Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 lipca 2022
w Esensji w Esensjopedii

Casanova

Lasse Hallström
‹Casanova›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCasanova
Dystrybutor Forum Film
Data premiery24 marca 2006
ReżyseriaLasse Hallström
ZdjęciaOliver Stapleton
Scenariusz
ObsadaHeath Ledger, Jeremy Irons, Sienna Miller, Lena Olin, Oliver Platt, Omid Djalili, Helen McCrory
MuzykaAlexandre Desplat
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania108 min
WWW
Gatunekkomedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opis dystrybutora
Wenecja, osiemnasty wiek. Giacomo Casanova, słynny uwodziciel, awanturnik i pisarz, spotyka Francescę Bruni, pierwszą kobietę, która skutecznie opiera się jego zalotom. Nie chce się przyznać sam przed sobą, że zakochał się od pierwszego wejrzenia w nieprzystępnej dziewczynie.
Inne wydania


Teksty w Esensji
Filmy – Recenzje      

Filmy – Publicystyka      
Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski ‹Zgryźliwi prorocy: Edycja 3, luty 2006›

Utwory powiązane
Filmy (14)       [rozwiń]






Tetrycy o filmie [5.33]

PD – Piotr Dobry [6]
Komedia kostiumowa bez bożej iskry, ale nie bez wdzięku. Aktorzy całkiem sympatyczni, akcja całkiem wartka, film całkiem znośny, jeśli nie ma się obsesji na punkcie tzw. prawdy historycznej, z czego zresztą Hallstrom bardzo ładnie zakpił w finale, kiedy to okazuje się – UWAGA, SPOILER! – że wcale nie oglądaliśmy filmu o tym prawdziwym Casanovie.

MS – Małgorzata Sadowska [4]
Do czego to doszło! Nigdy nie przypuszczałam, że Casanova może stać się bohaterem filmu dla dzieci i myliłam się całkowicie! Lasse Hallstrom przerobił weneckiego uwodziciela kogoś w rodzaju Zorra skrzyżowanego z D'Artagnianem i zafundował nam przygodową opowiastkę, której erotyzm sprowadza się do westchnień, omdleń i rozrzuconych tu i ówdzie ubrań; zaś intelektualna zawartość przypomina elementarz Falskiego. Całość została podana, mimo kostiumu, w bardzo współczesny sposób i gdyby nie muzyka z epoki (potwornie zresztą natrętna) zapomnielibyśmy, że było to dawno, dawno temu. Nie ukrywam, że z utęsknieniem czekam teraz na biografię Markiza de Sade dla klas pierwszych.

BS – Bartosz Sztybor [6]
Heath Ledger (od czasu "Tajemnicy Brokeback Mountain" należy mówić na niego Lodżer) sprytnie zrobił, że po zagraniu kowboja-geja wcielił się w okaz męskości i wulkan testosteronu. Casanovę gra całkiem sympatycznie i robi z niego odpowiednik Zorro, który zamiast mieczem wojuje czymś bardziej symbolicznym. Zamiast jednak całkowicie pójść w klimat płaszcza i szpady, twórcy chcieli trochę uszczknąć z Felliniego i pogłębić psychologię postaci, co wyszło im nieudolnie i byłoby lepiej, gdyby w ogóle z tego zrezygnowali. Sceny akcji nie są też zbyt częste i jakoś specjalnie widowiskowe, dlatego jest wiele mało ciekawych wypełniaczy miłosno-komediowych, które nie są ani romantyczne, ani wyjątkowo śmieszne. Śmieszne są jedynie momenty, w których pojawia się Jeremy Irons i swoimi tekstami ośmiesza kościół katolicki (przywracanie kobietom dziewictwa). A i końcówka jest wyjątkowo udana, bo – podobnie jak w finale "Troi" – próbuje się urealnić mityczne dokonanie.

Oceń lub dodaj do Koszyka w

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Copyright © 2000-2022 – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.