Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Ruben Fleischer
‹Venom›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVenom
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery13 lutego 2019
ReżyseriaRuben Fleischer
ZdjęciaMatthew Libatique
Scenariusz
ObsadaTom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson, Jenny Slate, Riz Ahmed, Sam Medina, Ron Cephas Jones, Reid Scott
MuzykaLudwig Göransson
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania112 minut
Gatunekakcja, groza / horror, SF
EAN5903570074042
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Kto ty jesteś? Symbiont mały!
[Ruben Fleischer „Venom” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W kinie na pewno prezentował się jeszcze lepiej. Ale i na małym ekranie z płyty DVD może się podobać. Tym bardziej że „Venom” Rubena Fleischera to – przynajmniej w niektórych miejscach – zmuszająca do refleksji nawalanka, na dodatek udanie implementująca do opowieści superbohaterskiej elementy horroru fantastyczno-naukowego.

Sebastian Chosiński

Kto ty jesteś? Symbiont mały!
[Ruben Fleischer „Venom” - recenzja]

W kinie na pewno prezentował się jeszcze lepiej. Ale i na małym ekranie z płyty DVD może się podobać. Tym bardziej że „Venom” Rubena Fleischera to – przynajmniej w niektórych miejscach – zmuszająca do refleksji nawalanka, na dodatek udanie implementująca do opowieści superbohaterskiej elementy horroru fantastyczno-naukowego.

Ruben Fleischer
‹Venom›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVenom
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery13 lutego 2019
ReżyseriaRuben Fleischer
ZdjęciaMatthew Libatique
Scenariusz
ObsadaTom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson, Jenny Slate, Riz Ahmed, Sam Medina, Ron Cephas Jones, Reid Scott
MuzykaLudwig Göransson
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania112 minut
Gatunekakcja, groza / horror, SF
EAN5903570074042
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Ten film – przynajmniej od strony wizualnej – powinien spodobać się wielbicielom Hansa Rudolfa Gigera. Pojawiające się w nim ksenomorfy przypominają bowiem zarówno kosmitów z serii o „Obcym”, jak i z „Gatunku”. Z tym drugim cyklem – a zwłaszcza z jego częścią pierwszą – mają też miejscami bardzo podobną fabułę. I jeszcze jeden wspólny mianownik. W obrazie Rogera Donaldsona z 1995 roku młodą Sil zagrała niespełna piętnastoletnia Michelle Williams, która w „Venomie” wcieliła się w narzeczoną głównego bohatera, Anne Weying, i również na moment przeistoczyła się w postać nie z tego świata (bardzo seksowną zresztą).
„Venom” to kolejna ekranizacja komiksu Marvela, pod którą tym razem podpisał się Ruben Fleischer („Zombieland”, „Gangster Squad: Pogromcy mafii”). Scenariusz oparto na dość wiekowej, bo liczącej sobie już ćwierć wieku, obrazkowej miniserii „Lethal Protection”, przy okazji wprowadzając nieco zmian, co nie spodobało się ortodoksyjnym fanom tytułowego bohatera. Zrobiono to jednak między innymi po to, by uczynić go nieco bardziej znośnym dla rodziców, którzy mogliby mieć wątpliwości, czy pozwolić oglądać ten zaskakująco makabryczny w paru momentach obraz swoim nastoletnim dzieciom. Ucywilizowaniu Venoma służą też dowcipne dialogi i monologi wewnętrzne – bo jak inaczej to nazwać? – prowadzone przez potwora z jego ludzkim żywicielem, Eddiem Brockiem.
Brock (w tej roli Tom Hardy, znany chociażby z „Dunkierki”) to niezależny dziennikarz śledczy, który w nie do końca uczciwy sposób odkrywa machlojki Carltona Drake’a (gra go Pakistańczyk Riz Ahmed), potentata na rynku farmaceutycznym, który marzy również o… podboju kosmosu. Jedna z jego powracających na Ziemię rakiet transportuje na pokładzie istoty z Kosmosu. Przy lądowaniu statek rozbija się w Azji i jedna z nich wydostaje się na wolność; pozostałe trafiają do laboratorium Drake’a w San Francisco, gdzie wykorzystywane są do eksperymentów na ludziach. Jak to często w takich sytuacjach bywa, splot okoliczności sprawia, że badania wymykają się spod kontroli, a obca forma życia łączy się z Brockiem. I nie jest to wcale, przynajmniej początkowo, symbioza pokojowa. Choć z czasem, gdy wszystkim daje się we znaki drugi symbiont (ten, który uciekł po katastrofie), Eddie i Venom muszą się dogadać.
To znaczy nie muszą, ale zdecydowanie lepiej byłoby dla ludzkości, gdyby się jednak dogadali. Obraz Fleischera opowiada jednak nie tylko o tym, jak trudne może być porozumienie z Obcymi, kiedy już przylecą na Ziemię; przede wszystkim jest widowiskowym kinem akcji z elementami horroru science fiction. Scenariuszowo mało odkrywczym, ale wizualnie zapierającym dech w piersiach. Szkoda tylko, że wydanie DVD obligatoryjnie zmusza widza do oglądania wersji z dubbingiem. Na pewno nie rekompensują tego bonusy w postaci dwóch teledysków (w tym Eminema) i zapowiedzi nowego, animowanego Spider-Mana. Pocieszeniem jest za to zapowiedź ciągu dalszego, w którym jako główny adwersarz Brocka pojawi się zapewne – wzorowany na Hannibalu Lecterze – Cletus Kasady (Woody Harrelson).
koniec
18 lutego 2019

Komentarze

18 II 2019   11:14:30

"Szkoda tylko, że wydanie DVD obligatoryjnie zmusza widza do oglądania wersji z dubbingiem" - czy to znaczy, że w wersji DVD nie ma oryginalnej ścieżki dźwiękowej i napisów pl?

18 II 2019   11:18:45

I tak nie warto kupować BR z filmem trwającym 112 sekund.

18 II 2019   13:20:07

Poprawiliśmy długość trwania filmu :)

19 II 2019   16:44:50

"Pojawiające się w nim ksenomorfy" --> Ksenomorfy w Venomie? Serio?

21 II 2019   16:53:59

@Tomek- z uproszczonej łaciny "xeno morphos"- obcokształtny. Zarówno w Alienach, jak i w Venomie mamy do czynienia z pozaziemską formą życia (xeno) przyjmującą niespotykane na codzień kształty (morpho)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Andriej Tarkowski oczyma… dziecka
Sebastian Chosiński

4 IV 2021

Nazwać Andrieja Tarkowskiego klasykiem światowej (nie tylko radzieckiej i rosyjskiej) kinematografii – to jakby nic o nim nie powiedzieć. Był bowiem nie tylko reżyserem, ale i natchnionym poetą kina, wizjonerem i chrześcijańskim mistykiem, który w swoich filmach sięgał po skrajnie odmienne tła – od średniowiecznej Rusi po bezbrzeżny Kosmos. Dokumentalny film „Świątynia kina” opowiada o jego życiu i twórczości z perspektywy syna artysty.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Iwan, Marika i Garbaty Karp
Sebastian Chosiński

3 III 2021

Ostatni odcinek kryminalnego miniserialu Stanisława Goworuchina „Gdzie jest Czarny Kot?” udanie wieńczy całość. Scenarzyści (bracia Wajnerowie) i reżyser zadbali bowiem o odpowiednią porcję emocji, ale także o sceny mogące poruszyć serce. Na główną postać odcinka wyrósł też, zostawiając na drugim planie Gleba Żegłowa, grany przez Władimira Konkina Szarapow.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: „Ferdinand” nie do zdarcia
Sebastian Chosiński

24 II 2021

W czwartym (przedostatnim) odcinku miniserialu Stanisława Goworuchina „Gdzie jest Czarny Kot” mają miejsce dwa nadzwyczaj ważne wydarzenia. Po pierwsze: wydział, którym kieruje kapitan Gleb Żegłow, wpada wreszcie na trop Foksa i zastawia na niego pułapkę. Po drugie: udaje się odpowiedzieć na pytanie, czy to doktor Iwan Siergiejewicz Gruzdiew jest odpowiedzialny za śmierć eksżony Łarisy.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Luty 2013 (Kino)
— Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Konrad Wągrowski

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (11)
— Jakub Gałka

A zombie runą, runą, runą, i pogrzebią stary świat
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Poobiednie lenistwo
— Sebastian Chosiński

Śpij, kochanie, po słonecznej stronie ulicy
— Sebastian Chosiński

Ballady i impro-romanse
— Sebastian Chosiński

Puma skacząca do gardeł wampirów
— Sebastian Chosiński

Mroczna zatoka
— Sebastian Chosiński

Zdradzona i porzucona
— Sebastian Chosiński

Znaki na niebie i ziemi
— Sebastian Chosiński

Noir w kolorze… żółtym
— Sebastian Chosiński

Miłość w cieniu katastrofy
— Sebastian Chosiński

Na Dzikim Zachodzie i w kraju Łokietka
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.