce pań dokonujących skoku zobaczymy m.in. Cate Blanchett, Dakotę Fanning, Sarah Paulson, Anne Hathaway, Sandrę Bullock i Helenę Bonham Carter. |
Witold Pyrkosz nadawał się do roli nieuczciwego kasjera bankowego Zenona Kruka idealnie! Gra bohatera, który nie rzuca się w oczy, więc tym samym nie wzbudza żadnych podejrzeń. A przynajmniej tak mu się wydaje. Jego wewnętrzny spokój pewnego dnia pryska jednak jak bańka mydlana… Historię wymyśloną przez Feliksa Falka wyreżyserował inny mistrz – Ryszard Bugajski. A jej tytuł brzmi tak niewinnie: „Kiedy się ze mną podzielisz?”
więcej »Drogi potencjalny twórco, pamiętaj, żeby na filmowy plan nie zapraszać zbyt krzepkich aktorów. W końcu scenografia przyda się jeszcze w kontynuacjach, a budżet rzadko kiedy jest z gumy.
więcej »Wyreżyserowana przez Ireneusza Kanickiego „Toccata” autorstwa Macieja Z.(enona) Bordowicza to jeden z najbardziej tajemniczych spektakli Teatru Sensacji „Kobra”. Dość powiedzieć, że po ponad półwieczu od jego powstania wciąż nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, czy do jej emisji we wrześniu 1971 roku rzeczywiście doszło. Cieniem na przedstawieniu kładą się również późniejsze tragiczne losy reżysera i jego nie do końca wyjaśniona śmierć.
więcej »Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz
Ten człowiek jeszcze oddycha!
— Jarosław Loretz
Dama przed podróżą
— Jarosław Loretz
Dama w podróży
— Jarosław Loretz
Wymarzony kochanek
— Jarosław Loretz
Spaleni słońcem
— Jarosław Loretz
Dymek w lesie
— Jarosław Loretz
Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz
Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz
Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz
Thelma. Tym razem bez Louise
— Sebastian Chosiński
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2018
— Esensja
Nie przegap: Lipiec 2018
— Esensja
Wszystko zostaje w rodzinie
— Joanna Najbor
Miłość zimna jak rozpalone żelazo
— Sebastian Chosiński
Krótko o filmach: Sprawiedliwość po australijsku
— Marcin Mroziuk
W miłości jak na wojnie
— Joanna Najbor
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kroniki młodego Stevena Spielberga
— Konrad Wągrowski
Wspomnienia z wakacji: W blasku słońca
— Marcin Knyszyński
Przesilenie
— Kamil Witek
Thelma. Tym razem bez Louise
— Sebastian Chosiński
Wakanda w moim sercu!
— Sebastian Chosiński
Trudno uwolnić się od zła
— Joanna Kapica-Curzytek
Esensja ogląda: Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja