WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Fantastyczny Pan Lis |
Tytuł oryginalny | Fantastic Mr. Fox |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 16 kwietnia 2010 |
Reżyseria | Wes Anderson |
Zdjęcia | Tristan Oliver |
Scenariusz | Wes Anderson, Noah Baumbach |
Muzyka | Alexandre Desplat |
Rok produkcji | 2009 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 87 min |
WWW | Strona |
Gatunek | animacja, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Filmowy rok 2010: Fantastyczny Pan Lis, czyli prastara magia kukiełek z futerkiemPiotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski W cyklu naszych dyskusji nie może zabraknąć debaty o nieoczekiwanym zwycięzcy naszego plebiscytu na film dekady. A jest o czym rozmawiać, bo „Fantastyczny Pan Lis” to nie tylko film bardzo oryginalny, ale i bardzo mądry i ciepły.
Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad WągrowskiFilmowy rok 2010: Fantastyczny Pan Lis, czyli prastara magia kukiełek z futerkiemW cyklu naszych dyskusji nie może zabraknąć debaty o nieoczekiwanym zwycięzcy naszego plebiscytu na film dekady. A jest o czym rozmawiać, bo „Fantastyczny Pan Lis” to nie tylko film bardzo oryginalny, ale i bardzo mądry i ciepły. W tym roku wyjątkowo podsumowujemy rok nie jedną dyskusją, ale całym ich zestawem. Codziennie, w krótkich rozmowach omówimy najważniejsze naszym zdaniem filmowe wydarzenia minionego roku, by zakończyć ten zbiór tradycyjną dyskusją roczną. W naszych dyskusjach pomijamy „Incepcję”, o której dogłębnie rozmawialiśmy niedługo po premierze. Wes Anderson |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Fantastyczny Pan Lis |
Tytuł oryginalny | Fantastic Mr. Fox |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 16 kwietnia 2010 |
Reżyseria | Wes Anderson |
Zdjęcia | Tristan Oliver |
Scenariusz | Wes Anderson, Noah Baumbach |
Muzyka | Alexandre Desplat |
Rok produkcji | 2009 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 87 min |
WWW | Strona |
Gatunek | animacja, komedia, przygodowy |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Główny bohater filmu p.t. „American Psycho” w reżyserii Mary Harron wciąż wzbudza w publiczności wiele pytań i emocji. Ponadczasowa satyra cywilizacji oparta na podstawie książki Breta Eastona Ellisa pozostawia otwarte drzwi do interpretacji realizmu seryjnych morderstw.
więcej »Jerzego Gruzę kojarzymy przede wszystkim jako reżysera kultowych komedii telewizyjnych i kinowych z lat 60. i 70. ubiegłego wieku. Należy jednak pamiętać, że był on również wziętym twórcą spektakli telewizyjnych, które nie zawsze miały na celu rozśmieszanie widza. Oparta na tekście Lucille Fletcher „Pomyłka, proszę się wyłączyć!” mogła go – dla odmiany – mocno wystraszyć.
więcej »Jak widać z poniższego obrazka, swego czasu Włosi rozgryźli sposób radzenia sobie w sytuacji, gdy w domu nie ma bieżącej wody…
więcej »Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
100 najlepszych filmów animowanych wszech czasów
— Esensja
Tydzień z Wesem Andersonem: Wszyscy jesteśmy drapieżnikami, czyli „Fantastyczny Pan Lis”
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz
Filmowy rok 2010: Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
„The Social Network” najlepszym filmem roku według Stopklatki i Esensji
— Esensja
100 najlepszych filmów dekady
— Esensja
„Kick-Ass” najlepszym filmem II kwartału w polskich kinach
— Esensja
Wszystkie lisy nasze są
— Karol Kućmierz
Do kina marsz: Kwiecień 2010
— Esensja
Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
Poważny człowiek, czyli świat to dość ponure, choć pełne czarnego humoru miejsce
— Marta Karpińska, Karol Kućmierz, Marcin T.P. Łuczyński, Konrad Wągrowski
Autor widmo, czyli motywy, lęki i fobie Romana Polańskiego
— Ewa Drab, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Kick-Ass, czyli porno dla geeków
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski
Toy Story 3, czyli chlipanie na pixarowskich filmach
— Ewa Drab, Michał Kubalski, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
Social Network, czyli trzymanie widza w napięciu samym tekstem
— Piotr Dobry, Karol Kućmierz, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Sierpień 2014 (1)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Jarosław Robak
Wspomnienie miłości, czyli „Grand Budapest Hotel”
— Karolina Rochnowska
Esensja ogląda: Kwiecień 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Co nam w kinie gra: Grand Budapest Hotel
— Marta Bałaga
Berlinale 2014: Ludzie w hotelu
— Marta Bałaga
Esensja ogląda: Maj 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Kamil Witek
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
3. American Film Festival: Dzień pierwszy
— Kamil Witek
Podwodny świat Zissou
— Konrad Wągrowski
Tragikomedie dla dziwaków
— Michał Chaciński
Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski
A mnie ten film znudził. Choć jestem miłosniczką animacji Disneya i Pixara, tu nie dotrwałam nawet do połowy. Ani w tym humoru ani napięcia - podziwiać można co najwyżej animację, ale trudno to robić ślipiąc w monitorek umieszczony w oparciu samolotowego siedzenia. Za to na widok farmerów przypomniał mi się wierszyk o panach Bagienko, Bujdzie i Bubku, i ze zdumieniem stwierdziłam, że chyba w takim razie książka Dahla szła wieki temu w odcinkach w... "Przekroju".