Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Joon-ho Bong
‹Mother›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMother
Tytuł oryginalnyMadeo
ReżyseriaJoon-ho Bong
ZdjęciaKyung-Pyo Hong
Scenariusz
ObsadaHye-ja Kim, Bin Won, Ku Jin, Je-mun Yun, Mi-sun Jun, Sae-Byeok Song, Byoung-Soon Kim, Woo-hee Chun, Gin-goo Kim
MuzykaByung-woo Lee
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania128 min
Gatunekdramat, kryminał, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Orient Express: Ja – matka

Esensja.pl
Esensja.pl
„Zagadka zbrodni” i „The Host: Potwór” odniosły wielki, światowy sukces. Tak wielki, że Hollywood postanowiło pochłonąć reżyserski talent ich twórcy i powierzyć mu reżyserię bardzo amerykańskiego „Snowpiercera”. Nie wiem, czy Pan Joon-ho Bong odnajdzie się w zachodnich realiach, ale jeśli chodzi o jego najświeższy, koreański dorobek, nie mam najmniejszych wątpliwości, że to prawdziwy majstersztyk…

Joanna Pienio

Orient Express: Ja – matka

„Zagadka zbrodni” i „The Host: Potwór” odniosły wielki, światowy sukces. Tak wielki, że Hollywood postanowiło pochłonąć reżyserski talent ich twórcy i powierzyć mu reżyserię bardzo amerykańskiego „Snowpiercera”. Nie wiem, czy Pan Joon-ho Bong odnajdzie się w zachodnich realiach, ale jeśli chodzi o jego najświeższy, koreański dorobek, nie mam najmniejszych wątpliwości, że to prawdziwy majstersztyk…

Joon-ho Bong
‹Mother›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMother
Tytuł oryginalnyMadeo
ReżyseriaJoon-ho Bong
ZdjęciaKyung-Pyo Hong
Scenariusz
ObsadaHye-ja Kim, Bin Won, Ku Jin, Je-mun Yun, Mi-sun Jun, Sae-Byeok Song, Byoung-Soon Kim, Woo-hee Chun, Gin-goo Kim
MuzykaByung-woo Lee
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania128 min
Gatunekdramat, kryminał, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Swoim najnowszym filmem „Matka” południowokoreański reżyser Joon-ho Bong powraca do ligi mistrzów suspensu. Starzejąca się wdowa Hye-ja (Hye-ja Kim) mieszka razem ze swoim opóźnionym mentalnie synem (Won Bin). Kobieta robi wszystko, by zapewnić godny żywot jedynemu dziecku, ale los nie szczędzi jej zmartwień – Do-jun zostaje aresztowany i oskarżony o morderstwo pewnej nastolatki. Choć policja i cała lokalna społeczność przypinają mu łatę przestępcy, Hye-ja postanawia dowieść niewinności syna i na własną rękę rozpoczyna śledztwo. Nie wie jednak, że ceną za rozwiązanie tej szarady będzie jej własna moralność…
Po międzynarodowym sukcesie „Zagadki zbrodni” oraz „The Host: Potwór” (rekord oglądalności w Korei Płd.) miłośnicy twórczości Joon-ho Bonga zastanawiali się, czym jeszcze zaskoczy ich reżyser. Tymczasem on uplótł pozbawioną blichtru opowieść, w którą uwikłana zostaje szara, niepozorna kobieta. Życiowym powołaniem i sensem jej egzystencji jest bycie matką, kochającą całkowicie bezwarunkowo i bezgranicznie. W wywiadach reżyser przyznał, że jej postać stworzył z myślą o odtwórczyni głównej roli, aktorce Hye-ji Kim. Ta ikona seriali jednoznacznie kojarzyła się Bongowi z wizerunkiem oddanej rodzicielki. Artystyczna symbioza tej dwójki przyniosła obopólne korzyści – ona stworzyła dla niego przejmującą postać, on wprowadził ją na wielkie ekrany. Jej gra zdobyła poklask i nagrody, jego produkcję pokazano w Cannes i wybrano na przedstawiciela w wyścigu po Oskara za film nieanglojęzyczny… Doskonałym uzupełnieniem tandemu Kim – Bong okazał się koreański aktor i model, Won Bin, który wcielił się w postać upośledzonego, aspołecznego syna w sposób niemal tak wiarygodny jak Leonardo DiCaprio w „Co gryzie Gilberta Grape’a?”.
Jednak w thrillerze Bonga doskonałe są nie tylko kreacje aktorskie, ale i cały filmowy świat, obfitujący w poruszające cienie i szarości. Ludzie są w nim obojętni i niewrażliwi, a z widoków zatrzymanych w kadrze bije ubóstwo i przygnębienie. Na tym tle rozgrywa się dramat matki, który daje początek brzemiennej w skutkach metamorfozie… Dzięki temu film Joon-ho Bonga staje się intrygującą hybrydą społecznego dramatu z kryminałem, mocno osadzoną w koreańskich realiach… Bong (będący również współautorem scenariusza) burzy jednak mur różnic, siłą uniwersalnego przesłania o tym, że nie ma większej miłości na świecie niż miłość matki do dziecka, choć jego produkcja nadaje temu uczuciu nowy wymiar…
Nie po raz pierwszy Joon-ho Bong udowadnia, że nie brak mu świeżych pomysłów i z pewnością nie zamierza do końca swojej kariery odcinać kuponów od „The Host: Potwór”. „Matka” to film nietuzinkowy, ale jednocześnie kompletny pod każdym względem. I obsada, i muzyka, i zdjęcia mają tu swój czas, miejsce i uzasadnienie. Z ich pomocą odsłaniamy kolejne karty opowieści o matce – nie tak kontrowersyjnej jak w japońskim filmie „Kokuhaku”, ale w równym stopniu rozbudzającej głód azjatyckich produkcji.
koniec
19 października 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Pośladki nawiedzenia
Jarosław Loretz

17 I 2022

Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji, tak jak i nikt nie spodziewa się, że jakikolwiek duch chciałby nam zajrzeć w okrężnicę. A tu proszę.

więcej »

Z filmu wyjęte: Spokojnie, przecież nikt nie zwróci na to uwagi
Jarosław Loretz

10 I 2022

Niektórzy z twórców nieco bardziej niż inni idą na skróty, gdy dostają do ręki zbyt kusy budżet. Potem można się trochę pośmiać z ich produkcji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Fampirem jeftem
Jarosław Loretz

3 I 2022

Nie zawsze kinematograficzne wampiry miały dystyngowane kły. Bywały i takie z kłami à la mors.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Ucieczka z rynsztoka
— Marcin Mroziuk

Białe szaleństwo
— Gabriel Krawczyk

Takie rzeczy tylko w Azji
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Pyr-Con Epizod XV: Fani nacierają
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 7
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 6
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 5
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 4
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 3
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 2
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 1
— Joanna Pienio

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (1)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Joanna Pienio, Małgorzata Steciak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.