Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Lone Scherfig
‹Włoski dla początkujących›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWłoski dla początkujących
Tytuł oryginalnyItaliensk for begyndere
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery16 listopada 2001
ReżyseriaLone Scherfig
ZdjęciaJørgen Johansson
Scenariusz
ObsadaAnders W. Berthelsen, Anette Støvelbæk, Ann Eleonora Jørgensen
MuzykaNiels W. Gade
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiDania, Szwecja
Czas trwania112 min
Parametrydźwięk: Dolby Digital 5.1; format: 1.33:1
WWW
Gatunekdramat, komedia, obyczajowy
EAN5903560915126
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

DVD: Włoski dla początkujących
[Lone Scherfig „Włoski dla początkujących” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Film Lone Scherfing to wszystko to co odróżnia dobre kino europejskie od amerykańskiego- umiejętność podniesienia tematów związanych ze zwykłymi ludźmi i opowiedzenia historii, która jest jakimś wycinkiem życia, niczego nie determinuje i nie przesądza, nie kończy się szczęśliwie, czy nieszczęśliwie, nie zostaje zamknięta w żaden wyrazisty sposób. Tak jak zwykle w życiu.

Konrad Wągrowski

DVD: Włoski dla początkujących
[Lone Scherfig „Włoski dla początkujących” - recenzja]

Film Lone Scherfing to wszystko to co odróżnia dobre kino europejskie od amerykańskiego- umiejętność podniesienia tematów związanych ze zwykłymi ludźmi i opowiedzenia historii, która jest jakimś wycinkiem życia, niczego nie determinuje i nie przesądza, nie kończy się szczęśliwie, czy nieszczęśliwie, nie zostaje zamknięta w żaden wyrazisty sposób. Tak jak zwykle w życiu.

Lone Scherfig
‹Włoski dla początkujących›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWłoski dla początkujących
Tytuł oryginalnyItaliensk for begyndere
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery16 listopada 2001
ReżyseriaLone Scherfig
ZdjęciaJørgen Johansson
Scenariusz
ObsadaAnders W. Berthelsen, Anette Støvelbæk, Ann Eleonora Jørgensen
MuzykaNiels W. Gade
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiDania, Szwecja
Czas trwania112 min
Parametrydźwięk: Dolby Digital 5.1; format: 1.33:1
WWW
Gatunekdramat, komedia, obyczajowy
EAN5903560915126
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film Lone Scherfing to wszystko to co odróżnia dobre kino europejskie od amerykańskiego, tym razem w formie określonej przez manifest Dogmy. A ową różnicą jest umiejętność podniesienia tematów związanych ze zwykłymi ludźmi i opowiedzenia historii, która jest jakimś wycinkiem życia, niczego nie determinuje i nie przesądza, nie kończy się szczęśliwie, czy nieszczęśliwie, nie zostaje zamknięta w żaden wyrazisty sposób. Życie bowiem rzadko kiedy jest spuentowane (chyba, że w sposób ostateczny), zwykle po prostu się toczy. Jedyne co możemy zaobserwować, to zdarzenia, które mogą mieć wpływ na dalsze ludzkie losy. I właśnie taki fragment z życia kilkorga Duńczyków i jednej Włoszki przedstawia "Włoski dla początkujących".
Grupa zagubionych i nieco doświadczonych przez życie mieszkańców Kopenhagi spotyka się co tydzień na organizowanych przez gminę lekcjach języka włoskiego. Każdy z nich przeżywa jakieś problemy życiowe. Olympii umarł ojciec, na dodatek ze względu na słabą koordynację ma problemy ze znalezieniem stałej pracy, impulsywny Halvfinn traci z kolei pracę w stadionowym bufecie, pastor Andreas stracił żonę, a w nowej parafii stara się zdobyć zaufanie mieszkańców, Jorgen Mortensen ma problemy z potencją, Włoszka Giulia z kolei jest w nim zakochana, ale dzieli ich bariera językowa, Karen straciła matkę. Spotkania na kursie włoskiego są dla nich jedynym miłym wieczorem tygodnia. Gdy umiera lektor, jego obowiązki przejmuje Halvfinn. Wspólne zajęcia owocują wzajemnym zrozumieniem, chęcią pomocy, co prowadzi do stopniowego radzenia sobie z problemami i pozwala na optymistyczne spojrzenie w przyszłość.
Film ma certyfikat Dogmy, czyli jest kręcony z ręki, bez sztucznego oświetlenia, muzyki nie pochodzącej ze sceny, ale tym razem bez przesady, pozwalając widzowi nieobeznanemu z tą formułą na oglądanie go bez wysiłku. Nie ma tu też tym razem scen skandalizujących, chęci szokowania, otrzymujemy na początku smutną, później bardzo ciepłą opowieść o kilku zwyczajnych ludziach, których losem można się przejąć i trudno ich nie polubić. A główna myśl filmu - rozejrzyjmy się dokoła, tuż obok nas może być człowiek, który nam może pomóc i któremu możemy pomóc my i wcale nie trzeba do tego wielkiego wysiłku - ze wszech miar zasługuje na poparcie.
Materiały dodatkowe (60%):
Materiały dodatkowe umieszczone na płycie nie stanowią jakiejś rewelacji, choć przygotowane są starannie i przetłumaczone na polski. Stosunkowo najciekawszy jest obszerny reportaż z planu wraz z przedstawieniem sylwetki reżyserki i jej spostrzeżeń dotyczących zasad Dogmy. Oprócz tego możemy zapoznać się z brzmieniem manifestu Dogmy, co na pewno będzie interesujące dla widza niewtajemniczonego, czy też choćby zastanawiającego się dlaczego, u licha, operator nie może utrzymać kamery nieruchomo, a twórcy zaoszczędzili na kompozytorze muzyki. Poza tym znajdziemy na płycie dwie zajawki i galerię zdjęć.
koniec
1 sierpnia 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Andriej Tarkowski oczyma… dziecka
Sebastian Chosiński

4 IV 2021

Nazwać Andrieja Tarkowskiego klasykiem światowej (nie tylko radzieckiej i rosyjskiej) kinematografii – to jakby nic o nim nie powiedzieć. Był bowiem nie tylko reżyserem, ale i natchnionym poetą kina, wizjonerem i chrześcijańskim mistykiem, który w swoich filmach sięgał po skrajnie odmienne tła – od średniowiecznej Rusi po bezbrzeżny Kosmos. Dokumentalny film „Świątynia kina” opowiada o jego życiu i twórczości z perspektywy syna artysty.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Iwan, Marika i Garbaty Karp
Sebastian Chosiński

3 III 2021

Ostatni odcinek kryminalnego miniserialu Stanisława Goworuchina „Gdzie jest Czarny Kot?” udanie wieńczy całość. Scenarzyści (bracia Wajnerowie) i reżyser zadbali bowiem o odpowiednią porcję emocji, ale także o sceny mogące poruszyć serce. Na główną postać odcinka wyrósł też, zostawiając na drugim planie Gleba Żegłowa, grany przez Władimira Konkina Szarapow.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: „Ferdinand” nie do zdarcia
Sebastian Chosiński

24 II 2021

W czwartym (przedostatnim) odcinku miniserialu Stanisława Goworuchina „Gdzie jest Czarny Kot” mają miejsce dwa nadzwyczaj ważne wydarzenia. Po pierwsze: wydział, którym kieruje kapitan Gleb Żegłow, wpada wreszcie na trop Foksa i zastawia na niego pułapkę. Po drugie: udaje się odpowiedzieć na pytanie, czy to doktor Iwan Siergiejewicz Gruzdiew jest odpowiedzialny za śmierć eksżony Łarisy.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Maj 2015 (1)
— Jarosław Robak

Pokolenie zagubionych
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.