Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 września 2022
w Esensji w Esensjopedii

Shane Black
‹Predator›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPredator
Tytuł oryginalnyThe Predator
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery16 stycznia 2019
ReżyseriaShane Black
ZdjęciaLarry Fong
Scenariusz
ObsadaYvonne Strahovski, Olivia Munn, Jacob Tremblay, Boyd Holbrook, Thomas Jane, Sterling K. Brown, Lochlyn Munro, Jake Busey
MuzykaHenry Jackman
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKanada, USA
Czas trwania103 min
Gatunekakcja, groza / horror, przygodowy
EAN5903570161377
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Homo autisticus nadzieją ludzkości
[Shane Black „Predator” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ani remake, ani niewidzialny myśliwy z kosmosu, ani dobry film. Nowego „Predatora” nie powinien oglądać nikt, kto zachował dobre wspomnienia o pierwowzorze.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Homo autisticus nadzieją ludzkości
[Shane Black „Predator” - recenzja]

Ani remake, ani niewidzialny myśliwy z kosmosu, ani dobry film. Nowego „Predatora” nie powinien oglądać nikt, kto zachował dobre wspomnienia o pierwowzorze.

Shane Black
‹Predator›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPredator
Tytuł oryginalnyThe Predator
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery16 stycznia 2019
ReżyseriaShane Black
ZdjęciaLarry Fong
Scenariusz
ObsadaYvonne Strahovski, Olivia Munn, Jacob Tremblay, Boyd Holbrook, Thomas Jane, Sterling K. Brown, Lochlyn Munro, Jake Busey
MuzykaHenry Jackman
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKanada, USA
Czas trwania103 min
Gatunekakcja, groza / horror, przygodowy
EAN5903570161377
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pierwsze sceny mocno przywodzą na myśl starego „Predatora”, ale dosłownie kilka minut później widzimy mordę powalonego Predatora, a zaraz potem znika tak dżungla, jak i jakikolwiek klimat. Bo film – ni z gruchy, ni z pietruchy – przeskakuje w mdłe kino familijne, które gęsto podsypano czerstwymi dowcipasami, ciętymi z bibuły postaciami świrów i rozbuchanymi, a mimo to chwilami niemożliwie tandetnie wykonanymi efektami specjalnymi. Na to zaś nakłada się komiksowa, pozbawioną krzty sensu akcja, z intrygą biorącą raz za razem zupełnie idiotyczne wiraże, żeby wspomnieć choćby kwestię tak zwanego psa czy kulki dającej niewidzialność.
A wszystko to blaknie przy założeniu, że następnym stadium rozwoju ludzkości ma być przemiana homo sapiens w homo autisticus, wyższą formę ziemskiego życia. Czyli każdy z naszych potomków będzie autystykiem. I tak tylko się zastanawiam – kto będzie zbierał wtedy truskawki, podcierał tyłki emerytom i odławiał aligatory? Kto będzie zamiatał przystanki, przeszczepiał serca i kłócił się na infolinii z orżniętymi przez firmę klientami? Też autystycy? I ta nasza, swojska cywilizacja wówczas rozkwitnie z nową siłą?
Nowy „Predator” to po prostu abominacja wobec pierwowzoru. Żenująca, niezamierzona parodia. Bezsensowna mieszanka krwawej sensacji z kinem familijnym, raz irytująca obecnością dzieciaka, innym razem drażniąca przesadnymi fontannami krwi, a do tego dobijająca drętwymi sucharami ciskanymi przez ekipę wojskowych durniów. No i te psy… Ale jest i pocieszająca informacja – istnieje szansa, że przyjedzie jeszcze docenić ten film. Bo zarobił tyle, że zapewne zostaniemy uraczeni kontynuacją. Raczej nie mądrzejszą.
koniec
22 stycznia 2019

Komentarze

22 I 2019   20:48:41

10% dla tego guana to za dużo.

24 I 2019   16:17:37

To jest mowa nienawiści i dyskryminacja autyzmu, zgłaszam to do prokuratury i chcę rozmawiać z kierownikiem. Poza tym pretensje są błędne, ponieważ tyłki, truskawki i przystanki będą obrabiały ksenomorfy, którym udzieli się azylu w planowanym sequelu, jednocześnie będącym prequelem AvP osadzonym w rozszerzonym mrocznym i dojrzałym uniwersum Ragnarok-Disney. Tytuł roboczy to "Predalienator: Mickey the Matriarch"
Tak właśnie działa nowoczesne spoleczeństwo oparte na wiedzy, czyli na autyźmie.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Epizod epizodu
Sebastian Chosiński

21 IV 2022

Tak, takie filmy powinny powstawać. Tak, powinny pokazywać pełne spektrum zachowań Polaków w czasie drugiej wojny światowej i ich reakcji na Zagładę Żydów: od mniej lub bardziej świadomego bohaterstwa, poprzez „umywanie rąk”, aż po współpracę z okupantem. Tylko, na Boga!, niech one mają odpowiednią do wagi tematu wartość artystyczną. Nie jak w przypadku „Ciotki Hitlera” Michała Rogalskiego.

więcej »

„Milczeć nie mogę…”
Sebastian Chosiński

12 IV 2022

Ileż jeszcze jest w naszej historii takich postaci, jak Szmul Zygielbojm, którym należy się upamiętnienie w formie filmowej! Nie ma jednak co przesadnie narzekać. Dobrze, że chociaż co parę lat powstają na ich temat obrazy biograficzne. „Śmierć Zygielbojma” Ryszarda Brylskiego to zresztą drugie podejście do tematu. W 2000 roku powstał bowiem tak samo zatytułowany dokument Dżamili Ankiewicz.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Tarttalo
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Istne pandamonium
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Indianiątko Jonesiątko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Bezpieczna przystań na pustyni
— Sebastian Chosiński

Ten typ tak ma
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Lipiec 2016
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Wrzesień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Maj 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Kamil Witek

Superbohaterskie odrodzenie
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.